וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס "ישראייר" עוכב בליסבון עקב חוב כספי

26.5.2015 / 11:52

בבית משפט בפורטוגל נדון בימים אלה חוב של כשני מיליון דולר של "ישראייר" לחברת "יורואטלנטיק" הפורטוגלית על שימוש באחד ממטוסיה. ב"ישראייר" מתרעמים: "הצעד נועד לתפוס את הנוסעים בני ערובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסיונות להביא לסיומה של הפרשה נדחו על ידי חברת 'יורואטלנטיק'"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטוס של חברת "ישראייר" עוכב אתמול (שני) בשדה התעופה בליסבון, בירת פורטוגל. זאת, עקב מחלוקת על חוב כספי בין "ישראייר" לבין חברת "יורואטלנטיק" הפורטוגלית. במטוס שעוכב היו צריכים לחזור לארץ 150 נוסעים. כמחציתם שבו הלילה במטוס של חברת "ארקיע" והיתר ישובו במהלך היום במטוסי חברות שונות. "הסיפור בא לנו בהפתעה", אמר גורם בחברת "ישראייר". "כל הכוונה הייתה להפעיל לחץ על הנהלת החברה".

המחלוקת החלה לפני שמונה שנים, לאחר ש"ישראייר" השתמשה במטוס של החברה הפורטוגלית לביצוע טיסות לניו יורק. חברת "יורואטלנטיק" טוענת כי "ישראייר" חייבת לה כשני מיליון דולר. ב"ישראייר" מכחישים שקיים חוב אך טוענים כי הסכום הוקצה בספרי החשבונות של החברה בשנה שעברה וכי החברה אף נערכה לתשלום החוב. העניין נדון בימים אלה בבית משפט בפורטוגל.

"בצעד אלים וללא התראה, שנועד לתפוס את הנוסעים בני ערובה, עוכב המטוס בליסבון", נמסר מ"ישראייר". "הסיבה לעיכוב אינה חוב כספי תפעולי לרשויות שדה התעופה בליסבון או לספקיו. ניסיונות של שגרירות ישראל בפורטוגל, שגרירות פורטוגל בתל אביב, קונסול הכבוד של פורטוגל בישראל וגורמים נוספים להביא לסיומה של הפרשה, נדחו על ידי חברת 'יורואטלנטיק'. 'ישראייר' דאגה להעביר את הנוסעים לבתי מלון, וחלק נכבד מהנוסעים הועבר לטיסה מסחרית אחרת והוחזר לארץ עוד במהלך הלילה. החברה פועלת לסיום הפרשה עוד היום".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

עוד בוואלה!NEWS:
ראש ארגון הפשע שנעצר בחשד לרצח וניסיון רצח - אסי אבוטבול
"ישראל מעצמת חלל, אבל היא לא תישאר כזו לאורך זמן"
נפגעה מ"שיימינג" ברשת: "הרגשתי שזה לא יעבור, בכיתי 3 ימים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully