וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נפתח משפטו של כתב ה"וושינגטון פוסט" הנאשם בריגול

העיתונאי האמריקני ג'ייסון רזאיאן עצור בטהראן מאז הקיץ שעבר, בטענה ש"עמד בקשר עם ממשלה זרה". השופט שמונה לדון בתיקו נחשב למחמיר במיוחד, וכלול ברשימה השחורה של האיחוד האירופי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ג'ייסון רזאיאן, כתב ה"וושינגטון פוסט" העצור באיראן זה יותר מעשרה חודשים, הועמד הבוקר למשפט. על פי דיווחי התקשורת המקומית, משפטו של רזאיאן נפתח בשעה 10:30 בבית המשפט המהפכני בטהראן, הדן בעבירות נגד ביטחון המדינה.

המשפט נערך בדלתיים סגורות, ומבלי שפורסם כתב האישום נגד רזאיאן בן ה-39. ככל הנראה, הוא מואשם בריגול וב"יצירת קשר עם ממשלות זרות". העמדתו לדין של העיתונאי הבכיר נתפסת כקלף מיקוח במסגרת המו"מ על תכנית הגרעין של איראן.

רזאיאן נעצר בחודש יולי שעבר, והובל לכלא אווין הידוע לשמצה בטהראן. הרשויות באיראן סירבו לספק פרטים על עילת מעצרו, ולא נענו לקריאות לשחרורו שהשמיע הבית הלבן. עורכת דינו, לילה אחסאן, אמרה כי אחת הראיות נגד רזאיאן כוללת מכתב שהפנה לנשיא ברק אובמה, בתחינה לשחרורו. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", המשפט צפוי להימשך שלושה ימים.

אחיו, עלי, אמר כי בני המשפחה לא הורשו להגיע לאולם הדיונים בטהראן, שבו נערך המשפט. "הסיבה היחידה לכך שעולה בדמיוני היא שהם רוצים למנוע מהציבור לגלות שאין כל ראיות", אמר. "זה לא טבעי עבור האיראנים לשמור דברים בפרטיות, בשעה שהם יכולים לנפנף בתעמולה", הוסיף האח.

לדברי האח, רזאיאן איבד כ-18 קילוגרמים ממשקלו בעת המעצר. אשתו של רזאיאן, יגנה סאלחי, נעצרה גם היא בקיץ שעבר, אך שוחררה כעבור כמה שבועות.

השופט שמונה לדון בתיק, עבולגאסם סלוואתי, הוא נשיא בית המשפט המהפכני ה-15 בטהראן, ונחשב לשופט שמרן ומחמיר במיוחד. ב-2011, הוא נכלל ב"רשימה השחורה" של האיחוד האירופי, ונכסיו הוקפאו. הצהרת האיחוד האשימה את סלוואתי בשורה ארוכה של הפרת זכויות אדם, בהן עריכת משפטי ראווה לסטודנטים שנעצרו אחרי הבחירות לנשיאות ב-2009, "בהטלת עונש מוות על שני פעילי אופוזיציה ובגזירת עונשי מאסר ממושכים על יותר ממאה אסירים פוליטיים, פעילי זכויות אדם ומפגינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully