וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתת הפתע: עובדי הנמלים יחזרו הלילה לעבוד

העובדים נענו לבקשתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וישובו לעבודה באופן מלא. התאחדות התעשיינים: הנזק הכספי הישיר של שביתת הנמלים למשק הוא 75 מיליון שקל לכל יום

צילום: שי מכלוף, אדריאן הרבשטיין, יותם רונן; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

יממה לאחר שפתחו בשביתת פתע, עובדי נמלי חיפה ואשדוד יחזרו הלילה לעבודה. ההסתדרות הודיעה הערב (חמישי) כי בעקבות התערבותו של היו"ר אבי ניסנקורן ולאחר שקיים פגישה עם ועדי העובדים של הנמלים, נעתרו הוועדים לבקשתו ויחזרו לעבודה באופן מלא כבר הלילה. יו"ר ההסתדרות שוחח עם שר התחבורה והודיע לו על כך.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על סיום השביתה. "כפי שהודעתי גם בעבר: לא ניכנע גם בעתיד לשביתות ואיומים, והרפורמה בנמלים, שהיום צעדה צעד גדול קדימה עם חתימת הסכמי ההפעלה, תימשך במלוא הקצב עד השלמתה", אמר.

עוד בוואלה!NEWS:
צוות משטרה מיוחד יבדוק את תלונת רוזנשטיין נגד רות דוד
פרסם פוסטים בעד דאעש בפייסבוק - ונאשם בתמיכה בארגון
פלסטיני בן 21 מואשם שהטריד מינית וחנק למוות תיירת מפולין

האגף למחקר כלכלי של התאחדות התעשיינים, טען הערב כי הנזק הכספי הישיר של שביתת הנמלים למשק הוא 75 מיליון שקל לכל יום שביתה. ההפסד הכספי הישיר למשק בגין שביתה של שבוע, נטען, נאמד בכחצי מיליארד שקלים.

מוקדם יותר היום אמר השר כץ, כי לא הייתה כל סיבה להשבתת הפתע בנמלים. בהגיעו לטקס החתימה על חוזי ההפעלה של נמל הדרום ונמל המפרץ, אמר כץ: "לא נאפשר לחבל בכלכלה הישראלית וביוקרתה של מדינת ישראל". כץ התייחס לסירובם של העובדים לשוב לעבודה חרף הוראת בית הדין הבוקר, ואמר כי הממשלה תוציא להם צווי מניעה אם הם ימשיכו כך. "הבהרנו את זה בשנים קודמות ונבהיר עכשיו - לא כדאי להם להעמיד אותנו במבחן", אמר.

כץ התייחס גם לשביתה המתוכננת ברכבת על ידי ועד העובדים. "עונת השביתות החלה. יש ממשלה חדשה וכל אחד חושב לשבות, זו שביתה מיותרת", אמר. "אני מקווה שהשביתה ביום ראשון תימנע. למה זה צריך להיות על חשבון הנוסעים?".

יאיר לפיד וישראל כץ, שר התחבורה, במעמד חתימה על הסכמי הנמלים החדשים בקרלטון תל אביב. מאי 2015. יותם רונן
"לא ייתכן שקומץ אינטרסנטים יפגעו במדינת ישראל". ישראל כץ ויאיר לפיד, היום/יותם רונן

על חוזי ההפעלה שנחתמו אמר: "העובדה שבסוף כל התהליך הזה אנחנו רואים שהחברות הזוכות הן חברה סינית וחברה הולנדית מבטא את העובדה שהתהליך היה נכון. החלטת הממשלה הקודמת הייתה שצריך שני נמלים, ואין לאף אחד זכות למנוע מאזרחי ישראל את התועלות שבהקמת הנמלים החדשים. לא ייתכן שהרצון להחזיק את השאלטר ולשבות ימנע מהלכים נכונים עבור מדינת ישראל".


שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, שהיה שותף לרפורמת הנמלים, הוזמן אף הוא לטקס ואמר: "אנחנו עשינו את הרפורמה הזאת ביחד. אנחנו תומכים לגמרי בממשלה, תומכים כאופוזיציה. זאת שביתה פראית כי הרפורמה הזאת טובה לאזרחי מדינת ישראל. לא ייתכן שקומץ אינטרסנטים יפגעו במדינת ישראל".

דבריהם של כץ ולפיד נאמרו לאחר ששופטי בתי הדין האזוריים לעבודה בחיפה ובאשדוד הורו לעובדי הנמלים לשוב לעבודה, לאחר שביתת הפתע שבה פתחו אתמול במחאה על זכויות העובדים, על רקע הכוונה לפתוח נמלים חדשים שיתחרו באלה הקיימים. "העובדים רואים למול עיניהם כיצד ממשלת ישראל פוגעת בפרנסתם, בזכויותיהם ובעתידם שלהם ושל בני משפחותיהם", נמסר מארגוני העובדים. בעקבות סירוב העובדים לשוב לעבודה, הנהלת נמל אשדוד הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בקשה לביזיון בית המשפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עובדי נמל חיפה לא חזרו לעבודה, מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
העובדים לא הגיעו חרף הוראת בתי הדין. נמל חיפה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

בדיונים הבוקר בבתי הדין לא השתתפו נציגי העובדים, ויו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין כי העובדים לא תיאמו את השביתה עם ההסתדרות וכי היא לא נפתחה על דעתה. "ניסינו ליידע את כלל הוועדים לגבי הדיון, אבל לא הצלחנו ליצור קשר עם אף אחד", אמר אדרי בדיון באשדוד. "הוועדים ניתקו איתנו קשר".

בהמשך קרא אדרי לעובדים להישמע להוראת בית המשפט. "ההסתדרות תמכה לאורך כל הדרך במאבקם הצודק של עובדי נמלי ישראל וכך תמשיך לעשות", מסר, "עם זאת ההסתדרות קוראת לעובדי הנמלים לכבד את ההחלטות השיפוטיות שהתקבלו הבוקר בבתי הדין ולחזור לעבודה".

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, איציק בלומנטל, יצא מהדיון ואמר כי הוא נוסע משם ישירות לנמל. "אנחנו יוצאים עכשיו לנמל כדי להפעיל אותו ולהחזירו לשגרת עבודה", אמר בלומנטל.

לאחר שהעובדים לא נשמעו להוראת בית הדין מהלילה, בחיפה התקיים דיון נוסף בנושא במהלך הבוקר, אולם נציגי העובדים לא הגיעו. גם בדיון זה נקבע כי על העובדים לשוב לעבודה.

(עדכון ראשון: 14:25)

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully