וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי שני גזרי דין, לא ברור מתי אולמרט ייכנס לכלא

25.5.2015 / 15:50

מלבד ערעור בשלל התיקים שהוא מעורב בהם, יוכל ראש הממשלה לשעבר לנקוט כמה הליכים נוספים שיעכבו את כניסתו לבית הסוהר. עם זאת, אם לשאול את הנשיא לשעבר קצב - לא בטוח שמתיחת הזמן כה אפקטיבית

עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הבוקר (שני), לצד גזר הדין של שמונה חודשי מאסר בפועל במסגרת פרשת טלנסקי ("מעטפות הכסף"), התחשבו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בבקשת צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והורו על עיכוב ביצוע ל-45 ימים. בפרק הזמן צפוי אולמרט לערער על עונשו בתיק זה, וככל הנראה גם על הכרעת דינו.

למרות ששני עונשי מאסר נפרדים רובצים לפתחו של אולמרט – שש שנים בתיק הולילנד ושמונה חודשים בטלנסקי – קשה עדיין לשער מתי הוא ייכנס בשערי הכלא. מלבד הערעור בתיק טלנסקי מחכה ראש הממשלה לשעבר להחלטה של בית המשפט העליון בערעור שהגישו פרקליטיו על ההרשעה בהולילנד, ובערעורים שהגישה המדינה על זיכויו בתיק ראשונטורס ועל עונש מאסר התנאי שהוטל עליו בפרשת מרכז ההשקעות.

גזר דין בפרשת טלנסקי - עוד כותרות:
8 חודשי מאסר לאולמרט בפרשת "מעטפות הכסף": "דגל שחור מתנוסס"
משפטנים באולפן וואלה!NEWS: "מדובר בעונש כבד מאוד"

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים לפני מתן גזר דינו, מאי 2015. נועם מושקוביץ
אולמרט עם אחד מפרקליטיו, עו"ד אלי זהר, הבוקר בבית המשפט/נועם מושקוביץ

האם לאחר החלטות בתיקים אלו יהיה זה סוף פסוק? אז זהו, שלא. אחרי שיקבלו שופטי העליון החלטות בערעורים האמורים לעיל, ישנם הליכים נוספים שאולמרט יוכל לנקוט.

• בקשה לדיון נוסף. זו אינה בקשה שמתקבלת באופן אוטומטי. כדי שזו תתקבל, הוא ועורכי דינו יצטרכו להוכיח כי בפסק הדין נקבעה הלכה חדשה העומדת בסתירה להלכה קודמת של בית המשפט העליון או שהיא מעוררת חשיבות, קושי או לחילופין חידוש.

• משפט חוזר. הליך זה רלוונטי לרוב במקרים של ראיה חדשה. גם כאן יוכל אולמרט לבקש עיכוב של ביצוע גזר הדין.

• הליך חנינה.

בכל אחד מהתיקים, בכל אחד מהשלבים האמורים, יוכל ראש הממשלה לשעבר לבקש עיכוב ביצוע, שאותו לא בטוח שיקבל. גם נשיא המדינה לשעבר משה קצב מתח את הזמן, אולם לבסוף נכנס לכלא ועד היום בקשת החנינה שלו מונחת על שולחנו של הנשיא.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully