וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת על ראש עיריית אור יהודה: פוטרתי מתוך התנכלות

28.5.2015 / 1:20

עובדת טוענת כי אחת מעובדות העירייה שכפופות לדוד יוסף סיפרה לה כי היא מקבלת ממנו הצעות חוזרות לצאת עמו. בתגובה, פנתה ליוסף ושאלה למעשיו. "אל תקטיני אותי, אני כאן ראש העיר", השיב לה. לאחר מכן נודע לה כי תפוטר

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: שניר דבוש

העובדת בעיריית אור יהודה שהתלוננה נגד ראש העיר דוד יוסף, שמעצרו הוארך שלשום (שלישי) בחשד שהטריד מינית וביצע מעשים מגונים בחמש נשים, טוענת כי יוסף דחה בעבר תלונות על התנהגותו. לטענתה, אחת העובדות הזוטרות הכפופות לה סיפרה לה כי היא מקבלת מראש העיר הצעות חוזרות ונשנות לצאת עמו לארוחת ערב, וזו בתגובה פנתה ליוסף. "אל תקטיני אותי, אני כאן ראש העיר", השיב לה לטענתה.

העובדת מועסקת זה 18 שנים בעיריית אור יהודה, ובעלה עובד במקום כבר 25 שנים. לדבריה, היא ראתה את יוסף נכנס לחדר של העובדת הזוטרה שלה - אימא לילדים ושומרת מסורת - ושאלה למעשיו. לטענתה, העובדת אמרה לה כי היא לא יודעת מה לעשות עם אותן הצעות חוזרות, וזו בתגובה הבטיחה לדבר עם ראש העיר. זמן קצר לאחר שהשיב לה בבוטות, היא אומרת, נודע לה ממקורביו כי היא, בעלה ועובדים נוספים מפוטרים מאחר שסוגרים את האגף שבהם הם עובדים, ועבודתם תועבר לידי גורמים חיצוניים.

לקריאה נוספת:
בתום מבצע סודי: נעצרו 8 חשודים בעבירות מין באינטרנט
עדות החיילת שנאנסה בבסיס: "הוא ביקש ממני לא לספר לאף אחד"
45 מעלות? לתלמידות באילת אסור ללבוש מכנסיים קצרים

בכיר בעיריית אור יהודה, בית משפט השלום, ראשון לציון, מאי 2015. מגד גוזני
ראש עיריית אור יהודה בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, השבוע/מגד גוזני

בתגובה, היא התלוננה ביחידת להב 433 וגוללה במכתב למבקר המדינה את שאירע לה, במטרה שיספק לה צו הגנה של חושפי שחיתויות. למשרד המבקר הגיעו חומרים אלו, אולם לא גובשה בקשה לצו הגנה. זאת, למרות שתוכנו של המכתב, שהגיע לידי וואלה! NEWS, מעלה טענות של התנכלות. לטענתה, התגלה לה כי יש ארבע נשים שהתלוננו, אולם העובדת שכביכול הוטרדה הכחישה את הפרשה - ולא רק שלא פוטרה, אלא שהיא קודמה לתפקיד בכיר בעיריית אור יהודה. המבקר שלח שלשום מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שיעצור לאלתר את הפיטורים, בטענה כי מדובר בהתנכלות.

עורכת דינה של המתלוננת, רוני סדובניק אלוני, מסרה: "ריבוי מקרי ההטרדה המינית המסגרת יחסי מרות בשירות הציבורי - במשטרה, בצבא, במשרדי הממשלה, במוסדות ציבוריים וברשויות מקומיות - מראה שאין שום הרתעה. זה הגיע לכך שמי שמנסה לעזור לנפגעות מוצא את עצמו יחד איתן מאוים על ידי בעל הכוח באותו ארגון. הגיע העת להחמיר ענישה, לייעל את הבדיקה ולתת צו הגנה גם למתלוננות וגם למי שתומך בהן".

לפניות לכתבת גלי גילת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully