וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ארדן: יותר שוטרים ברחובות וחיזוק האכיפה במגזר הערבי

26.5.2015 / 7:30

המשרד לביטחון הפנים יקבל תוספת שנתית מדורגת של חצי מיליארד שקל. ארדן: "בגלל שהמשטרה שרויה במשבר עמוק, הייתי חייב כלים להצלחה". אלקין מונה גם לשר לענייני ירושלים, וטרם הוחלט מי יתפטר - בגין או אקוניס. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: גדעון צטנר, עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הלילה (שלישי) לראשונה למינויו: "אני רואה את שני המשרדים ואת שני הנושאים כאתגר אדיר והזדמנות לחולל שינויים שהמדינה זקוקה להם", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS. ארדן גם התייחס לפרק הזמן שלקח עד שהצטרף לממשלה: "דווקא בגלל שהמשטרה שרויה במשבר כה עמוק, הייתי חייב לנהל את הדיון הזה כדי להבטיח שיהיו לי כלים להצליח בתפקיד". כשנשאל אם הוא שבע רצון מהסיכום שאליו הגיע עם ראש הממשלה, השיב ארדן: "אם לא הייתי חושב שהסיכום הזה מאפשר לי יכולת ביצוע בתחומים שאני מעוניין להוביל, לא הייתי מצטרף. ודאי שהגענו להבנה והסכמה. אני יוצא לדרך בחדוות עשייה ואעשה את המקסימום כדי להצליח".

גלעד ארדן בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"בגלל המשבר במשטרה, הייתי חייב כלים כדי להצליח". גלעד ארדן/כפיר בולוטין

בתום משא ומתן בן שבוע עם ראש הממשלה, הגיעו ארדן ונתניהו לסיכום שלפיו תינתן תוספת מדורגת למשרד לביטחון הפנים, שתגיע עד לחצי מיליארד שקל לבסיס התקציב של המשרד. (כלומר, חצי מיליארד שקל באופן קבוע ולא חד פעמי - ע"נ). התוספת סוכמה גם עם שר האוצר משה כחלון וגם עם אגף התקציבים באוצר. ארדן מעוניין להשקיע את התוספת התקציבית בשתי מטרות מרכזיות: הראשונה היא חיזוק שירותי השיטור במגזר הערבי, לרבות הקמת תחנות משטרה חדשות והשקעת משאבים באיסוף נשק לא חוקי ובמלחמה בתאונות הדרכים. הנושא השני שאותו מעוניין השר הטרי לבחון הוא פיילוט להגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות, על מנת להגדיל את תחושת הביטחון של התושבים באזורים בעייתיים.

נוסף למשרד לביטחון פנים, קיבל ארדן גם את תיקי האסטרטגיה וההסברה, ויהיה מופקד, בין היתר, על נושא החרמות נגד ישראל. לצורך כך, תינתן למשרד לעניינים אסטרטגיים תוספת של כמאה מיליון שקל בשנה הראשונה, וכן תעבור לסמכותו יחידה לייזום אירועים בינלאומיים. עם זאת, ארדן לא יהיה השר הממונה על רשות השידור כפי שקיווה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זאב אלקין יוצא מפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 26 מאי 2015. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
השר לענייני ירושלים. זאב אלקין יוצא מפגישתו עם ראש הממשלה, הלילה/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

כניסתו של ארדן לתפקיד השר לעניינים אסטרטגיים תבוא על חשבון השר זאב אלקין, שנאלץ לפנות את מקומו. תחילה זעם אלקין על המהלך, איים להצביע נגד הקואליציה ואמר כי יראה עצמו כמי שפוטר מתפקידו. אולם מאוחר יותר הוא התרצה כשבתום פגישה לילית, בשעה 2:00 לפנות בוקר, סוכם בינו לבין ראש הממשלה כי הוא יכהן גם כשר לענייני ירושלים. בפגישה נכח גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. בעקבות הסיכום, הצביע אמש אלקין יחד עם הקואליציה על החלת תקציב דו שנתי בשנים 2015-2016.

כעת, נותרה שאלת בני בגין ללא פתרון. נתניהו התחייב במועד השבעת הממשלה כי בממשלתו הרביעית יכהנו 20 שרים וסיכם עם השותפות הקואליציוניות כי מתוכם, לליכוד יהיו 12 שרים. לכן, מינויו של ארדן צפוי לכאורה לאלץ את בגין, המכהן כשר ללא תיק, להתפטר מתפקידו. אלא שהדבר טרם הוכרע. בליכוד היו מי שהעריכו כי העובדה שארדן הושבע מבלי שבגין התפטר באותו הרגע מהווה הסכמה שבשתיקה מצד השותפות האחרות בקואליציה לכך שלליכוד יהיה שר אחד נוסף. אלא שבקואליציה נשמעה הערכה לפיה הסידור הנוכחי לא יחזיק מעמד זמן רב בטרם המפלגות האחרות ידרשו לקיים את ההסכם כלשונו, ונתניהו יאלץ לשכנע את אחד השרים לעזוב את תפקידו. שמו של השר אופיר אקוניס עלה כמי שעשוי לקבל הצעה לעזוב את הממשלה ולכהן כשגריר ישראל באו"ם. אקוניס אמר אמש כי טרם פנו אליו בנושא. השר בגין, לעומת זאת, סירב אתמול לענות על שאלות כתבים בכנסת לגבי עתידו הפוליטי.

ח"כ יאיר לפיד בישיבת סיעה של מפלגת יאיר לפיד, מאי 2015. טלי מאייר
40 דקות פגישה עם ראש הממשלה. יאיר לפיד/טלי מאייר

במקביל, נערכה אמש בכנסת פגישה בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. השניים נועדו בארבע עיניים לראשונה מאז פיטר נתניהו את לפיד בחודש דצמבר האחרון. הפגישה ארכה 40 דקות ובמהלכה הבהיר יו"ר יש עתיד לראש הממשלה כי מפלגתו לא תצטרף לקואליציה. לפיד מחה בפני נתניהו על ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו מול יהדות התורה, הבית היהודי וש"ס, אותם כינה: "מכירת חיסול ". לפיד גם הביע חשש באוזני נתניהו מפני האפשרות של מערכה נוספת בעזה בקרוב.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully