וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים שבועות ברחבי הארץ: 200 אלף ישראלים יצאו לטייל

24.5.2015 / 17:35

מאות אלפים פקדו את שמורות הטבע והגנים ובילו בכנרת לרגל "חג המים". מטיילים רבים השתתפו בטקסי הצגת ביכורים בקיבוצים בחג שמזוהה עם ההתיישבות החקלאית. צפו במפת הפקקים

חג שבועות באינדי פארק בצפון 24 מאי 2015. באדיבות אינדי פארק,
כמאה אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים/באדיבות אינדי פארק

על אף מזג האוויר השרבי שפקד את אזורינו, מטיילים רבים יצאו היום (ראשון) לאתרי הטבע ברחבי הארץ כדי לחגוג את חג השבועות. לפי הערכה של רשות הטבע והגנים, ביומיים האחרונים כ-200 אלף ישראלים יצאו לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים.

לדברי הרשות, כמאה אלף מטיילים פקדו היום את האתרים השונים, בעיקר את אתרי המים שבצפון, בהם שמורת טבע נחל עיון, שמורת טבע בניאס, שמורת טבע תל-דן והמג'רסה. כמו כן, גם חופי הרשות היו מלאים, בהם גן לאומי פלמ"חים, גן לאומי אשקלון וגן לאומי בית ינאי. בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לנו מתחילת החג כ-14 אלף בני אדם.

עוד בוואלה!NEWS:
החברים בשב"כ על הרכז לשעבר שהתאבד: "איש קשוח עם לב רגיש"
המתמטיקאי האמריקני ג'ון נאש נהרג בתאונת דרכים בניו ג'רזי
התרעננתם בסופ"ש? מהיום - גל חום ממושך וקיצוני

מפת הפקקים בצפון

מפת הפקקים במרכז

מפת הפקקים בדרום

כמו כן, בקיבוצים השונים ברחבי הארץ השתתפו יותר מ-400 אלף איש בכ-200 טקסי שבועות במהלך החג. חג השבועות מזוהה עם ההתיישבות החקלאית ונחגג בקיבוצים בטקסים שבהם מתקיימות תהלוכות חגיגיות שמציגות את עבודת השדה והכלים החקלאיים השותפים בה. הקיבוצים רואים בשבועות הזדמנות להפגין את ההישגים החקלאיים של השנה החולפת.

בשנים האחרונות נוספה מסורת של הצגת ביכורים לא חקלאיים שמיוצרים בקיבוץ, כמו תוצרי מפעל התעשייה או עסקים קטנים. מסורת מרגשת נוספת היא הצגתם של התינוקות שנולדו בקיבוץ בשנה החולפת מאז חג השבועות הקודם. מנתוני מטה התנועה הקיבוצית עולה כי בשנה שעברה נולדו יותר מ-3,200 תינוקות בקיבוצים.

ילדים בכנרת 24 מאי 2015. חופי רשות ניקוז ונחלים כינרת,
55 אלף נופשים הגיעו לכינרת/חופי רשות ניקוז ונחלים כינרת

"החג הזה שמזוהה כל כך עם החקלאות וההתיישבות, הוא הזדמנות עבור כולנו להודות ולחזק את ידיהם של החקלאים בכל רחבי הארץ", אמר ח"כ איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית. "אין מדינה ללא חקלאות ואין חקלאות ללא הקיבוצים".

בקיבוצי הגליל העליון בפרט בילו כ-40 אלף מטיילים שהשתתפו בטקסי הבאת הביכורים המסורתיים, שבהם הוצגו בגאווה יבולי החקלאות של הקיבוץ. בקיבוץ כפר גלעדי שיחגוג בעוד כמה חודשים מאה שנים לעליית מייסדיו, ניצלו את החג כדי לערוך כנס גדול של בני הקיבוץ שבו הוצע להם לחזור לקיבוץ ולבנות בית ב"שכונת הבנים" שתבנה בקרוב.

ילדים בכנרת 24 מאי 2015. חופי רשות ניקוז ונחלים כינרת,
חג השבועות מכונה גם "חג המים". משתכשכים בכנרת/חופי רשות ניקוז ונחלים כינרת

מאחר שחג השבועות מכונה גם "חג המים", מטיילים רבים הגיעו אל חופי הכינרת כדי להשתכשך במים הקרים. מאיגוד ערים כינרת נמסר כי ב-15 חופי האיגוד בילו מתחילת חג השבועות יותר מ-55 אלף נופשים. לפי הודעת האיגוד, הם נערכו להגעת המטיילים הרבים על ידי גיזום בטיחותי לעצים בחופים, הכשרת השטחים ופיזור פחי אשפה. כמו כן, מדריכים ומתנדבים עברו בחופים לאורך החג וחילקו שקיות אשפה תוך שהסבירו לנופשים על חשיבות הניקיון והשמירה על הסביבה.

חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב שבכינרת אמר כי כפר הנופש נמצא בתפוסה מלאה. "מזג האוויר הביא רבים ליהנות באזור הכינרת והאטרקציות סביב לה", אמר. "התיירנים מרוצים מהחג ומכמות נופשים, ומקווים כי גם הקיץ יבחרו הישראלים לבלות סביב הכינרת ובישראל ולא בחו"ל".

תערוכה מוטורית בכרמיאל, מאי 2015. עיריית כרמיאל,
מאות כלי רכבי ואופנועי אספנות. כרמיאל, היום/עיריית כרמיאל

בין המטיילים היה גם מי שבחר בילוי קצת שונה כמו רכיבה על סוסים בחוות הסוסים מרום גולן או בילוי ממוזג יותר במוזיאונים או בהצגות לילדים.

עשרת אלפים בני אדם הגיעו לכרמיאל כדי להשתתף בחגיגה המוטורית שבה הוצגו מאות כלי רכבי ואופנועי אספנות. האירוע נערך ביוזמת עיריית כרמיאל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול.

יצחק הרצוג בחג השבועות בתערוכה של מרים הוד 24 מאי 2015. תקשורות יעל שביט,
יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם המאנית מרים הוד בפתח תערוכתה במטולה/תקשורות יעל שביט

בין המטיילים הרבים נמצא גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שהגיע לפתיחת התערוכה "זיכרון נסיגה" של האמנית מרים הוד שנפתחה שלשום. הגלריה שנמצאת במטולה מצינת 15 שנים לנסיגת צה"ל מלבנון. באירוע נכחו מאות משוררים, אנשי רוח ותקשורת וכן ילדי פליטי צד"ל. הרצוג אמר כי הוא שמח לראות את מטולה שוקקת חיים ובירך את מרים הוד על הסיוע הנרחב שלה לפליטי צד"ל ועל תערוכתה המרגשת.

חג שבועות במרום גולן רכיבה על סוסים 24 מאי 2015. קרדיט: ויליאם עג'מי, מערכת וואלה! NEWS
רכיבה על סוסים במרום גולן/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: ויליאם עג'מי
חג שבועות באינדי פארק בצפון 24 מאי 2015. באדיבות אינדי פארק,
חג שבועות באינדי פארק בצפון 24 מאי 2015/באדיבות אינדי פארק
חגיגת שבועות בקיבוץ גינוסר, מאי 2015. ראובן קסטרו
שבועות בגינוסר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully