וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף וטו של המושל: נברסקה ביטלה את עונש המוות

בית המחוקקים של המדינה השמרנית עקף את החלטתו של פיט ריקטס באמצעות רוב מיוחד. נברסקה היא המדינה ה-19 בארה"ב שמוציאה מחוץ לחוק את ההליך. עשרה נידונים למוות צפויים עתה להישאר במאסר עולם ללא חנינה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

נברסקה ביטלה אתמול (רביעי) את עונש המוות ובכך הפכה למדינה ה-19 בארצות הברית שבה לא ניתן להוציא להורג אסירים שהורשעו בעבירות חמורות. נברסקה היא המדינה השמרנית הראשונה שעושה זאת זה ארבעה עשורים. בית המחוקקים של המדינה העביר את ההחלטה ברוב מיוחד אחרי שהמושל הטיל וטו על הצעת החוק המקורית.

בית המחוקקים אישר את ההחלטה ברוב של 30 תומכים מול 19 מתנגדים - המספר המדויק שנדרש כדי להתגבר על הווטו של המושל פיט ריקטס. ההחלטה על ביטול עונש המוות גובתה בידי קואליציה של מחוקקים שמרנים, שמתנגדים להוצאה להורג כאמצעי ענישה.

עונש המוות האחרון שבוצע במדינה היה ב-1997 באמצעות כיסא חשמלי. מאז שונה אמצעי ההרג לזריקה קטלנית והוא מעולם לא בוצע על נידונים למוות. כיום ישנם עשרה אסירים אשר ממתינים להוצאה להורג, אולם בשל שינוי החוק הם צפויים להישאר במאסר עולם ללא אפשרות לא חנינה.

לפי נברסקה, המדינה האחרונה שביטלה את עונש המוות הייתה מרילנד, ב-2013. עם זאת, המדינה השמרנית הקודמת שהוציאה אל מחוץ לחוק את העונש הייתה דקוטה הדרומית, שעשתה זאת לפני יותר מ-40 שנה, בשנת 1973.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: אוקלהומה אישרה שימוש בתאי גזים כעונש מוות
ארה"ב: בן 74 הלוקה בנפשו הוצא להורג בגין רצח

חדר הנידונים למוות בלינקולן, נברסקה, 2010. AP
חדר הנידונים למוות בלינקולן, נברסקה, 2010/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully