וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למען חברתה: צעירה אמריקנית ויתרה על אפשרות להימלט משבי דאעש"

עובדת הסיוע קיילה ג'ין מולר נהרגה בסוריה בחודש פברואר. על פי דיווח חדש, היא הוחזקה בשבי בידי אבו-סיאף, בכיר הארגון שחוסל בפשיטת "כוח דלתא" לפני עשרה ימים - שכלא עמה שתי נשים נוספות

עריכה: יאיר דניאל

קיילה ג'ין מולר, עובדת הסיוע האמריקנית שנהרגה בשבי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, הוחזקה בידי בכיר הארגון שחוסל בפשיטת קומנדו לפני עשרה ימים - כך מדווח המגזין "פוריין פוליסי", המתבסס על מקור לשעבר בממשל אובמה ועל עדות של שבויה לשעבר.

על פי פרטים חדשים שפרסם המגזין, מולר, שנהרגה בחודש פברואר, הייתה כלואה לצד שבויה נוספת, והעדיפה לא להימלט כדי להישאר לצד חברתה. בדיווח נכתב כי מולר הוגדרה "שבויה אישית" של אבו סיאף, שנהרג בפשיטת "כוח דלתא" של הצבא האמריקני במזרח סוריה, במבצע שבו נחטפה רעייתו, אום סיאף.

המגזין מצטט מעדותה של נערה יזידית, שסיפרה כי נחטפה והוחזקה בשבי לצד מולר ולצד החטופה הנוספת, שזהותה ואזרחותה לא פורסמו לבקשת ממשלתה. הנערה היזידית הצליחה להימלט מהשבי ולהגיע לידי הכוחות האמריקנים בעיראק במחצית השנייה של 2014 בנסיבות לא ברורות. ואולם, מולר ויתרה על אפשרות דומה, מכיוון שלא רצתה לנטוש מאחור את השבויה השלישית, שמצבה "לא איפשר לה להימלט". גורלה של השבויה השלישית אינו ברור, אך מקור מודיעין אירופי העריך כי היא עדיין בחיים.

לקריאה נוספת
המבצע הנועז בסוריה: את מי באמת חיפש הקומנדו האמריקני?
פליטת פה בשידור: ראש הסגל של אובמה חשף את שמה של החטופה האמריקנית
אחרי כיבוש תדמור: דאעש הוציא להורג מאות בני אדם בעיר העתיקה

בני משפחתה של קיילה ג'ין מולר וחבריה במסיבת עיתונאים, פרסקוט, אריזונה, פברואר 2015. AP
שלט זיכרון מחוץ לביתה של מולר בפרסקוט, אריזונה, בחודש פברואר/AP

ב-10 בפברואר אישר הבית הלבן כי מולר, ילידת אריזונה שהוחזקה בשבי דאעש מאז 2013, נהרגה בשבי הארגון. לטענת אנשי דאעש, מולר, בת 26 במותה, נהרגה בהפצצות ירדניות על בית המעצר שבו הוחזקה סמוך לעיר רקה שבצפון-מזרח סוריה.

נסיבות מותה של מולר אינן ברורות לגמרי. דאעש סיפק למשפחתה תצלומים של גופתה, המתעדים אותה בלבוש מוסלמי, ומציגים את פניה החבולים. עם זאת, בארה"ב לא בטוחים, עד היום, שמותה נגרם בשל ההפצצות הירדניות, שהתגברו באותם ימים בשל הוצאתו להורג של הטייס מועאז אל-כסאסבה, שהוצא להורג בשבי הארגון.

הפשיטה שבה חוסל אבו-סיאף, מציינים ב"פוריין פוליסי", לא נועדה לאתר את שייריה של מולר, מכיוון שהמחבל הבכיר החליף כמה מקומות מסתור מאז מותה של הצעירה האמריקנית. בבית הלבן ובפנטגון טענו כי אבו סיאף "מילא תפקיד בכיר" ברשת הברחות הנפט והגז של דאעש, אך כמה מומחים ואנליסטים טענו כי תפקידו האמיתי לא היה בכיר כפי שטענו בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully