וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסי ופרנסואה ניסו להשיג הכול באלימות – וזה התפוצץ להם בפנים"

שלומי גבאי

27.5.2015 / 0:15

פליקס אבוטבול נעים ההליכות, "הסנדק של נתניה", בנה אימפריה. עם חיסולו עברה השליטה לבניו, שדרדרו את הארגון. אסי, בנו הצעיר, נעצר אתמול שוב. "מה שהוא השאיר היה מספיק לדורות, אבל לא נשאר כלום מהממלכה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

כשפרצו גנבים לבית הוריה המבוגרים של ר' בנתניה, וגנבו להם כמה חפצים יקרי ערך, לא היה לה ספק מי מבין השכנים בבניין יעזור להם. "ההורים שלי ממש ישבו באבל ובכו", אמרה ר' בשיחה עם וואלה!NEWS. "כשהדבר נודע לפליקס אבוטבול, בתוך כמה שעות הגיע רכב והחזיר להורים שלי את כל הזהב והחפצים היקרים שגנבו להם".

"המשטרה והתקשורת ציירו בן אדם מפלצתי ואכזר, אבל בעצם פליקס היה עם לב רחב ועזר המון לאנשים שהיו מסביבו", היא ציינה. "אנחנו ראינו בו מלאך ששומר עלינו וידענו שבכל פעם שיש אי-צדק אפשר לפנות לפליקס והוא מסדר את העניין במקום".

עוד בנושא:
ראש ארגון הפשע שנעצר בחשד לרצח וניסיון רצח - אסי אבוטבול
ריקו שירזי חשוד בניסיון החיסול של אסי אבוטבול ב-2004
הותר לפרסום: ניסים אלפרון חשוד במעורבות בחיסול פליקס אבוטבול

פליקס אבוטבול, שנת 2002. מוטי קמחי, הארץ
"ראינו בו מלאך ששומר עלינו". פליקס אבוטבול/הארץ, מוטי קמחי

מעצרו אתמול של אסי אבוטבול, בנו הצעיר של פליקס, במסגרת פרשה 512, מהווה עדות נוספת לקריסה המתמשכת של ארגון הפשיעה של משפחת אבוטבול מנתניה. כל עוד היה פליקס, ראש המשפחה, בחיים, שגשג הארגון ולא הוטל בספק מעמדה הרם של המשפחה בנתניה בפרט ובעולם הפשע הישראלי בכלל. עבריינים, שוטרים וגם אזרחים תמימים כיבדו אותו בשל נועם הליכותיו ודאגתו לתושבים חלשים רבים בעיר, ויצרו סביב ראשו הילה.

המפנה חל עם חיסולו בפתח הקזינו שלו בפראג ב-2002, שבו על פי החשד היה מעורב ראש ארגון הפשיעה ניסים אלפרון. החיסול הביא להשתלטותם של שני בניו – פרנסואה ואסי – על הארגון. השניים, כך מעידים גורמים רבים ששוחחנו עמם, לא הצליחו לרכוש עבורם את הכבוד שרחשו כולם לאביהם והביאו בהדרגה לירידת קרנו של הארגון. גורלם האישי הוא רק סימפטום, כך נראה, למצבו העגום הנוכחי של הארגון: פרנסואה, בנו הגדול של פליקס, חוסל בתחנת דלק בשרון ב-2011, ואילו אסי הצעיר עצור כבר זמן רב - מעצרו אתמול מתווסף ל-18 שנות המאסר שהוא כבר נושא בהן כיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הארכת מעצר לאסי אבוטבול, בית משפט השלום ראשון לציון, מאי 2015. מגד גוזני
"לא נשאר כלום מהממלכה". אסי אבוטבול בבית המשפט, היום/מגד גוזני
"כשפליקס נרצח היה ברור שהזעזוע גדול מדי ושלא יהיה מי שימשיך את הדרך שלו. ככל שחלפו הימים האימפריה שפליקס בנה הידרדרה"

"מאז הרצח של פליקס, שהיה הסנדק של העיר נתניה, הכול השתנה", מעיד בן למשפחת אבוטבול. "כשפליקס היה בחיים המשפחה שלטה בתחום ההימורים, הכסף זרם כמו חול והשם אבוטבול היה כרטיס כניסה לכל מקום. לאסי ולפרנסואה לא היה את ה'קלאסה' של אבא שלהם. כשפליקס ביקש משהו אף אחד לא היה יכול לסרב לו, היה לו סגנון מיוחד. הילדים שלו חשבו שבדרך של אלימות אפשר להשיג הכול ומהר מאוד זה התפוצץ להם בפנים".

"פליקס היה מקובל על כולם בעוד שהילדים שלו צברו מדי יום אויבים חדשים ומסוכנים ועשו לו הרבה כאבי ראש", המשיך. "כשפליקס נרצח היה ברור שהזעזוע גדול מדי ושלא יהיה מי שימשיך את הדרך שלו. ככל שחלפו הימים האימפריה שפליקס בנה הידרדרה. אם בנתניה כולם רכשו לפליקס כבוד הרי שלילדים שלו כולם פיתחו שנאה והסתייגו מהם. אם הבנים שלו היו יודעים להתנהג, מה שפליקס השאיר היה מספיק לדורי דורות, אבל לא נשאר כלום מהממלכה שהוא בנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"פליקס דאג לכל מי שהיה מזוהה איתו. הוא לא היה חזיר ופרגן לסובבים אותו בתמורה לעבודות שהם ביצעו עבורו"

עבריין שהשתייך בעבר למשפחת אבוטבול שופך אור נוסף על סוד קסמו של הארגון בימיו של פליקס בראשו. "בשנות ה-90 כל צעירי נתניה שהסתבכו עם החוק חלמו להיות חלק מהמשפחה", הוא נזכר. "אני, שבגיל צעיר ריציתי מאסר ארוך, זכיתי לכבוד וליחס בכלא מכיוון שהשתייכתי למשפחת אבוטבול. הנאמנות והקודים של העולם התחתון היו ברורים והיינו מוכנים לשלם מחיר כבד כדי לא להסגיר את הבוסים. פליקס דאג לכל מי שהיה מזוהה איתו. הוא לא היה חזיר ופרגן לסובבים אותו בתמורה לעבודות שהם ביצעו עבורו".

איש משטרה, שנלחם לאורך שנים ארוכות במשפחת אבוטבול, טוען כי גם אנשי החוק רכשו כבוד לפליקס, חרף מאבקם העיקש בפעילותו העבריינית. "בימים הקשים של נתניה, כשהרחובות היו שטופים בפשע, משפחת אבוטבול הייתה 'אופרה' אחרת. פליקס ידע לכבד את השוטרים בעת עבודתם והשוטרים כיבדו אותו בחזרה. גם כשהגענו לחיפוש ולמעצר בביתו הוא התנהג בכבוד, היה רגוע ומנומס ולא הקשה על עבודת השוטרים", הוא מספר. "כשפליקס נרצח והילדים קיבלו את ההגה לידיים, הרבה 'חיילים' שהיו במשך שנים עם המשפחה החלו לערוק לארגונים אחרים שהחלו לצבור כוח ולנגוס בשטחי השליטה של המשפחה".

"היה הוגן ומכובד, אבל אסור היה לטעות איתו"

"פליקס היה עבריין של פעם, מנדטורי, אבל הציבור בנתניה אהב אותו", הוא הוסיף. "עד כמה שזה יישמע הזוי לאזרח הפשוט הוא היה טוב כי הוא שמר על החלשים". ע', תושב העיר בשנות ה-70 לחייו, מעיד על כך. "כשפליקס היה יושב בבית קפה או מסעדה בנתניה אף אחד לא היה מעז לדרוש ממנו תשלום. לא כי פחדו ממנו, אלא כי עשו לו כבוד של מלך", סיפר. "לעיר נתניה פליקס היה טוב. הוא דאג שלא יפגעו בעסקים והוא דאג לשמור על החלשים".

עוד ציין ע' כי פליקס "היה הוגן ומכובד", אך באותה נשימה גם דאג להבהיר: "אבל אסור היה לטעות איתו כי המחיר היה מידי וכואב".

לפניות לכתב שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully