וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות החיילת שנאנסה בבסיס: "הוא ביקש ממני לא לספר לאף אחד"

27.5.2015 / 20:25

בעדותה במצ"ח סיפרה החיילת כיצד הנאשמים עשו בה כרצונם בבסיס חצרים. "הוא לקח אותי לשירותים, ואמר לחבר 'תצלם, אני רוצה להעלות את זה ליוטיוב'", שחזרה. האזינו לשיחה בין חברתה לנאשם המרכזי

צילום ארכיון: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שהוגשו כתבי האישום נגד חמשת המעורבים באונס בבסיס חצרים, מתפרסמת הערב (רביעי) העדות של החיילת המותקפת. בפני חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) היא גוללה את שאירע באותו לילה בחודש אפריל, בחלק נידח של הבסיס, שהסתיים באונס בידי שני חיילים – כאשר חבריהם צופים בנעשה.

השעה הייתה 01:30 בלילה. כמה חיילים וחיילות נפגשו ושוחחו באזור המגורים שבבסיס. "ישראל (אחד הנאשמים באונס, א"ב) אמר לי 'בואי סיבוב'. הלכנו לכיוון תחנת הדלק (של הבסיס, א"ב), נכנסו למגורים שלהם, דיברנו קצת... לא נתתי לזה לקרות", סיפרה החיילת.

עוד על המקרה
האונס בחצרים: החשוד המרכזי נאשם באונס של חיילת נוספת
"החיילים צילמו את האונס הקבוצתי בחדר ובשירותים בבסיס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוראי דין טויל, הנאשם המרכזי באונס החיילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי כמה דקות גם דין הגיע (טוראי דין טויל, הנאשם המרכזי בפרשה, א"ב). דין לקח אותי לדבר איתו בשירותים שבתוך החדר לבד, ושאל אותי אם אני רוצה את ישראל. אז אמרתי לו שלא. יצאנו משם, ודין סימן לישראל ולעוד מישהו שישב בחדר, שאני לא יודעת מי הוא – לצאת. הם יצאו. דין נעל את הדלת וזה התחיל. אחר כך ישראל נכנס עם עוד אחד, מישהו אחר שלא היה שם לפני. דין וחבר שלו ישבו בחדר וישראל אמר לדין 'תצלם את זה, אני רוצה להעלות את זה ליוטיוב', משהו כזה. ואז דין לקח לכולם את הטלפונים, וישראל לקח אותי לשירותים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
"ישראל אמר בהתחלה שהוא לא נגע בי, ואז אחרי שנייה הוא שינה את הגרסה שלו"

בהמשך עדותה הקשה היא מספרת על הרגעים הטראומתיים שאחרי התקיפה המינית שעברה, ועל השיחה עם הנאשם המרכזי. "דין נכנס, שטף לי את הפנים והרגיע אותי. הוא ביקש ממני לא לספר את זה לאף אחד. אחר כך הלכתי למגורים. ש' וק' (חברותיה לחדר, א"ב) היו ערות אז אמרתי להן הכול. הן הלכו לתחנת הדלק להתעמת עם ישראל ודין. דין אמר שזה היה בהסכמה. ישראל אמר בהתחלה שהוא לא נגע בי, ואז אחרי שנייה הוא שינה את הגרסה שלו ואמר שזה בהסכמה. ש' וק' חזרו לחדר והן סיפרו את זה לס' (חברה נוספת לחדר, א"ב). אני לא יכולתי להגיד כלום".

המתלוננת העידה כי טויל, שככל הנראה הבין את חומרת המצב, הגיע למגורי החיילות וניסה לפנות אליה. "דין עלה למגורים וביקש לדבר איתי. אני הייתי בחדר ואמרתי לבנות שאם הוא לא יורד אני מתקשרת לקצין שלי. אחר כך הן ירדו למטה ושמעתי צעקות". למחרת היא אזרה אומץ והתלוננה. "ביום חמישי דיברתי עם מפקד הגף שלי, אמרתי לו שפגעו בי מינית והוא שלח אותי לקצינה בבסיס, וסיפרתי לה הכול".

האונס בחצרים: שיחת טלפון בין הנאשם לחברתה של המתלוננת. יותם רונן
אחד הנאשמים מובא לבית המשפט/יותם רונן

אחת מחברותיה של החיילת המתלוננת מסרה אף היא עדות בעניין במצ"ח. "כשהתעוררתי, ראיתי אותה נסערת ובוכה. הייתה סערה בחדר, ולא הבנתי מה הולך. הבנתי שמשהו רע קרה. היא הייתה בתחנת הדלק עם דין, ישראל ועוד אחד...", העידה החברה לחדר על הרגע שאחרי התקיפה המינית שעברה החיילת.

השיחה בין החשוד המרכזי לבין חברתה של המותקפת

נוסף על העדויות, מובאת כאן גם שיחה בין חברתה של המתלוננת לבין טוראי טויל, החשוד המרכזי. בשיחה מנסה לברר החברה מדוע הוא תקף את החיילת, ואם הוא מודע לחומרת המעשה.

חברה: בוא נתחיל מזה שתיתן להבין את התמונה. כי אין לך מושג איזה חמור זה שהיא תפתח לך תיק במשטרה על אונס.

טויל (שאינו מכיר את הבחורה שעמה הוא מדבר, א"ב): אז בואי, אני רוצה להבהיר לך משהו. עם מי אני מדבר?

חברה: איך אין לך בושה לקחת בחורה, להעמיד אותה מול שלושה בחורים, עירומה, ולעשות לה שטויות כאלה?

טויל: לא עשיתי דבר כזה, יש פה טעות. עם מי אני מדבר?

חברה: מה זה משנה? תסביר.

טויל: אין בעיה, לא משנה. את לא מעוניינת להגיד, זה גם בסדר. אז זה היה ככה: היא הלכה עם חבר, הוא לקח אותה. אני הייתי צריך לעלות לחדר, ובסוף אני ועוד חבר אמרנו: 'טוב, בוא נלך לראות מה קורה, שהכול בסדר'. הלכנו בסופו של דבר לתחנת הדלק. שמענו אותם מדברים. לא נכנסנו, חיכינו בחוץ. בסופו של דבר דפקתי... נכנסנו פנימה, ואיך שנכנסתי, ראיתי שהם נכנסו לשירותים. לא הבנתי מה קורה, ואז היא אמרה לי שהיא רוצה לדבר איתי, ואז היא דיברה איתי, ואז היא אמרה לי. ואמרתי לה: 'את בטוח רוצה את זה?' והיא אמרה לי: 'כן'. 'בטוח את רוצה את זה?', והיא אומרת לי: 'כן'. אמרתי: 'אני שואל אותך עוד פעם, שלא יהיו בעיות, את בטוח רוצה את זה?', והיא אומרת לי: 'כן'. כן, כן, כן - אני רוצה'.

זה הכול, חס וחלילה זה, לא שהיה כלום. (אבל) בחיים לא עשיתי דבר כזה. זה מחלחל אותי, מאתמול אני יושב במיטה וחושב לעצמי שלא עשיתי את זה. זה מחליא אותי. אני מנסה לדבר איתה. אני מנסה להסביר לה. היא לא מנסה אפילו לדבר איתי. אני באמת מנסה להסביר לה. אני אומר לך, אני לא בנאדם כזה. בחיים לא עשיתי דבר כזה.

חברה: אני רוצה להבין, למה שלושה בחורים על בחורה אחת?

טויל: שלושה בחורים בחיים לא היו על בחורה אחת. כולם היו בחוץ. בחיים לא היה דבר כזה ששלושה בחורים היו עליה, בחיים.

חברה: תראה, היא טוענת שהייתם שלושה בחדר.

טויל: היינו שלושה בחדר, העפתי את כולם משם. היא התחילה גם כן לבכות. שמעתי אותה בוכה, אמרתי לה: 'בואי לפה מהר, עכשיו תעופו מפה'. העפתי את כולם. את יכולה לשאול אחד-אחד. אני לא רציתי כי אני סוג של ידיד שלה. אני ידיד של כל החברות שלה. אני בחיים לא אפגע בה. לא אעשה דבר כזה, אין לי אומץ. אני שאלתי לפני והכול. אני בחיים לא אגיע למצב כזה.

עו"ד שי רודה, מומחה למשפט צבאי וסנגורו של אחד הנאשמים בפרשה (לא הנאשם המרכזי), מסר בתגובה: "מרשי, נאשם אחר בתיק, ממשיך לטעון כי קיים יחסי מין בהסכמה עם החיילת, לא היה לא צל של חשד שהיא לא מסכימה לקיים איתו יחסי מין. ישנם פערים תהומיים שלא ניתנים להסבר בין גרסת החיילת כפי שמסרה במצח, לבין גרסתה כפי שספרה לחברותיה. נראה כי התלונה הוגשה בעקבות השמועה שפשטה בבסיס, לא בכדי החיילת ביקשה לבטל את תלונתה במצח".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully