וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר הכלכלי: מפלגת השלטון בספרד קרסה בבחירות המקומיות

על אף שזכתה ברוב הקולות, המפלגה השמרנית רשמה את תוצאותיה הגרועות ביותר מזה כ-25 שנה. מפלגת "פודמוס", המתנגדת לצעדי הצנע של הממשלה, קיבלה תמיכה ניכרת. בהמשך השנה יתקיימו הבחירות הכלליות

תומכי מפלגת "פודמוס" צועדים במדריד ביום הבחירות המקומיות והאזוריות בספרד, 24 במאי 2015. רויטרס
תומכי מפלגת השמאל "פודמוס" צועדים במדריד, אמש/רויטרס

מפלגת השלטון השמרנית בספרד זכתה ברוב הקולות בבחירות המקומיות והאזוריות במדינה שהתקיימו אמש (ראשון) - אולם אחוזי התמיכה בה צנחו לנוכח המשבר הכלכלי המתמשך ופרשות שחיתות שנקשרו בשמה. בתום ספירת כל הקולות עולה כי היא קיבלה רק 27% מקולות הבוחרים - כ-10% פחות מהבחירות הקודמות ב-2011 והתוצאה הגרועה ביותר שלה מאז 1991. מפלגת האופוזיציה הסוציאליסטית התחזקה ושתי מפלגות חדשות, בהן מפלגת השמאל "פודמוס", גרפו הישגים והצליחו להיכנס למערכת הפוליטית הדו-מפלגתית של ספרד.

הבחירות נערכו ב-13 מתוך 17 מחוזותיה של ספרד וב-8,000 מועצות של ערים ועיירות. תוצאותיהן צפויות לשקף את הלך הרוח לקראת הבחירות הכלליות במדינה שיתקיימו בעוד כחצי שנה. רוב המפלגות לא זכו ברוב מוחלט והן יצטרכו להקים קואליציות – בניגוד למה שהתרחש עד היום בספרד, שבה, כאמור, שלטה מערכת דו-מפלגתית עד מערכת הבחירות האחרונות.

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי מצביע בבחירות המקומיות במדריד, 24 במאי 2015. רויטרס
ראש הממשלה מריאנו ראחוי מצביע במדריד, אמש/רויטרס

במדריד עלולה לאבד מפלגת השלטון את השליטה בעיר לטובת "פודמוס" אחרי 20 שנה - מפלגת השלטון קיבלה 21 מושבים, אולם קואליציית "מדריד עכשיו", שגובתה בידי "פודמוס", גרפה 20 והיא תוכל להקים קואליציה עם הסוציאליסטים, שסיימו במקום השלישי. בברצלונה זכתה בראשות העירייה נציגה שגובתה בידי "פודמוס", שהצלחה דומה לזו שנחלה מפלגת "סיריזה" ביוון בבחירות בינואר. כמו כן, מפלגה חדשה נוספת שהצליחה לרשום הישגים נאים היא מפלגת "סיודדנוס" מהמרכז-ימין שניהלה קמפיין נגד שחיתות והיא עשויה להוות את כף המאזניים בערים דוגמת מורסיה ולה ריוחה.

נוסף על כך, השמרנים איבדו את כוחם המוחלט בכמה פרלמנטים אזוריים ברחבי המדינה, בהם הפרלמנט של מחוז ולנסיה, שנחשב למעוז המפלגה. בכך הצליחו שתי המפלגות לערער על שליטתן המוחלטת של המפלגה השמרנית והמפלגה הסוציאליסטית בפוליטיקה בספרד מאז בוטל המשטר הדיקטטורי לפני כ-40 שנה.

הבחירות התרחשו על רקע הכלכלה המקרטעת של ספרד, שנפגעה קשות במשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008. ספרדים רבים זועמים על דיווחים על מעשי שחיתות ועל קיצוץ בהוצאות הממשלה שבוצעו על ידי מפלגת השלטון ועל ידי הסוציאליסטים, שהיו לפניו בשלטון. על אף שספרד יצאה באופן רשמי מהמיתון לפני כשנתיים, האבטלה המשיכה לגאות בעקבות הרפורמות שהקטינו את הפיצויים על פיטורים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יו"ר מפלגת "פודמוס" בספרד, פבלו אגלסיאס, בקלפי במדריד, 24 במאי 2015. רויטרס
יו"ר מפלגת "פודמוס", פבלו איגלסיאס, בקלפי במדריד, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully