וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני: "יש בעיה עם רצון העיראקים להילחם בדאעש"

25.5.2015 / 7:15

בהתבטאות החריפה ביותר של גורם אמריקני רשמי מאז נפלה העיר רמאדי לידי ארגון "המדינה האיסלאמית", טוען אשטון קרטר כי הצבא העיראקי אשם בתבוסה. "הכוחות העיראקים לא הראו שום רצון להילחם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: לוחמי דאעש בעיר רמאדי, השבוע)

שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, התייחס אמש (ראשון) לראשונה, בריאיון לתוכנית "מצב האומה" ב-CNN,
להשתלטות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על העיר רמאדי שבעיראק והאשים את מצבו החלש של הצבא העיראקי כגורם העיקרי לנפילתה.

"מה שקרה הוא שהכוחות העיראקים לא הראו שום רצון להילחם", אמר למראיינת ברברה סטאר. "לוחמי דאעש לא היו רבים מהם, למעשה, הצבא היה רב מהכוחות שנלחמו בו, ועם זאת, הם נכשלו, הם נסוגו מהאתר וזה אומר לי ואני חושב שלרובנו, שיש לנו בעיה עם הרצון של העיראקים להילחם בדאעש ולהגן על עצמם".

שר ההגנה האמריקני אש קרטר, 1 במאי 2015. רויטרס
"הצבא היה רב מהכוחות שנלחמו בו". אשטון קרטר, החודש/רויטרס

דבריו של קרטר הם החמורים ביותר שנשמעו עד כה מכל בכיר בממשל אובמה מאז נפילתה של רמאדי לידי דאעש בשבוע שעבר. ארצות הברית הבטיחה לעזור וכבר הספיקה לשלוח ציוד וכוחות נוספים לעיראק, אבל לקרטר ברור שבלי נכונות מצד הצבא העיראקי, הסיוע הנוסף פשוט לא יספיק.

"אנחנו יכולים לאמן אותם, אנחנו יכולים לתת להם ציוד – אבל אנחנו לא יכולים לתת להם את הרצון להילחם", הוא אמר. עם זאת, הוא לא שלל את העובדה שהצבא העיראקי יפתח מוטיבציה בהמשך. "אבל אם אנחנו נותנים להם אימון, אנחנו נותנים להם ציוד, אנחנו נותנים להם תמיכה, ואנחנו נותנים להם קצת זמן, אני מקווה שהם יפתחו את הרצון להילחם, כי רק אם הם יילחמו - דאעש יובס".

טנק של צבא עיראק ברמאדי שבעיראק. רויטרס
טנק של צבא עיראק בעיר רמאדי, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום שישי הודיע הפנטגון כי משלוח מזורז של כ-2,000 משגרי-כתף יגיע לעיראק השבוע במטרה לסייע לצבא במאבקו בארגון בדאעש, ובפרט בנטרול כלי הרכב הממלוכדים שבהם עושה שימוש הארגון הקיצוני. הקולונל סטיב וורן, דובר הפנטגון, אמר כי המשלוח, המכיל משגרים מסוג AT-4, לא מגיע בשל נפילתה של העיר רמאדי בידי דאעש בסוף השבוע שעבר. עם זאת, הוא ציין כי השימוש של דאעש בכלי רכב ממולכדים במהלך הקרב ברמאדי הציג את החסרונות של צבא עיראק וגרם לבית הלבן להאיץ את התהליכים ולחפש דרכים להגברת הסיוע האמריקני למדינה.

גורם בכיר ממחלקת המדינה האמריקנית אמר ברביעי האחרון כי המתקפה של דאעש ברמאדי כללה כ-30 כלי רכב ממולכדים, מתוכם עשרה כלי רכב שהועמסו בחומר נפץ רב. לדבריו, חלק מכלי הרכב היו משאיות משוריינות אשר לצבא אין את האמצעים לנטרל. ה-AT-4 הוא כלי נשק קל משקל באופן יחסי אשר מיועד לירי טילים נגד טנקים. אותם טילים מסוגלים לחדור כלי רכב רכבים משוריינים, כך שכלי נשק זה יהיה יעיל לפיצוץ כלי הרכב הממולכדים, כולל כלי הרכב המשוריינים, לפני שהם מגיעים לחיילים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully