וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים באולפן וואלה!NEWS: "מדובר בעונש כבד מאוד"

השופטת בדימוס דורית רייך שפירא ופרופ' עמנואל גרוס התייחסו ל-8 חודשי המאסר שנגזרו על ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפרשת "מעטפות הכסף". "זה יום לא טוב לחברה הישראלית. יש שבר עמוק וערכי בחברה"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה!NEWS

"המאסר אמנם לתקופה של פחות משנה, אבל זה עדיין הרבה מאוד" – כך אמרה הבוקר (שני) השופטת בדימוס דורית רייך שפירא במשדר וואלה!NEWS, בהתייחסה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לגזור על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שמונה חודשי מאסר בפועל במסגרת פרשת טלנסקי ("מעטפות הכסף"), שבה הורשע במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

השופטת בדימוס הסבירה כי השופטים היו מצד אחד "חייבים לקחת בחשבון שמדובר באדם מבוגר ושאי אפשר למחוק את כל נקודות הזכות שהוא צבר לאורך הקריירה הארוכה שלו". מצד שני, הדגישה כי "מדובר באדם שהוא מן הארזים בחברה, ומי אם לא הוא ייתן את הדוגמה?".

לדבריה, "הפרקליטות התגלתה כאן במיטבה. הציגה את עמדתה בנחישות, סבלנות ותוך הבלגה על כבוד אישי. הציבוריות האישית ספגה שוב מכה קשה והתקווה שאנחנו יכולים לצפות לה היא שאיכשהו הדברים כאן יחזרו למוטב".

8 חודשי מאסר לאולמרט בפרשת "מעטפות הכסף": "דגל שחור מתנוסס"

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר מתן גזר הדין, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"יום לא טוב לחברה הישראלית". אולמרט בדרכו לאולם בית המשפט/נועם מושקוביץ

פרופ' עמנואל גרוס, מומחה למשפט פלילי, אמר במשדר כי "זה יום לא טוב לחברה הישראלית. יש שבר עמוק וערכי בחברה". לדבריו, "אין יותר הבטחה שאדם בעל מעמד יבטיח לנו שאכן באמת בשל רום מעמדו הוא יהיה נאמן לערכים של מדינת ישראל. ראינו זאת גם בקרב נשיא, שרים ועורכי דין".

פרופ' גרוס התייחס גם לחקירה המתנהלת נגד אולמרט בחשד לשיבוש מהלכי משפט, לאור הקלטות שמסרה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן לפרקליטות במסגרת עסקת הטיעון עמה.

"לדעתי, הפרקליטות תהסס בלקבל החלטה על כתב אישום נוסף והיא תמתין לתוצאות הערעור", אמר. "ראש ממשלה שצפוי ללכת להרבה שנות מאסר ויוסיפו לו עוד שנים - זה נראה לא נכון. זה ייראה יותר כמו מסע נקם מאשר תוספת איכותית לתפיסת הענישה. כאשר שולחים אדם לשש שנות מאסר (גזר הדין שניתן בהולילנד) ועוד שמונה חודשים אז מה יתנו עוד כמה חודשים מבחינת האדם ומבחינת הציבור?".

במהלך המשדר דיבר גם העו"ד הפלילי ירון קוסטליץ. "העונש שאולמרט קיבל הוא עונש כבד", אמר עו"ד קוסטליץ. "האמירה של השופטים: 'דגל שחור מתנוסס מעל המעשים הללו', זו אמירה מאד חריפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרכב השופטים: השופט יעקב צבן, והשופטים משה סובל ורבקה פרידמן- פלדמן, גזר הדין לאהוד אולמרט, מאי 2015. נועם מושקוביץ
צוות השופטים, הבוקר/נועם מושקוביץ

הרכב השופטים, בראשות סגן נשיא בית המשפט השופט יעקב צבן, גזר הבוקר על אולמרט גם שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה מאה אלף שקלים. לבקשת צוות ההגנה של אולמרט, הורו השופטים על עיכוב ביצוע המאסר בפועל ל-45 ימים.

השופט צבן דחה את טענת ההגנה שביקשה להשוות בין העונש של אולמרט בפרשת מרכז השקעות – שנה מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקלים בלבד – לבין העונש בפרשת טלנסקי. "מדובר באירועים ונסיבות שונות", הסביר. "הנאשם הורשע בביצוע שתי עבירות. בהסתמך על הערכים המוגנים שהופרו פעם ועוד פעם על ידי הנאשם ונסיבות החומרה, על העונש להיות בין שישה חודשי מאסר בעבודות שירות ועד 14 חודשי מאסר בפועל".

הוא התייחס לחומרת המעשים שבהם הורשע אולמרט ואמר: "איש ציבור, שר בממשלה, מקבל כספים במזומן, בדולרים המאוחסנים בקופה סודית, ועושה בהם שימושים אישיים, ואינו מדווח לאיש, חוטא בעצמו". לדבריו, "לא ניתן להפריד את עצם כניסת הכספים והשימוש שנעשה בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully