וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדנמרק: שדרני רדיו הכו ארנבון למוות בשידור חי

אלן, ארנבון בן תשעה שבועות, מצא את מותו בשידור של תחנת רדיו דנית. המגישים טענו כי מטרתם "לחשוף את הצביעות ביחס שלנו לבעלי החיים". אחת המאזינות: "לא צריך להרוג חיה בשביל לעורר דיון"

צילום מסך

שדרני תחנת הרדיו הדנית "Radio24syv", אסגר יול וכריטופר אריקסן, עוררו סערה במדינה הנורדית לאחר שהכו שלשום (ראשון) ארנבון למוות באמצעות משאבה לאופניים – בשידור חי. לדבריו של יול, מטרתו הייתה "לחשוף את הצביעות ביחס שלנו לבעלי החיים". הארנב, אלן בן תשעת השבועות, הפך עוד באותו הערב לארוחה לבני משפחתו של אריקסן.

"הכיתי אותו פעמיים בצוואר בחוזקה, כדי לשבור לו את המפרקת", הסביר יול בריאיון לרשת הטלוויזיה TV2. "פעלתי לפי הוראות מעובד בית החולים באולבורג, שהורג כמה ארנבונים בכל שבוע כדי להאכיל את הנחשים".

עוד בוואלה חדשות:
בתוך שבוע: יותר מ-800 מתו בהודו בעקבות החום הקיצוני
אוסטריה: בן 14 נידון למאסר על הורדת מדריך להכנת פצצה בפלייסטיישן
שבילי האופניים לא לבד: בלונדון השיקו נתיב לברווזים

הארנב אלן, שהומת על ידי שדרן רדיו בשידור חי, דנמרק. פייסבוק, צילום מסך
אלן לפני השידור שבמהלכו הומת/צילום מסך, פייסבוק

לטענת תחנת הרדיו, הסערה שהתחוללה בעקבות השידור השיגה את מטרתו. "הרגנו חיה כדי לאכול אותה", נכתב בהודעה שפרסמה התחנה בפייסבוק. מה שהמנחים עשו דומה למה שרובנו עושים מדי יום מול המקרר בסופרמרקט. אנחנו לא הורגים חיות בעצמנו – אבל אנחנו קונים ואוכלים חיות שעברו חיים אומללים, שנהרגו בדיון באותן נסיבות כמו הארנב באולפן. במקרים כאלה אין שום תגובות נזעמות או קריאות לחרם".

"הייתם יכולים לעורר דיון גם בלי להרוג חיה", טענה המאזינה ג'ולי שמידט. על פי הדיווח באתר "The Local", בשידור נכחה גם כוכבת הריאליטי ופעילת זכויות בעלי החיים לינסה קסלר, שניסתה להציל את הארנבון. לטענתה, בדברים שפורסמו לאחר השידור, היא הבינה את כוונתם של המגישים, אולם הרג החיה "היה פשוט לא נכון".

בשנה שעברה, סערה פרצה במדינה האירופית בעקבות הכוונה של גן החיות של קופנהגן להמית ג'ירף בריא אך "מיותר" עבור אוכלוסיית החיות המקומית. דובר הגן, טוביאס שטנבאק, אמר כי הג'ירף, מריוס, נורה לבסוף למוות באקדח הלם. הגן סירב להשתמש ברעל, מכיוון שבשרו של הג'ירף נועד להזין אריות ונמרים. חלק אחר מהבשר ישמש למחקר. לדברי המטפלים, מריוס, בן 18 חודשים, היה חייב לסיים את חייו, מכיוון שתקנות האיחוד האירופי אוסרות להחזיק מלאי גדול מדי של ג'ירפות בעלות גנים דומים, מחשש לזיווג של פרטים מאותה המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully