וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל בשל הסכם הגרעין

28.5.2015 / 19:40

גורמים אמריקניים וישראליים טוענים כי הצדדים קרובים לסכם על חבילה חדשה, שתנוע בין 3.5 ל-4 מיליארד בשנה - במקום שלושה מיליארד כיום. בפנטגון סירבו להגיב וגורם ביטחוני הכחיש: "לא דנים בזה"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

ברקע המשבר המדיני: הסיוע הביטחוני של ארצות הברית לישראל צפוי לגדול אחרי 2017 – כך מסרו היום (חמישי) גורמים אמריקניים וישראליים. זאת, ככל הנראה, כחלק מהניסיון של וושינגטון להפיג את החשש בירושלים מפני ההסכם המסתמן עם איראן. חבילת הסיוע הנוכחית, שעומדת על שלושה מיליארד דולר בשנה, תסתיים ב-2017. הפנטגון טרם התייחס לדיווח ודובר מטעמו של שר הביטחון משה יעלון הכחיש את הפרסום: "זה לא נושא שנידון בתקופה האחרונה". הוא לא פירט מעבר לכך.

גורם אמריקני, שנותר בעילום שם, אמר כי הצדדים קרובים להגיע להסכם שיגדיל את הסכום המועבר מארצות הברית לישראל ל-3.6 עד 3.7 מיליארד דולר בשנה. גורם ישראלי, שסירב להזדהות בשמו, טען כי החבילה החדשה תנוע בין 3.5 מיליארד לארבעה מיליארד בשנה.

"הם (ארצות הברית) מנסים להנמיך את הלהבות בעקבות המתיחות על ההסכם עם איראן", אמר הגורם הישראלי, שהתייחס להתנגדות של ישראל להסכם המסתמן בין שש המעצמות לטהראן. הגורם האמריקני נשאל אם הגידול בסיוע לישראל קשור להבנות שהושגו לאחרונה בין וושינגטון לטהראן ולמדינות המפרץ, ואמר: "ייתכן".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב תעביר לישראל טילים ופצצות בשווי 1.8 מיליארד דולר
ברקע המשבר המדיני: אובמה שוקל מחדש את הסיוע הזר "למדינות שונות"

בנימין נתניהו ברק אובמה. AP
יגדיל את הסיוע? אובמה ונתניהו בפגישה בשנה שעברה/AP

הממשל האמריקני הקודם חתם ב-2007 על הסכם סיוע עם ישראל למשך עשר שנים בסך 30 מיליארד דולר, שנועד בעיקר לרכישת ציוד צבאי אמריקני. הממשל בוושינגטון העביר מאות מיליונים נוספים לישראל לצורך מערכות הגנה מטילים, בהן "כיפת ברזל".

לפני כשנה, במהלך השיחות על חבילת הסיוע החדשה, גורם אמריקני הבהיר כי ישראל מעוניינת בהגדלה משמעותית של הסיוע. ואולם באותה תקופה ממשל אובמה ביצע קיצוצים חדים בתקציבי הפנים, ולכן זה ירד באותו שלב מהפרק. מאז הושגו ההבנות בין ארצות הברית, סין, רוסיה, צרפת, בריטניה וגרמניה לבין איראן, אך בישראל ובמדינות המפרץ עדיין חוששים מכך שההסכם לא ימנע מטהראן לפתח נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully