וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 שנים לנאום המגומגם של אשכול: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום הוא יום המודעות לטרשת נפוצה, יימשכו רבעי גמר הפליאוף, נחגוג 86 שנים להיווסדותה של תנועת הנוער בני עקיבא, נציין 48 שנים לנאום המגומגם של אשכול ונחגוג יום הולדת לבעז שרעבי

יום המודעות לטרשת נפוצה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום המודעות הבינלאומי לטרשת נפוצה. טרשת נפוצה (MS) היא המחלה הנוירולוגית, מחלת עצבים, הנפוצה ביותר בקרב מבוגרים צעירים ברחבי העולם. הגורמים למחלה אינם ידועים והטיפול הרפואי הינו מוגבל. המחלה תוקפת את מערכת העצבים המרכזית כלומר את המוח ועמוד השדרה ומתבטאת לרוב בהתקפים לסירוגין. המחלה מופיעה לרוב בגילאי הבגרות המוקדמים ויכולה להתבטא בצורה שונה בין אדם אחד למשנהו. בישראל חולים בטרשת נפוצה בין 3,000 ל-5,000 בני אדם ובעולם כולו יש כארבעה מיליון חולים. ביום המודעות הבינלאומי עמותות ואגודות וכן, ארגוני הבריאות מפיצים מידע בנושא המחלה וסיפורים אישיים של החולים בה.

רבעי גמר הפליאוף

וויל גרייבס מכבי חיפה מול אלישי כדיר הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
אלישי כדיר וויל גרייבס במפגש קודם בין הקבוצות/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום יימשכו רבעי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל. אחרי שמכבי תל אביב והפועל ירושלים השלימו סוויפים של 0:3 על נס ציונה והפועל תל אביב והבטיחו את מקומן בחצי הגמר, ינסו ארבע קבוצות נוספות להתקרב לשלב הבא. הפועל חולון, שנחלצה ביום שני מהדחה עם ניצחון ביתי על מכבי ראשון לציון שצימק את הסדרה ביניהן ל-2:1, תתארח בעיר היין בניסיון נוסף להישאר בחיים. הפועל אילת תרצה לסגור את הסיפור בסדרה שלה מול מכבי חיפה, בה היא מוליכה 1:2, אבל הירוקים יארחו את המשחק הרביעי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

בני עקיבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חניכי התנועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 86 שנים (על פי התאריך הלועזי), בשנת 1929, נוסדה תנועת בני עקיבא בישראל, המרכזית מבין תנועות הנוער של הציבור הדתי לאומי בארץ. הסיסמא של התנועה היא "קדש חייך בתורה, וטהרם בעבודה" והיא מתבטאת אף בדמותו של רבי עקיבא על שמו קרויה התנועה אשר היה רועה צאן, פועל, לוחם לאומי וכמובן - תלמיד חכם. בעבר לתנועה היה אופי חלוצי התיישבותי והיתה קשורה לקיבוץ הדתי. אחרי מלחמת ששת הימים הודגשה ההתיישבות ביהודה ושומרון וחבל עזה.

הנאום המגומגם של אשכול

לוי אשכול. אוסף התצלומים הלאומי
לוי אשכול/אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 48 שנים, ב-1967, נשא ראש הממשלה דאז לוי אשכול את "הנאום המגומגם" כשבוע לפני מלחמת ששת הימים. הנאום שודר בשידור חי ברדיו ועורר סערה בארץ ופגע בדימויו הציבורי של אשכול שהצטייר כמנהיג חלש, הססן וחסר יכולת להכריע ברגעי משבר. הנאום הודפס דקות מעטות לפני תחילת השידור ושר ההסברה ישראל גלילי ערך בו תיקונים בכתב ידו. אשכול לא הבין את התיקונים שנעשו והחל לגמגם בשידור חי. שנים רבות לאחר מכן התברר כי גם עבר לפני כן ניתוח קטראקט שהקשה עליו בקריאה. גם לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים נשאר דימויו של אשכול כמנהיג הססן וחלש.

יום הולדת לבעז שרעבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרעבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הזמר והיוצר בועז שרעבי יום הולדת 68. שרעבי נולד בשנת 1947 למשפחה תימנית, החל לתופף בגיל 10 והופיע בלהקות פופ ורוק. בתחילת שנות השבעים פרץ שרעבי לתודעה עם שירו המפורסם "פמלה" ועם אלבומו הראשון "בעז" ובאותן שנים גם כתב שירים לזמרים רבים אחרים. אלבומו השני של שרעבי נקרא גם הוא "בעז" ונכללו בו הלהיטים "מי ידע שכך יהיה" והשיר איתו הגיע למקום השני בפסטיבל הזמר "חייך וחיי". מאז הספיק להוציא בעז שרעבי עוד עשרה אלבומים (כאשר עוד אלבום נקרה "בעז") ולשחרר להיטים רבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully