וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: בן 14 נידון למאסר על הורדת מדריך להכנת פצצה בפלייסטיישן

26.5.2015 / 13:58

הנער, בן למהגרים מטורקיה, נעצר אחרי שיצר קשר עם גורמים בדאעש ואל-קאעדה, והחל בהכנות להטמנת פצצה בתחנת רכבת בווינה. פרקליטו, שייצג בעבר את הרוצח והאנס יוזף פריצל: "הוא רק השתעשע ברעיון"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נער בן 14 מאוסטריה הורשע היום בעבירות טרור, ונידון לשמונה חודשי מאסר בפועל. הנער, בן למהגרים טורקים, נעצר בביתו בעיר סנט פלטן בשנה שעברה, אחרי שהתעניין באינטרנט במדריכים להכנת פצצות.

לדברי התביעה, הנער שאף להגיע בהמשך לסוריה ולהצטרף לאחד מארגוני הג'יהאד הפועלים במדינה. הוא הודה בכתב האישום שהוגש נגדו, שייחס לו עבירות של תמיכה בארגון טרור ותכנון מתקפה.

על פי התביעה, הנער, שזוהה בשמו הפרטי, מרקטאן, נעזר בקונסולת פלייסטיישן כדי להתחבר לאינטרנט ולהוריד מדריכים לייצור פצצות, אותן תכנן להטמין בתכנת רכבת בווינה. כמו כן, הוא יצר קשר עם גורמים שונים בדאעש ובאל-קאעדה.

נער בן 14 החשוד בעבירות טרור – בית המשפט בעיר סנקט פלטן, אוסטריה, 26 במאי 2015. רויטרס
הנער, הבוקר בבית המשפט בעיר סנט פלטן/רויטרס

משפחתו של הנער היגרה מטורקיה ב-2007. בראש צוות ההגנה עמד עורך הדין רודולף מאייר, שהתפרסם ב-2009 כאשר ייצג את הפדופיל האוסטרי יוזף פריצל. מאייר אמר כי מרשו "רק השתעשע ברעיון" של ייצור פצצה, וכי הנער "פנה אל הדת בשל בעיות בחייו הפרטיים".

כמו מדינות אחרות באירופה, גם אוסטריה סובלת מנהירה של אזרחיה לשורות ארגוני הטרור בסוריה ובעיראק. לפי נתוני משרד הפנים בווינה, יותר מ-200 אוסטרים כבר עשו זאת. 30 מהם נהרגו ו-70 מהם כבר חזרו לארצם. חלקם עומדים למשפט בימים אלה, בהם נערה בת 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully