וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ג'בהת א-נוסרה בריאיון נדיר: "נפילתו של אסד קרבה"

אבו מוחמד אל-ג'ולאני, מנהיג הארגון הקיצוני המסונף לאל-קאעדה, הופיע לראשונה מזה שנתיים והדגיש: "המערכה בסוריה תוכרע בדמשק". לדבריו, אחרי שיופל אסד יפעל ארגונו כדי להביס את חיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(ארגון ג'בהת א-נוסרה משתלט על עיר אסטרטגית במחוז אידליב, אפריל האחרון)

לאחר שנתיים שבהן לא נראה בציבור, הופיע מנהיג ארגון ג'בהת א-נוסרה, אבו מוחמד אל-ג'ולאני, בריאיון לרשת אל-ג'זירה שהתקיים במקום חשאי. "המערכה בסוריה תוכרע בדמשק", אמר אל-ג'ולאני כשפניו מכוסות והדגיש: "נוסיף להתמקד בדמשק ובהפלת המשטר. אני מבטיח - נפילתו של אסד לא תיקח זמן רב"

אל-ג'ולאני אף התייחס למאבק של ארגונו בחיזבאללה, אשר נלחם לצד משטר אסד, ואמר כי הארגון השיעי יודע שגורלו קשור בשרידותו של אסד, וכי המאמצים להציל את אסד הם מאמצי שווא. הוא הדגיש כי לאחר הפלתו של אסד, יפעל הארגון כדי להביס את חיזבאללה.

עוד בוואלה חדשות:
מדינות האזור נחושות לחסל את דאעש - אך האם זה יספיק?
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 400 בני אדם בתדמור
בתום חודש של מצור: ג'בהת א-נוסרה כבש בית חולים צבאי בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-ג'ולאני רעול פנים במהלך הריאיון באל-ג'זירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אמר אל-ג'ולאני כי "תא חורסאן", שתואר על ידי ארצות הברית כ"מסוכן יותר מדאעש", אינו קיים בסוריה. "מדובר בשם ששמענו עליו רק מהאמריקנים", הדגיש. בשנה שעברה הודיעה ארצות הברית כי חיסלה את תא הטרור, אך לאחר מכן עלו תהיות האם הארגון היה קיים באמת, ובאיזה היקף.

נוסף על כך, אמר ג'ולאני כי בידיו מסמכים המוכיחים כי ארצות הברית עורכת תיאומים עם משטר אסד בנוגע לתקיפות כוחות הקואליציה נגד מטרות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. כמו כן, הוא הדגיש כי ארגונו "לא נתמך על ידי אף מדינה ואינו נעזר בשום גורם מודיעיני חיצוני". אל-ג'ולאני אף טען כי במהלך הקרבות מול חיזבאללה בהרי הקלמון, חיילי דאעש ירו על חייליו.

אל-ג'ולאני אף התייחס למאבק הארגון בעדה העלווית, שאליה משתייך הנשיא אסד, ואמר כי "אם הם יניחו את נשקיהם, יתכחשו לאסד, לא ישלחו את בניהם להילחם למענו, וישובו לדת האיסלאם - רק אז הם יהיו אחינו". ג'ולאני אמר כי העלווים משתייכים לפלג "שיצא מן הדת של אללה ומהאיסלאם".

כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה כובשים את העיר ג'יסר א-שורור/רויטרס

ארגונו של אל-ג'ולאני, המסונף לאל-קאעדה, כבש אזורים נרחבים במחוז אידליב שבצפון סוריה לאחר שהקים ברית עם ארגונים שונים, אשר זכתה לשם "צבא הפתח" - על שם מסע הכיבושים שנערך במאה השביעית אשר במהלכו הופץ האיסלאם במדינות המזרח התיכון. ארגון דאעש לא נכלל בברית שכן הוא נחשב לאחד מאויביה של ג'בהת א-נוסרה.

בחודש אפריל כבש הארגון את העיר ג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב, עיר אסטרטגית שכונתה "המאחז האחרון של אסד במחוז אידליב". בשבוע שעבר דווח כי הארגון השתלט על בית חולים בג'יסר א-שורור, לאחר שכיתר במשך כחודש עשרות חיילים מצבא אסד שהתבצרו בו. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, 150 מחיילי צבא אסד ועוד עשרות אנשי ממשל ומשפחותיהם נפלו בשבי המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully