וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פינוי התושבים: הושגה שליטה על השריפה ליד בית שמש

יאיר אלטמן, אבי אשכנזי, יניר יגנה, דנה ירקצי ושלומי גבאי

27.5.2015 / 23:13

בתום כשעתיים של פעולה מאומצת בשטח השיגו לוחמי האש שליטה על שריפה גדולה במושב רוגלית שהספיקה לכלות כמה לולים ומחסנים. שריפה פרצה גם באזור מושב פטיש שבנגב, שם קו מתח נפגע מהאש. לצד זאת, עם שבירת השרב דווח על גשמים מקומיים

צילום: באדיבות חדשות 24, עריכה: שניר דבוש

23:13: מפקד כבאות והצלה בית שמש, טפסר ראובן יצחק, הודיע כי הושגה שליטה על השריפה באזור רוגלית. צוותי הכיבוי יישארו בשטח לטובת כיבוי סופי של הדליקה ועל מנת למנוע את התחדשות האש בשנית.

שריפה במושב רוגלית ליד בית שמש, 27 במאי 2015. איציק דוד,
העשן נראה למרחק. השריפה ברוגלית, הערב/איציק דוד

22:37: בסך הכול פונו 29 בתים במושב רוגלית בעקבות השריפה שפרצה שם. מדוברות הכבאות מסרו כי הכוחות לקראת השגת שליטה על האש, לפחות ברמת האיום על היישוב.

22:22: לוחמי האש הצליחו לתחום חלקית את השריפה שנעה במהירות לעבר בתי המושב רוגלית. צוותי הכיבוי נמצאים בקו הבתים ומונעים מהאש להתפשט אליהם. כמו כן, צוותי הכיבוי עוצרים את האש באגפיה בכדי לנסות להתגבר על הלהבות הנעות בחסות הרוחות.

21:48: 14 צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה גדולה באזור המושב רוגלית (נווה מיכאל) בעמק האלה שליד בית שמש. השריפה הגיעה לפאתי היישוב, ורוחות מזרחיות חזקות דוחפות את הלהבות אל בתי התושבים. מספר לולים ומחסנים עולים באש והשריפה אינה תחת שליטה. הכוחות החלו בפינוי התושבים משורת הבתים הראשונה של היישוב מחשש להתפשטות האש. בשל חומרת המצב נערך גיוס חירום של לוחמי אש מירושלים ומראשון לציון, ולמקום הוקפץ גם קורס הכבאים של ראשון לציון.

21:45: 10 עמודי תאורה קרסו הערב בכביש 40, בסמוך לצומת דבירה שבדרום - יתכן שבגלל הרוחות ותנאי מזג האוויר. עם זאת, לא נשללה האפשרות שמדובר בחבלה מכוונת. צוותי כיבוי מאבטחים במקום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שריפה במושב רוגלית ליד בית שמש, 27 במאי 2015. איציק דוד,
השריפה ברוגלית, הערב/איציק דוד

אזור השריפה בנווה מיכאל-רוגלית

21:10: שריפה פרצה סמוך לפרדסים שבאזור מושב פטיש שבנגב. קו מתח נפגע מהאש. כתוצאה מכך ישנן הפסקות חשמל ביישובים פטיש, רנן, מסלול ופדויים.

20:45: לאחר השרב הכבד וגל השריפות שפקדו את רחבי הארץ, בשעות הערב החל לרדת גשם קל בכמה אזורים. בין היתר, ירד גשם בתל מונד, בראשון לציון ובכביש 443 שבין מודיעין לירושלים. כמו כן, באזור השרון דווח על סופות רעמים.

גשם בכביש 443. קבוצת רוטניק, תמונות גולשים
גשם על שמשת מכונית נוסעת בכביש 443, הערב/תמונות גולשים, קבוצת רוטניק

18:46: שמונה צוותים מהתחנה האזורית חדרה פועלים לכיבוי שריפות בוואדי ערה. למקום הוזנקו מטוסי כיבוי.

18:22: בשל עומס החום הרב נמשכת גם הערב הגבלת מהירות נסיעת הרכבות. בעקבות כך נוצרו עיכובים בכמה מהקווים.

17:42: שריפת קוצים פרצה הערב באזור השרון, בכביש 444 לכיוון צפון בירידה לכביש 6. הנתיב הימני נחסם לתנועה. כוחות כיבוי וניידות אגף התנועה נמצאים במקום.

שריפה במחלף מסובים, מאי 2015. יוסי בדלבייב, תמונות גולשים
שריפה במחלף מסובים/תמונות גולשים, יוסי בדלבייב

17:40: יותר מ-18 צוותי כיבוי ומטוסים השיגו שליטה על השריפה שפרצה באזור מיוער סמוך לבית שמש.

17:30: הושגה שליטה חלקית על השריפה הגדולה בהתנחלות סלעית בשומרון. מספר הצוותים הפועלים במקום ירד ל-12 ואין חשש לתושבי המקום. הכביש ליישוב נפתח לתנועה מחדש.

16:40: ברחבי הארץ נמדדות טמפרטורות קיצוניות וחריגות מאוד לחודש מאי. כך למשל, נכון לשעה 16:30 הטמפרטורה במקום הכי חם במדינה לעכשיו, מודיעין, עומדת על 45 מעלות צלזיוס - חם יותר מאשר באילת שם "רק" 42 מעלות בצל. עוד נתונים: בפארן (ערבה) - 44 מעלות, וכך גם בנירים (עוטף עזה). בקריית גת, בבקעה, בעמק בית שאן, בעפולה ובפתח תקווה – 42 מעלות.

16:10: עדיין לא הושגה שליטה על השריפה בהתנחלות סלעית, שמשתוללת כבר ארבע שעות. ציר הגישה ליישוב חסום בשל פעולות הכיבוי, והתלמידים שאמורים היו לשוב בתום יום הלימודים מבית הספר האזורי הועברו לעת עתה למתנ"ס של צור נתן השכנה.

"יש פה הרבה עשן, אבל הלהבות לא קרובות לבית שלי", סיפרה מיכל ברגר על המתרחש בסלעית. "אין יוצא ואין בא, ולמעשה אנחנו נצורים. בגלל החסימה התלמידים נמצאים כרגע במתנ"ס, אבל המורל פה טוב מאוד ואנחנו סומכים על כוחות הביטחון". אילן תלם הוסיף: "זה יישוב קטן ומאוד מגובש. אנחנו לא דואגים, אבל זה בהחלט מצער שאי אפשר לצאת ולהיכנס ליישוב כבר כמה שעות". רק לפני כשבוע, בשרב הקיצוני האחרון, השתוללה שריפה בסמוך ליישוב. "הלהבות עדיין די מרוחקות מהבתים אבל יותר קרובות לחממות, ואני מקווה שגם השריפה הזו תסתיים ללא נזק או נפגעים", סיכם תלם.

שריפת קוצים באזור המושבים אשבול, מבועים ופעמי תש"ז, 27 במאי 2015. אביב אברג'יל, מערכת וואלה! NEWS
השריפה במבועים/מערכת וואלה! NEWS, אביב אברג'יל

15:07: ימית מחבתי, תושבת היישוב פעמי תש"ז, שחזית ביתה נפגעה באופן קל, סיפרה: "הגענו הביתה מגן הילדים וראינו את העשן הכבד. התקרבנו והבנו שזה הבית שלנו. ברוך השם, הכול בסדר, למעט נזקים לדוד השמש ולחלונות. העיקר שלא היינו בבית וכולנו בריאים. פחדנו שבלון הגז שבחוץ יתפוצץ והשכן ניגש וניתק אותו מהמקום".

14:43: בית במושב פעמי תש"ז, שבמועצה האזורית מרחבים, נפגע כתוצאה מהשריפה. לא היו נפגעים. צוותי הכיבוי השתלטו על האש במושב מבועים הסמוך.

14:42: השריפה שליד ההתנחלות סלעית ממשיכה להשתולל ובמקום פועלים 15 צוותים וכוח מתנדבים, בסיוע אויורי של שישה מטוסי כיבוי הנושאים חומר מעכב בעירה.

14:32: צוותי כיבוי הצליחו להשיג שליטה על השריפה שפרצה באזור נחל שורק. בשלב זה מתבצעות פעולות כיבוי סופיות.

14:06: שריפה פרצה באזור המושבים מבועים ופעמי תש"ז במועצה האזורית מרחבים שבנגב. צוותי כיבוי גדולים פועלים במקום.

13:29: השריפה באזור בית שמש ממשיכה להתפשט ובמקום פועלים 20 צוותי כיבוי וארבעה מטוסי כיבוי. מפקד כבאות והצלה בית שמש, טפסר ראובן יצחק, אמר: "הופעל נוהל גיוס חירום של לוחמי האש מבית שמש. כמו כן, ישנו סיוע הדדי חוצה מחוזות והוקפצו למקום צוותים ממחוזות סמוכים. לוחמי האש, בגבורה עילאית, מחרפים נפשם בחזית האש בתנאי מזג אוויר קשה ביותר, תוך כדי שהם מתמודדים עם אש אדירה".

שריפה בסלעית, 27 במאי 2015. דובר כבאות והצלה יהודה ושומרון, צילום מסך
השריפה בסלעית, היום/צילום מסך, דובר כבאות והצלה יהודה ושומרון
שריפת קוצים, אזור מושב אשבול, מבועים ופעמי תש"ז, 27 במאי 2015. כיבוי והצלה,
השריפה במרחבים, היום/כיבוי והצלה

13:12: שריפת קוצים פרצה באזור התעשייה בנתיבות ושבעה צוותי כיבוי מתחנת נתיבות וכוח משורה השיגו שליטה עליה. לא היו נפגעים.

13:01: 18 צוותי כיבוי ממחוזות בית שמש וראשון לציון וארבעה מטוסי כיבוי מנסים להשתלט על השריפה הגדולה באזור בית שמש.

12:59: שני צוותי כיבוי מנסים להשתלט על שריפת חורש טבעי שפרצה בבין ההתנחלות סלעית שבשומרון לבין היישוב צור נתן שבשרון. למקום הזועקו צוות מתנדבים מקומי. הם נערכים להגנה על הישוב ולהזנקת ארבעה מטוסי כיבוי לפי הצורך.

12:48: שריפת יער גדולה פרצה באזור נחל שורק סמוך לבית שמש. במקום פועלים שבעה צוותי כיבוי אש מתחנת בית שמש וארבעה מטוסי כיבוי וכוחות נוספים עושים את דרכם ממחוזות נוספים. צוותי הכיבוי הקימו חפ"ק סמוך לשריפה שממשיכה להתפשט.

12:30: שניים משלושת הבתים שעלו באש בשריפה בתל מונד נשרפו כליל. הבית השלישי ניזוק בצורה קשה. צוותי הכיבוי הצליחו להשתלט על הדליקה. לא היו נפגעים.

שריפת היער בנחל שורק, 27 במאי 2015. דוברות כבאות והצלה בית שמש,
השריפה באזור נחל שורק, היום/דוברות כבאות והצלה בית שמש
שריפת בתים בתל מונד,27 במאי 2015. כיבוי והצלה,
השריפה בתל מונד/כיבוי והצלה
שריפת בתים בתל מונד,27 במאי 2015. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
השריפה בתל מונד, היום/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

12:11: שריפת קוצים פרצה ברחוב הגולן בתל מונד שבשרון. בעקבות השריפה עלו באש שלושה בתים פרטיים שהיו ריקים באותה שעה. כמו כן, בעקבות השריפה התלקחו שני בלוני גז. שישה צוותי כיבוי שהגיעו למקום מנסים להשיג שליטה על האש ולמנוע התפשטות לעבר הבתים הסמוכים. לא דווח על נפגעים.

11:34: צוותי כיבוי השיגו שליטה על השריפה באזור התעשייה בעטרות. לא היו נפגעים. כמו כן, צוותי הכיבוי בירושלים פועלים בכמה מוקדי שריפות נוספים בכל רחבי העיר.

10:46: שישה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן בשריפת קוצים ואשפה שפרצה סמוך למבנה בראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בכיר. כמו כן, נגרם נזק למבנה.

10:38: שריפת קוצים פרצה באזור התעשייה עטרות שמצפון לירושלים. שישה צוותי כיבוי מנסים להשתלט על האש ולמנוע ממנה להתקרב לבתים סמוכים.

10:33: פעוטה כבת שנתיים נפגעה באורח קל לאחר שנשכחה במשך דקות ארוכות, לדברי משפחתה, בכלי רכב חונה ליד בית המשפחה בפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה בהכרה מלאה לבית החולים שניידר בעיר.

שריפה גדולה סמוך לירושלים. צילום מסך
השריפה שפרצה באזור עטרות/צילום מסך

7:30: ומה באמת צפוי היום? בתל אביב צפויות 42 מעלות לפחות ובלילה הן ירדו ל-23 מעלות. בירושלים בין 39 ל-23 מעלות, בחיפה בין 23-39 מעלות, בקצרין 22-38 מעלות, בצפת 22-36 מעלות, בטבריה 24-42 מעלות, בנצרת 21-39 מעלות, בעפולה 19-42 מעלות, בבית שאן 24-44, באשדוד 21-36 מעלות, בבאר שבע 22-42 מעלות, במצפה רמון 22-39 מעלות ובאילת צפויות 45 מעלות ביום ו-30 מעלות בלילה.

ביום חמישי תחול ירידה ניכרת של הטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הרוחות יתחזקו וצפוי להיות אביך, בעיקר בדרום. ביום שישי יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה ניכרת נוספת של הטמפרטורות, והן יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה. ייתכן טפטוף או גשם קל בעיקר בצפון הארץ. בשבת יהיה מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, והן עדיין יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובמרכזה ייתכן גשם מקומי ברובו קל.

(עדכון ראשון: 7:30)

שריפה בעטרות, 27 במאי 2015. שירותי כבאות והצלה ירושלים,
השריפה בעטרות/שירותי כבאות והצלה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully