וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהבטחת נתניהו לברקת: "אשמור על תיק ירושלים בידיי"

ראש הממשלה הצהיר בפברואר כי לא ימונה שר לתפקיד, אך בסופו של דבר העבירו לידיו של זאב אלקין. "זאת ההתחייבויות שלי לתושבי ירושלים", הכריז אז נתניהו, שאמר היום: "נמשיך לעבוד עם ראש העיר"

צילום: עומר מירון, עריכה: ליאור קירשנר

ההבטחה שהופרה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר לפני הבחירות כי תיק ירושלים יישאר במשרד ראש הממשלה אם ייבחר פעם נוספת לתפקיד. עם זאת, התיק הועבר לידיו של שר הקליטה זאב אלקין כפיצוי על כך שהתיק לעניינים אסטרטגיים הועבר לידיו של גלעד ארדן. ההחלטה עוררה את זעמו של ראש העיר ניר ברקת, שתקף הבוקר (שלישי) את החלטתו של נתניהו. ראש הממשלה, מצדו, הגן על ההחלטה בישיבת הממשלה.

"בקדנציה הקרובה, אם ייבחר כפי שאני מקווה, אני אשמור על תיק ירושלים במשרד ראש הממשלה, תחת הנהגתי", הכריז אז נתניהו, במהלך קמפיין הבחירות שלו. "זה יהיה בשיתוף פעולה הדוק עם ראש העיר כדי להמשיך בפיתוח ירושלים. זאת ההתחייבויות שלי לתושבי ירושלים".

לקריאה נוספת בנושא
ארדן הושבע לשר לביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה; הפיצוי לאלקין: תיק ירושלים
האיש של נתניהו במשרד החוץ: דורי גולד מונה למנכ"ל
"מטרה אבודה": מסעות שרת החוץ של האיחוד בארץ הקודש

רוה"מ בנימין נתניהו עם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת במתחם ממילא, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו וברקת בחודש פברואר האחרון/נועם מושקוביץ

בפתח ישיבת הממשלה היום התייחס נתניהו לנושא והבהיר כי ימשיך לעבוד עם ברקת. "אנחנו אוהבי ירושלים, בוני ירושלים ומיטיבי ירושלים", הצהיר. "אנחנו מעבירים היום החלטה של תכנית חמש-שנתית, של השקעה של 100 מיליון שקל בכותל. הכותל שייך לכל עם ישראל, על כל פלגיו וכל זרמיו. אנחנו מפתחים אותו בחמש שנים האחרונות, עם התוכנית שהביאה לגידול משמעותי של המבקרים שם". לדבריו, "אני חושב שזהו דבר שמשקף את המחויבות של כולנו, שלי כבן ירושלים, של שרי הממשלה, להמשיך לבנות את ירושלים. כך נעשה עם ראש עיר נמרץ מאוד ודינאמי. לא תמיד מסכימים איתו, אך תמיד עובדים איתו. כך יהיה".

מוקדם יותר הבוקר אמר ברקת בתגובה כי "ההחלטה על הקמתו מחדש של המשרד לענייני ירושלים התקבלה בניגוד לדעתי". לדבריו, "היא סותרת את התחייבותו של ראש הממשלה והחלטת הממשלה שאושרה ביום ירושלים, ולפיה משרד ראש הממשלה יופקד על פיתוחה וקידומה של העיר בשותפות עם ראש העיר ועיריית ירושלים". עוד הדגיש ראש העיר כי "ירושלים אינה פרס ניחומים לאף אחד. צר לי כי שיקולים פוליטיים צרים יביאו לבזבוז של כספי ציבור ובירוקרטיה מיותרת, שיקשו על העבודה המשותפת של הממשלה והעירייה בפיתוחה וקידומה של ירושלים".

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully