וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוענח הרצח הראשון אי פעם בתולדות המין האנושי

שני חורים בראש שנוצרו לפני 430 אלף שנים ועברו תהליך של זיהוי פלילי, הובילו חוקרים לקבוע: "זהו המקרה הראשון והמוקדם ביותר של רצח בהיסטוריה האנושית"

גולגולת של קורבן הרצח הראשון בהיסטוריה. Javier Trueba/Madrid Scientific Films, אתר רשמי
הקורבן נרצח בעזרת שתי מכות לראשו ואז הושלך למערה/אתר רשמי, Javier Trueba/Madrid Scientific Films

האם מוות שהתרחש לפני 430,000 שנה הוא למעשה הרצח המתועד הראשון בתולדות המין האנושי? זה מה שטוענים מדענים שהשתמשו בטכניקות לזיהוי פלילי על שלד עתיק וקבעו כי הקורבן נרצח בעזרת שתי מכות לראשו ואז הושלך למערה.

הקורבן נמצא במקום שזכה לכינוי "תהום העצמות" (Sima de los Huesos) בהרי אטאפוורקה שבצפון ספרד, שם נמצאו כבר שרידי אדם מתקופות שונות - החל משחר האנושות, דרך תקופת הברונזה וכלה באדם המודרני. במקום נמצאו שלדים מאובנים וכלי אבן של ההומינידים הקדומים ביותר המוכרים במערב אירופה.

החוקרים מהמרכז לאבולוציה והתנהגות האדם במדריד, הצליחו להרכיב גולגולת מ-52 חלקים שונים ומצאו בה שני חורים שלמים מעל העין השמאלית, שנוצרו משתי מכות חזקות שנגרמו מעצם כלשהו – בזוויות שונות. הם קבעו כי מדובר בפציעות שלא יכלו להיגרם כתוצאה מנפילה מקרית למערה – שעומקה כ-14 מטרים. הם קבעו כי "בהתחשב בכך שכל אחת משתי המכות הייתה יכולה להיות קטלנות, הרי שהעובדה שמצאנו מספר פציעות מעידה על כוונה להרוג". ד"ר נוהמי סלה, שניהל את המחקר, הסביר כי מדובר ככל הנראה "במקרה הראשון והמוקדם ביותר של רצח בהיסטוריה האנושית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully