וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שחולצה מהלהבות נפגשה עם הכבאים: "תודה שהצלתם את חיי"

27.5.2015 / 0:16

ירוקסמה מקונן, שנפצעה באורח אנוש בשריפה שפרצה בביתה בירושלים, הודתה עם שחרורה מבית החולים לכבאים שחילצו אותה תוך שחירפו את נפשם: "האש אפפה מכל עבר". צפו בתיעוד המפגש

צילום: שירותי כבאות והצלה ירושלים, עריכת וידאו: טל רזניק

במשך חודשיים נלחמו בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים על חייה של ירוקסמה מקונן, בת 30 ואם לשלושה, שנפצעה באורח אנוש בשריפה שפרצה בדירתה ברחוב מקסיקו בבירה בתחילת חודש מרץ. בשבוע שעבר, לאחר שחרורה, התקיים מפגש מרגש בין מקונן לצוות הכבאים שחילץ אותה מתוך הלהבות והציל את חייה.

מקונן הנרגשת הגיעה עם זר פרחים לתחנת מחוז ירושלים של שירותי כבאות והצלה בשכונת גבעת מרדכי בעיר והודתה בחום לכבאים על שהוציאו אותה מדירתה תוך חירוף נפשם. "אין לי מלים, תודה רבה שבאתם והצלתם אותי. אני פשוט לא כל כך זוכרת מה קרה. אני יודעת שהלכתי לבשל ואחרי זה אני לא זוכרת שום דבר", אמרה.

לקריאה נוספת:
חבר "מחתרת בת עין" שלומי דביר ישוחרר ממאסר
החייל ממוצא אתיופי שהוכה תובע את המשטרה: "מניע גזעני"
ראש עיריית אור יהודה חשוד בעבירות מין בעובדות

אישה שנפצעה אנושות בשריפה וניצלה בנס, חזרה להודות לשוטרים והכבאים שהצילו אותה, מאי 2015. שירותי כבאות והצלה ירושלים, צילום מסך
"הכבאים והשוטרים הצילו את חי". המפגש בין מקונן למחלצים/צילום מסך, שירותי כבאות והצלה ירושלים

סולמון מקונן, בעלה של ירוקסמה, סיפר בהתרגשות על הסיוע של משטרת מוריה, על רקע האירועים האחרונים בין יוצאי אתיופיה לבין לובשי המדים הכחולים. "דווקא בזמנים אלו, כשיש מתח בין בני העדה והמשטרה, חשוב לי לומר שהשוטרים האלה עבדו גם אחרי השריפה, הוציאו את כל הדברים שנשרפו וסידרו לנו את הבית כאילו היינו בני משפחה. אנחנו היינו במצב מאוד קשה ולא היו לנו כוחות להתפנות לזה. הכבאים והשוטרים הצילו את חיי אשתי ואת החיים של כל המשפחה שלי. זה לא יאומן מה שקרה וברוך השם היום היא הולכת על הרגליים והכול בסדר", סיפר.

סולמון הדגיש במיוחד את עזרתו של רונן פרסי, קצין במשטרת מוריה ששומר עמו על קשר יומי גם בימים אלה. "מאז האסון הוא מתקשר אלי בכל יום ושואל אותי איך אני מרגיש ואם אני צריך משהו. מיד לאחר האסון הוא סידר לי את הבית, דאג שיהיה לי ולילדים שלי מקום לישון ולחיות בו. כשאני לא ידעתי למי לפנות ומה לעשות הוא סידר את הכול. לא הכרתי אותו לפני כן והוא התייחס אלי כאח, אני חב לו את חיי. הייתי במצב מאוד מאוד קשה והוא החזיק אותי בידיים. הייתי אבוד, הייתי בחושך גדול, רציתי שהאדמה תבלע אותי ולהיעלם - והוא בא ואסף אותי עם כל השברים והחזיק אותם יחד". לוחמי האש התעניינו בשלומה של מקונן לכל אורך תקופת אשפוזה, ועקבו בדאגה אחרי מצבה. לפני כשלושה שבועות נודע להם שהיא שוחררה מבית החולים והם ביקשו להיפגש עמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת השריפה בירושלים, מרץ 2015. שירותי כבאות והצלה ירושלים, צילום מסך
"הדירה בערה באש תופת". המחלצים בפתח זירת השריפה, לפני חודשיים/צילום מסך, שירותי כבאות והצלה ירושלים

רב-סמל ראשון שלומי הרוש, מפקד צוות כיבוי שחילץ את מקונן, שחזר את האירוע: "כשהגענו למקום הבחנתי בעשן ובלהבות שיוצאות מדירה בקומה הרביעית בבניין. היינו שלושה צוותי כיבוי ומנוף. מיד נכנסתי לדירה שבערה באש תופת, ולאחר סריקה איתרתי במקום דיירת בת 30 במצב קשה מאוד וללא הכרה. תוך כדי שהאש האדירה אופפת אותנו מכל עבר, חילצנו את הדיירת מהבניין אל כוחות מגן דוד אדום".

"מקרים כאלו, שבהם אנחנו זוכים להציל אנשים ובמיוחד כמו במקרה הזה שהצלחנו להציל אם לשלושה ילדים קטנים, נותן לנו כוחות אדירים, אושר וסיפוק. זה גורם לנו לקום עם חיוך גדול לעבודה כל יום ולהציל נפש ורכוש", הוסיף.

(עדכון ראשון: 20:57)

זירת השריפה בירושלים, מרץ 2015. שירותי כבאות והצלה ירושלים, צילום מסך
זירת השריפה בירושלים, מרץ 2015/צילום מסך, שירותי כבאות והצלה ירושלים
אישה שנפצעה אנושות בשריפה וניצלה בנס, חזרה להודות לשוטרים והכבאים שהצילו אותה, מאי 2015. שירותי כבאות והצלה ירושלים, צילום מסך
צוות המחלצים/צילום מסך, שירותי כבאות והצלה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully