וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושה ריבונות ישראלית בכל הארץ

28.5.2015 / 14:00

ארגוני שמאל קיצוני ואי אילו דמויות באירופה לא יפסיקו להאשים את מדינת ישראל בפשעים נתעבים, אך המדינה יכולה למזער את הנזק שנגרם לה. אם היא תפסיק לראות בהתיישבות ביו"ש "התנחלות" כפי שהאיחוד האירופאי רואה בה, דברים יישתנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קדומים שבשומרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במאמר שהתפרסם אתמול באתר זה, הועלתה טענה כנגד רשויות החוק בישראל שאינן אוכפות את החוק במקרים של פגיעת יהודים בפלסטינים. ניתן להיכנס עכשיו לדיון ארוך בנושא ולהציג מספרים שיערערו את התפיסה החד-משמעית הזו על פגיעה של ערבים ביהודים (רק במהלך אפריל האחרון היו בירושלים ואיו"ש 120 פיגועים), אבל לא לשם כך התכנסנו.

מתוך המאמר שעלה, דווקא עם הנקודה של חוסר אכיפה ניתן להזדהות. הנתונים העולים מתמונת הפיגועים לעיל, הם תעודת עניות המעידה על חוסר במשילות וריבונות של מדינת ישראל בשטחיה. הפתרון לבעיה שעלתה מהמאמר אתמול, כמו גם הבעיה של פיגועים כלפי יהודים, טמון במידת הריבונות והמשילות של מדינת ישראל.


כיום, חיים באיו"ש ומזרח ירושלים ערבים ויהודים שלא זוכים לזכויות בסיסיות מלאות. בין אם זו הזכות לבטחון, לבריאות או לחופש העיסוק, ובעיית המשילות של מדינת ישראל, היא אחד הגורמים לכך. אם מדינת ישראל רואה באיו"ש ומזרח ירושלים כשטחים של המדינה היהודית, עליה להתייחס אליהם בהתאם. היא לא יכולה לקבל בסלחנות ידויי אבנים ובקבוקי תבערה, היא לא יכולה להגביל תפילה ועלייה יהודית להר הבית והיא לא יכולה לעבור על סדר היום כשבקבוקי תבערה עפים לכל עבר משל היו משחק בידיו של ליצן הקרקס.

במקביל, ישראל צריכה לחזק את התשתיות ואת האחיזה שלה באזורים בהם יש אוכלוסיה ערבית. היא צריכה לראות בערבים באיו"ש ומזרח ירושלים כאזרחיה הישירים, והיא לא יכולה לפנות לגורמים ערביים שיטפלו בבעיות של האוכלוסייה הערבית.

ממתקי אייפל. נמרוד סונדרס
לראות בערבים במזרח ירושלים כאזרחיה הישירים/נמרוד סונדרס

לפני מספר שבועות התפרסמה ידיעה לפיה האיחוד האירופי שוקל לסמן מוצרים מההתיישבות ביו"ש. צעד מקומם עם ניחוח של גבינה עבשה ואנטישמיות ובכל זאת, את האצבע המאשימה צריך להפנות לא רק לשרת החוץ של האיחוד, אלא גם כלפי ממשלות ישראל מ 67' ועד היום. בזמן שהאיחוד האירופאי וארגוני שמאל אחרים דורשים שישראל תוותר על מזרח ירושלים ואיו"ש, מדינת ישראל צריכה דווקא לחזק את אחיזתה. זהו הדבר המוסרי, הנכון והצודק לעשות.

ארגוני שמאל קיצוני ואי אילו דמויות באירופה לא יפסיקו להאשים את מדינת ישראל בפשעים נתעבים. אבל מדינת ישראל, יכולה למזער את הנזק שנגרם לה מהאשמות אלו בכך שתתנהל כריבון. אם יהיו תשתיות, אם תהיה התנהלות ראויה בנוגע לפשעים, אם יהיה בטחון, ההאשמות בלתי מידתיות נגד ישראל יתמוססו להן לביקורת פרופורציונלית. אם מדינת ישראל תפסיק לראות בהתיישבות ביו"ש "התנחלות" כפי שהאיחוד האירופאי רואה בה, דברים יישתנו. אם הרשויות אוכפות החוק לא יחששו להשליט חוק בכל מקום, דברים יישתנו, עבור כולם, יהודים וערבים. אמנם זה ייקח זמן, אבל בסופו של דבר המשילות תנצח.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully