וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: חמאס ביצע פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן"

בדוח שפרסם ארגון זכויות האדם טוען כי אנשי חמאס עינו והוציאו להורג באופן בלתי-חוקי עשרות בני אדם במהלך המבצע בקיץ האחרון לאחר שהואשמו בשיתוף פעולה עם ישראל. "העובדה שחמאס לא מגנה את המעשים מותירה אותם עם דם על הידיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(חמאס הוציא להורג 18 פלסטינים שהואשמו בשיתוף פעולה עם ישראל במהלך מבצע "צוק איתן", אוגוסט 2014)

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" פרסם הלילה (רביעי) דוח ולפיו חמאס ביצע פשעי מלחמה נגד אזרחים פלסטינים ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". "חמאס ביצע מעשים ברוטאליים שכללו חטיפות, עינויים והרג בלתי חוקי של פלסטינים שהואשמו בשיתוף פעולה עם ישראל במהלך המבצע הישראלי בעזה", נכתב בדוח.

לפי הארגון, חמאס הוציא להורג לפחות 23 פלסטינים במהלך המבצע, ועצר ועינה עשרות אחרים, ביניהם חברים ותומכים בארגון פתח. לטענת הארגון, 16 מתוך אותם אנשים שהוצאו להורג באשמת שיתוף פעולה עם ישראל היו עצורים בידי חמאס לפני המבצע.

"ממשל חמאס העניק לכוחות הביטחון שלו חופש לבצע הפרות מזעזעות, אשר נעשו בין היתר נגד אנשים הנמצאים במעצר הארגון", נכתב בדוח. "פעולות מצמררות אלה, שחלקן מסתכם לכדי פשעי מלחמה, נועדו לשם נקמה ועל מנת להפיץ פחד ברחבי רצועת עזה".

הוצאה להורג של 18 אנשים שנחשדו על ידי חמאס כמשתפי פעולה עם ישראל. עזה, 22 באוגוסט 2014. רויטרס
פלסטיני שהוצא להורג על ידי חמאס במהלך מבצע "צוק איתן" לאחר שהואשם בשיתוף פעולה עם ישראל/רויטרס

"זה מזעזע שבזמן שהכוחות הישראליים גרמו להרג והרס רב, כוחות חמאס ניצלו את ההזדמנות כדי לסגור חשבונות, וביצעו הרג בלתי חוקי והפרות חמורות אחרות", אמר פיליפ לות'ר, מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון אמנסטי.

לפי לות'ר, העובדה שאף אדם לא נתן את הדין על מעשים אלו מצביעה על כך שהרשויות הורו על ביצוע המעשים או התייחסו לביצוע המעשים בסלחנות. "במקום להביא לצדק, רשויות חמאס עודדו באופן מתמשך את הפשעים המזעזעים הללו נגד אנשים חסרי כוח", אמר לות'ר והוסיף: "העובדה שהם אפילו לא מגנים את ההרג הבלתי-חוקי, את החטיפות ואת העינויים, מותירה אותם למעשה עם דם על הידיים".

18 משתפי פעולה פלסטינים הוצאו להורג בעזה. מתוך טוויטר, צילום מסך
אנשי חמאס עומדים מעל אחד מהחשודים בשיתוף פעולה עם ישראל/צילום מסך, מתוך טוויטר

זו אינה הפעם האחרונה שאמנסטי מגנה את חמאס על חלקו במבצע בקיץ האחרון. במרץ קבע דוח של הארגון כי קבוצות פלסטיניות חמושות הפגינו "זלזול מחריד בחיי אזרחים" במהלך "צוק איתן", וכי הארגונים הפלסטיניים ירו באופן חסר הבחנה לעבר אוכלוסייה אזרחית בישראל.

על פי הנתונים שהובאו בדוח, הקבוצות החמושות ירו אלפי טילים בלתי-מונחים ופצצות מרגמה מאזור רצועת עזה לעבר מטרות אזרחיות בישראל, בניגוד לחוק הבינלאומי. כמו כן, צוין כי חלק מירי זה בוצע מאזורי מגורים ברצועת עזה, באופן שסיכן גם את חייהם של פלסטינים חפים מפשע. מחברי הדוח הבהירו כי השימוש בטילים לא מדויקים לעבר ריכוזים אזרחיים, וכן לעבר כוחות צבאיים הסמוכים לריכוזים אזרחיים, מנוגד לחוק ההומניטרי ומהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully