וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה בסניף של רוניס: "קראו לי נאצית. ההשפלות הן יומיומיות"

דב גיל-הר

25.5.2015 / 11:17

אחרי ההתאבדות, בלשכת האוכלוסין בתל אביב לא מקבלים קהל ומנסים לעכל את ההתאבדות של המנהל האהוב. ראש ענף האשרות בריאיון לאולפן וואלה!NEWS: "מבינה מה עבר עליו. מעולם לא שפט איש על פי צבע"

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

יומיים לאחר התאבדותו של מנהל לשכת האוכלוסין בתל אביב, אריאל רוניס, בלשכה שרר הבוקר (שני) הלם גדול. העובדים הודיעו כבר אתמול כי לא יקבלו היום קהל.

"זה יום עצוב מאוד עבור כולנו. יום טרגי. אובדן עצום בשבילנו ולכל העובדים בלשכה שלנו", סיפרה ראש ענף האשרות בלשכה, אנה קנלבנוב, בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

עוד באותו נושא:
אריאל רוניס התאבד לאחר פרסום סטטוס: "חיים ומוות ביד הלשון"
החברים בשב"כ על הרכז לשעבר שהתאבד: "איש קשוח עם לב רגיש"
ברשות האוכלוסין לא מופתעים: "חשופים לאיומים ואלימות כל הזמן"

אריאל רוניס, מנהל במשרד הפנים שהתאבד לאחר פרסום סטטוס. פייסבוק, צילום מסך
"הוא לא שפט אנשים לפי צבעם, דתם או מינם". אריאל רוניס/צילום מסך, פייסבוק

גופתו של רוניס נמצאה בביתו שבהוד השרון בערב חג שבועות. הוא החליט לשים קץ לחייו לאחר שאישה שהגיעה ללשכה וזכתה לדבריה ליחס מזלזל בשל צבע עורה העלתה על כך פוסט לפייסבוק, שעורר סערה ברשת. בפוסט תגובה כתב רוניס, לפני שנמצא ירוי בראשו, כי הוא מוחה על הטענות הכוזבות, לדבריו, שהופנו כלפיו, ועל המהירות שבה הופץ המידע בכלי התקשורת.

קנלבנוב ציינה כי רוניס היה "אדם מאוד רגיש, אדם אכפתי, אכפת היה לו מכל אדם באשר הוא". לדבריה, "הוא אף פעם לא היה יכול להיות גזען, כמו שקראו לו, כי הוא בן אדם שמאוד היה אכפת לו מכולם והסתכל לכולם בגובה העיניים. הוא מעולם לא הסתכל על מישהו ושפט אותו לפי הצבע, הדת או המין שלו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מרשם האוכלוסין וההגירה בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
השלט בכניסה ללשכת האוכלוסין בתל אביב, הבוקר/ראובן קסטרו

לטענתה, העובדים במקום חשופים כל העת לאיומים ולאלימות. "אני חווה קללות, איומים והכפשות כמעט על בסיס יומיומי, כשאנשים מסרבים לקבל את מה שמוסרים להם או מה שנאמר להם", תיארה. "הם לא מבינים שבסך הכול אנו עובדים שמתנהלים לפי הנהלים שלנו ואנו מחויבים לתת שירות לקהל ונותנים אותו על הצד הטוב ביותר. אנשים מגיבים בצורה שהיא הרבה פעמים קיצונית ואנו נזקקים הרבה פעמים להזעיק את האבטחה כדי שיעזרו לנו להרגיע את הקהל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתק מפרגן שהושאר לרוניס כמה ימין לפני מותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קנלבנוב טענה כי במסגרת עבודתה אף זכתה לשמוע את הכינוי "נאצית". "אנשים חושבים שאנחנו עושים להם דברים בכוונה, שאנחנו נותנים תשובות על פי התחושות שלנו ולא על פי הנהלים", הוסיפה. "הם צריכים לזכור שאנו פקידים שמשרתים את הציבור הרחב ואנחנו עובדים לפי חוקים ונהלים ולא פועלים לפי תחושות. גם האנשים צריכים לזכור שמאחורי כל פקיד עומד בן אדם עם רגשות, בן אדם שיש לו משפחה וילדים וברגע שהם אומרים לנו את הדברים האלה זה פוגע בנו בצורה אישית ולא רק כעובדי ציבור".

עשו לכם שיימינג? תנו לנו לעזור לכם להוציא את האמת לאור

מרשם האוכלוסין וההגירה בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
מרשם האוכלוסין וההגירה בתל אביב, מאי 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully