וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעולת החילוץ של המודיעין הפלסטיני בלב הקלחת הסורית

28.5.2015 / 8:00

דווקא בימים שבהם נראה כי מעמדו של אבו מאזן בגדה נחלש, חילצו אנשיו שני פעילי זכויות אדם שוודים שנחטפו בסוריה בידי ג'בהת א-נוסרה. הכתבה המלאה תפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

אימון של כוחות הביטחון הפלסטיניים. יריחו, פברואר 2014. רויטרס
אימון של כוחות הביטחון הפלסטיניים ביריחו בשנה שעברה/רויטרס

כסאו של אבו מאזן רחוק מלהתנדנד. מעמדו איתן, הוא מפגין יכולת משילות גבוהה ואין שום גורם כיום בגדה המערבית שיכול לאיים על שלטונו. מנגנוני הביטחון שלו מצליחים להרשים גם את הצד הישראלי ובסופו של דבר, מאז תחילתו של האביב הערבי בדצמבר 2010, הגדה נותרה המקום השקט ביותר במזרח התיכון, מלבד ישראל, בין היתר בשל פעילות כוחות הביטחון.

כ-30 אלף פלסטינים משרתים כיום במנגנונים. בשונה מימיו של ערפאת, ההיררכיה ברורה ונרשם שיתוף פעולה ביניהם ולא תחרות בוטה ואגרסיבית שהסתיימה בשנים ההן לא פעם בדם. המנגנון הגדול ביותר הוא הביטחון הלאומי (הצבא הפלסטיני) שמונה כ-10,000 חיילים בעוד במשטרה האזרחית משרתים כ-8,000 איש. אפשר לראות אותם בכל מקום ברמאללה, כמו גם בערים האחרות.

לקריאה נוספת:
יעלון: "הנבוט של 'צוק איתן' עדיין מונף – צריך לשמר את ההרתעה"
עדות החיילת שנאנסה בבסיס: "הוא ביקש ממני לא לספר לאף אחד"
45 מעלות? לתלמידות באילת אסור ללבוש מכנסיים קצרים

אולי מאחר שרמאללה נחשבת למרכז השלטוני והפוליטי, אנשי הביטחון הלאומי, פרוסים בכל נקודה כמעט בעיר. חלקם עם מדים מנומרים חומים וחלקם סתם בצבע ירוק. המראה שלהם רחוק כל כך מחיילי הביטחון הלאומי של תחילת שנות ה-2000 או סוף שנות ה-90. ניכר שרס"ר המשמעת עובד שעות נוספות על גומיות בנעליים, כומתה על הראש, גילוח וצחצוח.

המחשה ליכולתם הגבוהה של מנגנוני הביטחון של הרשות, התקבלה לאחרונה בסוריה. שני פעילי ארגוני זכויות אדם שוודים, נחטפו על ידי אנשי ג'בהת א-נוסרה המזוהים עם אל-קאעדה. במהלך ביקורו של אבו מאזן בשוודיה פנה אליו ראש הממשלה וביקש ממנו לסייע בשחרורם של השניים. המודיעין הכללי של הרשות, בפיקודו של מאג'ד פראג, קיבל את המשימה. כמה מחברי המנגנון יצאו דרך ירדן לסוריה לסביבות מחנה הפליטים ירמוכ. לאחר דין ודברים עם החוטפים, הסכימו האחרונים לשחררם. הדרך חזרה עם הפעילים השוודים הייתה לא פחות מסוכנת. הכוחות נאלצו לנוע בדרך זרועה במחסומים של אנשי דאעש וארגונים עוינים וקיצוניים אחרים עד שהצליחו להביא את השניים לחוף מבטחים בירדן.

הכתבה המלאה תפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully