וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מה עשו 40 חיילים על גג בית משפחה פלסטינית בחברון?

29.5.2015 / 0:19

החיילים שתועדו בסרטון עולים על גג ביתה של משפחת אבו-חייה, סירבו להסביר לתושבים מה פשר העניין. אחרי שהות של שעה ותמונה קבוצתית, עזבו. אב המשפחה: רוצים לנקום בנו כי אנחנו מתנדבים ב"בצלם"

צילום מסך

בסרטון שהפיץ ארגון "בצלם" ושצולם על ידי פלסטינים, נראית קבוצה של 40 חיילים עולה על גג ביתה של משפחת אבו-חייה בחברון - וזאת ללא כל סיבה נראית לעין. התושבים, שפונים לחיילים בבקשה להבין מדוע הם נכנסים לבית ועולים לגג, לא זוכים לתשובה - אלא מתבקשים להפסיק לתעד את האירוע. בזמן זה גם חלק מהחיילים מצלמים את בני המשפחה ואת הנוכחים. לאחר מכן נראים החיילים מסתדרים על הגג לתמונה קבוצתית. החיילים שהו על הגג כשעה, ולאחר מכן עזבו את המקום.

חייל: תסגור את הדלת בבקשה.

תושב: למה?

תושבת: לא רוצים לסגור.

תושב: אנחנו הבעלים של הבית. מה הבעיה שלך? מה אתה רוצה מאיתנו - יש בעיה?

חייל: כבה את המצלמה.

תושב: מה אתה רוצה, למה שאכבה? אתה בא לבית שלי ואומר לי לכבות את המצלמה? מה המטרה? אתה רואה איך הם מתגרים בנו?

תיעוד: עשרות חיילים הצטלמו על גג משפחה בחברון. צילום: באדיבות בצלם, צילום מסך
החיילים על הגג/צילום מסך, צילום: באדיבות בצלם

"אני מתגורר כאן עם אשתי נירמין, בת ה-32, וארבעה בנים - שהבכור בהם בן 13 והקטן בן שנתיים", אמר אב המשפחה מוחמד אבו-חייה. "אנחנו מתגוררים בקומה השלישית בבניין ישן בגובה ארבע קומות ברחוב א-שלאלה - והוא שוכן ליד בתי המתנחלים בבית הדסה, שמקיפים אותו משלושה כיוונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מעשים פסולים ומנוגדים לחוק"

"לפלסטינים מותר לצלם כניסה של חיילים לבתיהם גם לפי הנחיות הצבא עצמו"

על האירוע שתועד בסרטון סיפר: "בזמן שאכלתי ארוחת צהריים עם המשפחה הופתעתי מקבוצה גדולה של חיילים. בערך 40 חיילים עלו במדרגות הבית, ופנו לגג. הפעלתי את המצלמה והתחלתי לצלם. החיילים התחילו לצלם אותי ואת בניי הקטנים ואשתי. החיילים שאלו אותי על סיבת הצילום. הם הורו לי להיכנס הביתה ולסגור את הדלת, אך עליתי לגג והמשכתי לצלם. החיילים ישבו על הגג במשך שעה לערך ולאחר מכן הם ירדו. אני סבור כי החיילים מנסים לנקום בי ובאשתי בגלל שאנו מצלמים אותם ומשום שאנו מתנדבים ב'בצלם'".

האירוע צולם בצהרי יום בתחילת אפריל, ומשפחת אבו-חייה זכתה ביומיים העוקבים לביקורים דומים. למחרת התיעוד הגיעה קבוצה נוספת של חיילים לבית המשפחה בשעת לילה. גם במקרה זה עלו החיילים לגג הבית, ולאחר שהות קצרה, עזבו את המקום. יום לאחר מכן זכו בני המשפחה לביקור נוסף. לאחר חילופי דברים בין החיילים לבני המשפחה, דרשו החיילים מאב המשפחה מחמוד אבו-חייה להציג תעודה מזהה. חייל שהוצג כקצין האחראי מסר ברשת הקשר את פרטי תעודת הזהות של אב המשפחה, ולאחר מכן עזב את המקום.

מארגון "בצלם" נמסר בתגובה: "ההטרדה המתמשכת והנרחבת של משפחת אבו-חייה היא לא רק ניצול לרעה של סמכות, אלא דוגמה אחת מני רבות לזלזול המערכתי העמוק במרחב הפרטי ובשגרת חייהם של פלסטינים בשטחים. מעשים אלו של החיילים, בין אם נועדו להפעיל על בני המשפחה לחץ כדי שיפעלו למניעת יידוי אבנים על ידי צעירים פלסטינים ובין אם נעשו כנקמה על פעולת הצילום, הם פסולים ומנוגדים לחוק. יש להדגיש שלפלסטינים מותר לצלם כניסה של חיילים לבתיהם גם לפי הנחיות הצבא עצמו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המקרה המדובר הינו מקרה חריג. התנהגות החיילים אינה עולה בקנה אחד עם הנהלים והנושא ייבדק".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
חשש מהתרחבות החרם האקדמי: "עוברים דרום אפריקניזציה"
נתניהו: תהליך מדיני עם מדינות ערב – רעיון טוב
צעיר טבע למוות במאגר בית זית שליד ירושלים

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully