וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף ארבע מטרות בעזה; הערכה: הרקע לירי - סכסוך פנימי

לאחר ירי הגראד לעבר גן יבנה, צה"ל תקף ברצועת עזה. הפלסטינים מדווחים כי הותקפו מטרות השייכות לג'יהאד האיסלאמי ולחמאס. לפי גורם ביטחוני, הרקטה נורתה עקב סכסוך פנימי בג'יהאד האיסלאמי. יעלון: "רואים בחמאס אחראי על המתרחש ברצועה"

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק

כלי טיס של חיל האוויר תקף הלילה (רביעי) ארבע תשתיות טרור בדרום רצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי הותקפו שתי מטרות השייכות לג'יהאד האסלאמי ברפיח ובחאן יונס, מטרה אחת של ועדות ההתנגדות העממית, ומטרה נוספת השייכת לחמאס בצפון הרצועה. לא דווח על נפגעים. התקיפה בוצעה בתגובה לירי רקטת הגראד אמש מרצועת עזה לעבר ישראל, אשר התפוצצה בשטח פתוח באזור גן יבנה.

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס לתקיפה בעזה ואמר כי "לישראל אין כל כוונה לעבור לסדר היום על ירי לעבר אזרחיה, כפי שבוצע אמש בידי גורמי ג'יהאד אסלאמי". לדבריו, "הלילה תקף צה"ל מטרות ג'יהאד אסלאמי וחמאס בעקבות הירי לדרום. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש משטח הרצועה, ולא נסבול כל איום על תושבי הדרום".

יעלון אמר כי במידה ולא ישרור שקט, "רצועת עזה תשלם על כך מחיר כבד מאוד, כזה שיגרום לכל מי שמתכנן לאתגר אותנו להצטער על מעשיו". עוד אמר יעלון כי "מוטב לחמאס כי יפעל לרסן כל ניסיון ירי לעבר ישראל או פרובוקציות כלפיה, אחרת ניאלץ לפעול בעוצמות גדולות יותר. לא הייתי מציע לאיש לבחון אותנו. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי הדרום ואת שגרת החיים שלהם".

עוד בוואלה!NEWS:
לקראת השרב הגדול: 42 מעלות בתל אביב, 600 כבאים בכוננות
10 שנים ברציפות: אנגלה מרקל היא האישה החזקה בעולם
ברקת זעם - נתניהו מרגיע: "אני אחליט במחלוקות בירושלים"

מימין לשמאל: איציק ועקנין קצין אג"מ, אל"מ רועי בארי מפקד מחוז דרום פקע"ר, איתי פלג מפקד נפת לכיש, דרור אהרון ראש מועצת גן יבנה. דוברות גן יבנה, מערכת וואלה! NEWS
"בישראל רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה". דיון הערכת מצב בגן יבנה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות גן יבנה

גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר כי הירי בוצע ככל הנראה על ידי פלג בג'יהאד האסלאמי בעקבות סכסוך פנימי בתוך הארגון. אתמול מסרו מקורות בעזה לוואלה!NEWS כי "הג'יהאד האיסלאמי עומד מאחורי הירי". לטענתם, הג'יהאד האסלאמי מינה מפקד חדש לאזור צפון הרצועה. אולם, כאשר הוא אמור היה היום להיכנס לתפקידו החדש, קודמו בתפקיד סירב לכך והחל עימות בין תומכי השניים. אנשיו של מנסור חטפו שניים מאנשי המפקד הקודם - ואלה בתגובה החליטו "לנקום" וירו לעבר ישראל. כוחות הביטחון של חמאס עצרו כמה חשודים במעשה.

עם זאת, שייח נאפז עזאם, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי, הכחיש את מעורבות הג'יהאד בירי הרקטה לעבר ישראל. "אין לג'יהאד האיסלאמי קשר לירי", טען.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יעלון: עסקת ה-S-300 - תוצאה ישירה של ההסכם עם איראן. משרד הביטחון
"הירי בוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי. משה יעלון/משרד הביטחון

לפני נפילת הרקטה אמש נשמעה אזעקה באשדוד, באשקלון וביישובים רבים במועצות האזורית לכיש וחוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. "בהתחלה לא הייתי בטוח אם זאת באמת אזעקה, אבל אז גם נשמעו בומים חזקים", סיפר דור, תושב אשדוד. "החזירו אותנו כמעט שנה לאחור. נתפסנו לא מוכנים, מבולבלים ומבוהלים. הילדים נכנסו ללחץ ואנחנו לא פחות. יש הרבה שאלות ומעט תשובות".

מקור ביטחוני ישראלי אמר מוקדם יותר כי טרם ברור מי אחראי לירי. מקור צבאי הדגיש כי בישראל "רואים בחמאס אחראי לכל מה שנעשה בשטח הרצועה". במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אמש כי משרד הפנים בעזה הורה על פינוי אתרים צבאיים ומפקדות של חמאס מחשש למתקפת נגד ישראלית. בנוסף, קצינים בפיקוד העורף השתתפו אמש בדיון הערכת מצב מיוחד במועצת גן יבנה. בסיום הדיון ניתנה הנחיה לפתיחת מיגוניות ומקלטים ציבוריים. כמו כן, באשדוד לא יתקיימו לימודים ב-14 בתי ספר וב-57 גני ילדים באשדוד.

לפני כחודש התפוצצה רקטה ששוגרה מרצועת עזה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ואותרה שעות אחדות לאחר מכן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לנפילה נשמעה אזעקה בשדרות וביישובי האזור. בנובמבר נפלה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה טרם הנפילה.

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully