וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר משמרות המהפכה: "ארה"ב שותפה למזימה של דאעש"

מפקד כוח העילית האיראני, קאסם סולימאני, טען כי "ארצות הברית לא עשתה דבר" על מנת למנוע את השתלטות האיסלאמיסטים על העיר רמאדי, לאחר שבוושינגטון טענו כי "לעיראקים אין רצון להילחם". משבר בחזית נגד "המדינה האיסלאמית"?

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכת וידאו: מתן חדד

קאסם סולימאני, מפקד יחידת העילית "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, טען אתמול (שני) כי ארצות הברית "לא עשתה דבר" כדי לבלום את התקדמות הלוחמים של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר. "האם מדובר במשהו מלבד שיתוף פעולה עם המזימה?", טען, והוסיף: "ארצות הברית לא הראתה שום רצון להילחם".

לדבריו של סולימאני, שמפקד על כוחות גדולים הלוחמים בשטח ומסייעים למיליציות העיראקיות, "כיום, אף אחד לא נמצא בעימות עם דאעש מלבד הרפובליקה האיסלאמית של איראן, לצד המדינות השכנות לאלה שנתמכות על ידי איראן". ההתבטאות החריפה של סולימאני מגיעה על רקע חילופי האשמות בין וושינגטון, בגדאד ומדינות נוספות המעורבות במאמצים נגד דאעש, בעיקר על רקע כיבוש רמאדי, אשר לה חשיבות אסטרטגית.

עוד בוואלה חדשות:
"למען חברתה: צעירה אמריקנית ויתרה על אפשרות להימלט משבי דאעש"
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 400 בני אדם בתדמור
עיראק: הצבא פתח במבצע לכיבוש רמאדי מידי דאעש

טנק של צבא עיראק ברמאדי שבעיראק. רויטרס
"דבריו של קרטר מתבססים על מידע שגוי". טנק של הצבא העיראקי ברמאדי/רויטרס

אתמול הודיע הבית הלבן כי סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם נשיא עיראק חיידר עבאדי והדגיש את "מחויבות ארצות הברית למאבק של ממשלת עיראק בדאעש". בהודעה נכתב: "סגן הנשיא הכיר בהקרבה ובאומץ הרב של הכוחות העיראקיים ב-18 החודשים האחרונים ברמאדי ובמקומות אחרים".

זאת, לאחר ששלשום, בהתבטאות חריגה למדי, טען שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר, בריאיון לתוכנית "מצב האומה" ב-CNN, כי "הכוחות העיראקים לא הראו שום רצון להילחם". לדבריו, "יש לנו בעיה עם הרצון של העיראקים להילחם בדאעש ולהגן על עצמם". הוסיף לכך שר ההגנה של קנדה ג'ייסון קיניי, שטען כי בעקבות המצב ברמאדי, צבא עיראק "צריך להשתפר באופן משמעותי".

בעיראק טוענים כי רמאדי נפלה בשל תכנון לקוי של בכירי הצבא שפיקדו על המבצע, אולם כבר מתכוננים למתקפת נגד במטרה לכבוש מחדש את מחוז אנבאר. כמו כן, סעד אל-חדית'י, דובר ראש ממשלת עיראק חיידר עבאדי, הביע "תדהמה" מדבריו של קרטר, והוסיף כי הם מבוססים על "מידע שגוי". לטענתו, "אסור לשפוט את הצבא על בסיס מקרה בודד".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
"האמריקנים שיתפו פעולה עם מזימת הכיבוש". סולימאני בתיכרית, עיראק/רויטרס

חילופי הדברים הגיעו בעקבות המפלה הצורבת של צבא עיראק בעיר רמאדי, בירת מחוז אנבאר, שנפלה לידי דאעש בשבוע שעבר. בסוף השבוע האחרון, כוחות צבא עיראק כבשו את אזור באיג'י שבצפון המדינה מידי לוחמי דאעש. הקרב על השליטה באזור בית הזיקוק מהווה הישג משמעותי, שמתקן במידה מסוימת את הנזק שנגרם עם נפילת רמאדי.

כוחות הצבא השתלטו על הנתיב לבית הזיקוק של באיג'י – הגדול ביותר בעיראק. זאת, לא לפני שאנשי דאעש הציתו ככל הנראה את בית הזיקוק, במטרה להרתיע את כוחות הצבא. ארגון המזוהה עם דאעש, "סוכנות הידיעות אעמאק", פרסם שלשום תיעוד של בית הזיקוק בלהבות.

על פי הדיווח ב"רודאו", סוכנות ידיעות כורדית, משרד הפנים העיראקי מסר כי כוחות הממשל הצליחו לפגוע "באופן חמור" באנשי דאעש בבאיג'י, וכי אלה נסוגו מהדרך הראשית לבית הזיקוק. באיג'י הפכה בשנה האחרונה למוקד אסטרטגי של הלחימה בין הצדדים, והאזור החליף ידיים כל כמה חודשים.

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully