וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוהים בלתי-חוקיים: פקחי ההגירה נוהגים כלפינו באלימות

בבית הדין לשוהים לא חוקיים התקבלו תלונות נגד פקחי רשות האוכלוסין בנוגע לאלימות בזמן מעצר. "ניסו לאזוק אותי. התנגדתי, אז הוא שבר לי את האצבע". הרשות: המעוכבים נפצעו מאלימות שהפעילו כלפי פקחים

זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר. יותם רונן
"המוחזק הובא לדיון עם סימן כחול בולט ליד עין שמאל"/יותם רונן

אלימות כלפי עצורים זרים? כמה תלונות שהתקבלו באחרונה בבית הדין לביקורת משמורת, מעלות את החשש שפקחי הגירה פועלים בצורה אלימה, כך לטענת נתינים זרים. את אחת התלונות הגישה לודמילה, אזרחית אוקראינה שנכנסה לישראל כתיירת בדצמבר 2012. מאז שהתה בישראל ועסקה מדי פעם בניקיון. היא נעצרה בביתה בתחילת השבוע בשל שהות בלתי חוקית. בדיון ביקורת משמורת שנערך לה בכלא גבעון שברמלה תיארה את שאירע בעת המעצר.

"ביקשתי להתלבש כדי לא לצאת החוצה ללא חזייה והפקח לא אפשר לי", נכתב בפרוטוקול. "הוא קילל אותי וניסה לאזוק אותי ואני התנגדתי לכך, אז הוא שבר לי את האצבע. התנהגותו של הפקח הייתה אלימה ביותר. יש לי גם עדים להתנהגותו".

עוד בוואלה!NEWS:
נתניהו: תהליך מדיני עם מדינות ערב – רעיון טוב
סוף לשביתת הפתע: עובדי הנמלים יחזרו הלילה לעבוד
מחזה מרהיב: להקת דולפינים נצפתה במפרץ אילת

זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר. יותם רונן
זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר/יותם רונן

דיין בית הדין מרט דורפמן אישר את המשך החזקתה של לודמילה בבית הכלא. עם זאת, קבע: "לא נעלמה מעיניי העובדה, כי המוחזקת הובאה לדיון עם תחבושת באצבע וסימן כחול חזק על כתף יד שמאל. בתיק בית הדין אכן יש מזכר בעניין האירוע שהיה בדירת המוחזקת. התמונה שמצטיירת מהדוח הינה שונה אך נראה כי העניין דורש בדיקה נוספת. לפיכך, הנני מורה לרשות ההגירה לזמן את המוחזקת לשימוע נוסף לצורך בירור סוגיית האלימות שלכאורה הופעלה כלפיה, ובמידת הצורך יש גם לערב את גורמי המשטרה, וזאת בטרם הרחקת המוחזקת לארצה". למרות קביעה זו, היום הורחקה לודמילה מישראל, מה שימנע את מתן עדותה באם יעלה הצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אחד הפקחים נתן לי מכה בפנים"

מקרה נוסף נוגע לדימיטרי, גם הוא אזרח אוקראינה, שנכנס לישראל לפני שבועיים באשרת תייר התקפה לשלושה חודשים וכשבידו כרטיס חזרה לאוקראינה השבוע. עשרה ימים לאחר כניסתו לארץ נעצר על ידי פקחי הרשות בדירה בבת ים בה שהה עם אוקראינים נוספים. רק בעת המעצר גילה דימיטרי שהרשות ביטלה את אשרתו, שלא בידיעתו, בשל חשש שישתקע בארץ.

"אחד הפקחים בשם ואדים נתן לי מכה בפנים ויש לי סימן בעין שמאל. היה (ירד - דו"פ) לי הרבה דם ונתנו לי טיפול רק בבית חולים של שב"ס", אמר דימיטרי בדיון בבית הדין לביקורת משמורת. "הוא עשה את זה כי לא חתמתי על המסמכים כדי להוכיח שאני עובד כאן". דימיטרי הוסיף כי הגיע לישראל רק לכמה ימים כדי לנוח. "לא עבדתי בישראל. היה לי כרטיס טיסה להיום חזרה לאוקראינה", אמר.

"המוחזק הובא לדיון עם סימן כחול בולט ליד עין שמאל. לטענתו של המוחזק, אחד הפקחים התנהג כלפיו בצורה אלימה והרביץ לו ללא סיבה", ציין דיין בית הדין וקבע כי על הרשות לזמן את דימיטרי לשימוע נוסף בעניין על מנת לברר את הנושא, זאת בטרם יורחק.

"עולה חשד שהמדינה מגרשת כדי למנוע הגשת תלונה"

"מסופקני אם הרשות אכן בדקה טענות האנשים בדבר אלימות מצד פקחיה"

מקרים אלו אינם עומדים לבדם. לפני כחודשיים התלונן ב', אזרח טורקיה ששהה בכלא גבעון על אלימות ללא סיבה מצד פקח הרשות. ב' נכנס לישראל ב-2006 כעובד בניין ובמהלך השנים הכיר אזרחית ישראלית לה נישא ב-2011. לשניים ילדה בת שנתיים וילדה נוספת בדרך. הזוג החליט להיפרד ועל כן בוטלה אשרתו. על אף שזמן קצר לאחר מכן חזרו בהם מההחלטה, ב' נעצר. לטענתו, במהלך שהותו בכלא שבר אחד מפקחי הרשות את אצבעות ידו הימנית במכות אלה, במתכוון, לאחר שאזק את רגליו ואת ידו השנייה לכיסא. עוד טען ב' כי הפקח מחה על מדיניות נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בטרם שבר את אצבעותיו.

ב' הועבר לטיפול וידו גובסה. הרופא ביקש כי ישוב תוך שבוע על מנת להוריד את הגבס ולצלם את היד. ברשות לא אפשרו לו לשוב לבית החולים, הגבס לא הוסר ולא נערכה לו בדיקה כשסבל מכאבים גוברים. לבסוף גורש ב' לטורקיה ללא טיפול.

ח"כ מיכל רוזין  בוועדה המסדרת של הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
"שוב ושוב אני נתקלת במקרים של זרים שטוענים לאלימות". רוזין/טלי מאייר

ח"כ מיכל רוזין ממרצ, ששימשה יו"ר הוועדה לעובדים זרים, פנתה לרשות בבקשה לערוך בדיקה בנושא, אך לא זכתה למענה או לקבלת דוח בדיקה. "שוב ושוב אני נתקלת במקרים של זרים שמורחקים וטוענים לאלימות של פקחי הגירה לכאורה כלפיהם. עולה חשד שהמדינה משתמשת בכלי הגירוש בכדי למנוע מהם להגיש תלונה על אלימות לכאורה", אמרה ח"כ רוזין. "מסופקני אם הרשות אכן בדקה טענות האנשים בדבר אלימות מצד פקחיה".

רשות האוכלוסין: "כל תלונה שתתקבל תיבדק לעומקה"

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מבדיקת המקרים, עולה כי מדובר בשלושה מקרים שונים של שוהים בלתי חוקיים שעוכבו בגין שהייתם הבלתי חוקית בישראל. במהלך עיכובו של כל אחד מהם הפעיל המעוכב אלימות כלפי הפקחים וכתוצאה מהאלימות נפצע. מדובר בתלונות המתייחסות לאירועים שהתרחשו במהלך החודשים האחרונים ולצערנו נתקלים הפקחים לא אחת בהפעלת אלימות מצד מעוכבים. מבחינת הרשות, כל מקרה שכזה הוא אחד יותר מדי.

"כפי שאמרנו פעמים רבות, כל פניה או תלונה שתתקבל תיבדק לעומקה ועם זאת, שוב אנו נתקלים בגרסה (לא מתועדת) מול גרסה (מתועדת במסמך אשר קביל בבית משפט) ולא ברור על איזה בסיס וואלה!NEWS קובעת שתלונת המעוכבים היא גרסת האמת ואילו גרסת הרשויות היא הגרסה השקרית".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully