וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הוראת בית הדין: עובדי נמלי אשדוד וחיפה לא שבו לעבודה

השופטים הורו להפסיק את שביתת הפתע שנפתחה אתמול בשני הנמלים במחאה על פגיעה בזכויות העובדים. בהסתדרות קראו לעובדים להישמע להוראה: "השביתה לא על דעתנו". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

בתי הדין האזוריים לעבודה בחיפה ובאשדוד הורו הבוקר (חמישי) לעובדי הנמלים, שפתחו אתמול בשביתת פתע, לשוב לאלתר לעבודתם. למרות הוראה זו, העובדים בשני הנמלים טרם שבו לעבודה.

בדיונים לא השתתפו נציגי העובדים, ויו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין כי העובדים לא תיאמו את השביתה עם ההסתדרות וכי היא לא נפתחה על דעתה. "ניסינו ליידע את כלל הוועדים לגבי הדיון, אבל לא הצלחנו ליצור קשר עם אף אחד", אמר אדרי בדיון באשדוד. "הוועדים ניתקו איתנו קשר".

עוד בוואלה!NEWS:
חשד לניסיון חיסול: צעיר נפצע קשה בפיצוץ רכב ליד נהריה
פגישת נציגי כיל והעובדים נמשכת: "מסכימים על רוב הפרטים"
"להעלות את שכרם של המורים שעובדים עם אוכלוסיות חלשות"

נמל חיפה. שרון בוקוב
העובדים לא נשמעו להוראה. נמל חיפה/שרון בוקוב

בהמשך קרא אדרי לעובדים להישמע להוראת בית המשפט. "ההסתדרות תמכה לאורך כל הדרך במאבקם הצודק של עובדי נמלי ישראל וכך תמשיך לעשות", מסר, "עם זאת ההסתדרות קוראת לעובדי הנמלים לכבד את ההחלטות השיפוטיות שהתקבלו הבוקר בבתי הדין ולחזור לעבודה".

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, איציק בלומנטל, יצא מהדיון ואמר כי הוא נוסע משם ישירות לנמל. "אנחנו יוצאים עכשיו לנמל כדי להפעיל אותו ולהחזירו לשגרת עבודה", אמר בלומנטל.

לאחר שהעובדים לא נשמעו להוראת בית הדין מהלילה, בחיפה התקיים דיון נוסף בנושא במהלך הבוקר, אולם נציגי העובדים לא הגיעו. גם בדיון זה נקבע כי על העובדים לשוב לעבודה. הנהלת נמל חיפה הודיעה כי היא דורשת מן העובדים לכבד את החלטות בית המשפט ולשוב לעבודה, או שתגיש בקשה לבזיון בית משפט, והנושא יגיע לדיון בבית הדין עוד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שר התחבורה ישראל כץ מצביע בפריימריז בליכוד. ראובן קסטרו
"שביתות ואיומים לא הרתיעו אותי עד היום וגם לא ירתיעו". השר ישראל כץ/ראובן קסטרו

עובדי שני הנמלים פתחו אתמול בשביתה בשל פגיעה מתמשכת, לטענתם, של שר התחבורה, ישראל כץ, והממשלה בזכויותיהם, על רקע הכוונה לפתוח נמלים חדשים שיתחרו באלה הקיימים באשדוד ובחיפה. "העובדים רואים למול עיניהם כיצד ממשלת ישראל פוגעת בפרנסתם, בזכויותיהם ובעתידם שלהם ושל בני משפחותיהם", נמסר מארגוני העובדים.

שר התחבורה כץ קרא לעובדים להפסיק באופן מידי את "השביתה הפראית והפגיעה בציבור". "הרפורמה תימשך ותביא לתחרות ולהורדת יוקר המחייה. מחר ייחתמו ההסכמים עם חברות בינלאומיות מסין ומהולנד שיפעילו את הנמלים החדשים ויהפכו את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה ימית", אמר השר כץ. לדבריו, הנמלים החדשים יתחרו בנמלים הקיימים ויביאו לתוספת של אלפי מקומות עבודה. "שביתות ואיומים לא הרתיעו אותי עד היום וגם לא ירתיעו. הם רק ממחישים מדוע צריך לבטל בדחיפות את המונופול הקיים, וכך נעשה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרוטוקול הדיון בבית הדין לעבודה באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully