וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתיק את האופוזיציה: פוטין אישר את "חוק העמותות"

נשיא רוסיה חתם על החוק שיאפשר לגרש ארגונים זרים "בלתי-רצויים" שמהווים "סכנה לביטחון המדינה". עם זאת, במערב טוענים כי מטרת החוק היא לדכא את מתנגדי השלטון. "ניסיון לבודד את העם הרוסי"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 19 במאי 2015. רויטרס
ספג ביקורת מהמערב. נשיא רוסיה פוטין, בשבוע שעבר/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר ביום שבת חוק שיאפשר לאסור על ארגונים זרים לפעול בתחומי המדינה. החוק החדש יתיר לרשויות לתבוע ארגונים לא-ממשלתיים זרים או חברות שיוגדרו "בלתי-רצויות" באשמה של פגיעה בביטחון המדינה. אנשים פרטיים העובדים בארגונים אלו עלולים להיקנס או להישלח למאסר של עד שש שנים. במערב ביקרו את המהלך וטענו כי הוא נועד להשתיק את האופוזיציה לשלטונו של פוטין.

ההגדרה של "בלתי-רצויות" נתונה לפרשנות, אולם סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי היא תהיה תקפה לארגונים שמהווים סכנה ל"יסודות החוקתיים, ליכולת ההגנה ולביטחונה של רוסיה". ארגונים לא-ממשלתיים העוסקים בפוליטיקה הרוסית כבר עתה סובלים מהגבלות על פעילותם בעקבות חוק שנחקק ב-2012 הדורש מהם להירשם כ"סוכנים זרים".

לקריאה נוספת על רוסיה ועל פוטין
"בטעם רע": פסל של פוטין צלוב הוצב בלב בירת לטביה
אחרי שהחרימה את המצעד: מרקל נפגשה עם פוטין במוסקבה

ברק אובמה – וושינגטון, 15 במאי 2015. GettyImages
בוושינגטון מודאגים. נשיא ארצות הברית אובמה/GettyImages

תומכי החוק החדש טוענים כי הוא חיוני למניעת התערבות זרה ברוסיה, על רקע המתיחות בין מוסקבה למערב על מעורבותה במלחמה באוקראינה. עם זאת, ממשלות מערביות וארגונים בינלאומיים מודאגים מהשלכות החוק החדש – מחלקת המדינה האמריקנית מסרה בתגובה כי היא "מודאגת מאוד". הדוברת מארי הארף אמרה כי "אנחנו מודאגים מכך שהחוק החדש יגביל עוד יותר את פעילות החברה האזרחית ברוסיה. זאת דוגמה נוספת למאמצי הממשל להשתיק קולות עצמאיים ולבודד את העם הרוסי משאר העולם".

דייוויד לידינגטון, השר האחראי על היחסים עם אירופה מטעם בריטניה, אמר בתגובה כי "זאת דוגמה נוספת לרדיפת השלטונות הרוסיים אחרי ארגונים לא-ממשלתיים ואחרי מי שעובד עבורם במדינה". ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מסר בתגובה כי החוק "ישאב את החיים" של החברה האזרחית, וארגון משמר זכויות האדם (HRW) הזהיר כי התושבים יהיו אלו שייפגעו בצורה הקשה ביותר.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully