וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המדינה תבקש להחמיר את העונש של אולמרט ב"מרכז ההשקעות"?

26.5.2015 / 0:06

עונש המאסר בפרשת טלנסקי, שמזכירה את תיק מרכז ההשקעות, מחזק את עמדת הפרקליטות בתיק האחרון וייתכן שתדרוש עונש כבד יותר נגד ראש הממשלה לשעבר בערעור לעליון. לא מן הנמנע שאולמרט יבקש עסקה כוללת

עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שמונת חודשי המאסר שנגזרו אתמול (שני) על אהוד אולמרט בתיק טלנסקי, יצטרפו לשש השנים שנגזרו על ראש הממשלה לשעבר בתיק הולילנד. הערעור בפרשה האחרונה, שבה הורשע בשני מקרים של לקיחת שוחד, כבר נשמע בפני בית המשפט העליון וכעת ממתינים להחלטת השופטים. כמו בפרשה זו, גם בתיק טלנסקי הודיע אולמרט כי הוא מתכנן לערער.

אלא שייתכן כי זה לא יהיה עונש המאסר היחיד שתבקש הפרקליטות להשית עליו. בסופו של דבר יצטרף גזר דין זה לפרשות האחרות הנתונות בערעור שהגישה המדינה: פרשת "מרכז ההשקעות" ופרשת "ראשונטורס". בתיק הראשון הורשע אולמרט בהפרת אמונים ונגזרו עליו שנה מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל בלבד. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו שישה חודשי מאסר - שיומרו בעבודות שירות - אך השופטים התחשבו בנסיבות שהובילו אותו להתפטר מראשות הממשלה ברקע כתב האישום, שמרובו זוכה. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אולמרט בכך שבעת שכיהן כשר התקשורת והתמ"ת (התעשייה, המסחר והתעסוקה), פעל בניגוד עניינים עת התערב בהליכים לטובת ארבע חברות שיוצגו על ידי מקורבו, עורך הדין אורי מסר.

לקריאה נוספת:
גם אחרי שני גזרי דין, לא ברור מתי אולמרט ייכנס לכלא
משפטנים באולפן וואלה!NEWS: "מדובר בעונש כבד מאוד"
אולמרט בדיון בפרשת טלנסקי: "הכל מתערבל וסוער ומצליף"

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר מתן גזר הדין, מאי 2015. נועם מושקוביץ
ייתכן שינסה להגיע לעסקה כוללת עם הפרקליטות. אולמרט בבית המשפט, אתמול/נועם מושקוביץ

בדיון הטיעונים לעונש בתיק טלנסקי, שנערך לפני כמה שבועות, ניסה התובע בתיק, עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, לטעון לעונש גם במרכז ההשקעות, אולם נהדף על ידי השופטים. הם טענו כי המנדט שקיבלו מבית המשפט העליון נגע רק לתיק טלנסקי. כשיחזור התיק לדיון בבית המשפט העליון, עשויה הפרקליטות לבקש החמרה בענישה גם במרכז ההשקעות, בערעור שכרגע תלוי ועומד. זאת, לאור הענישה בפרשת טלנסקי, שמזכירה במאפייניה את פרשת מרכז ההשקעות. הדבר יהווה מעין חיזוק לכך.

זאת ועוד, לא מן הנמנע שאולמרט ינסה או שכבר ניסה להגיע לעסקה כוללת עם הפרקליטות של עונש מוסכם בכל הפרשות. גם אם יעשה זאת, על אף ההכחשות בסביבתו, סביר שינסה לשמור לעצמו את הזכות לבקש משפט חוזר, או הליך כלשהו שינסה להוכיח את חפותו במקביל לעונש המוסכם.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 23:47)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully