וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 400 בני אדם בתדמור

לאחר כיבוש העיר העתיקה, הטלוויזיה הממלכתית דיווחה שנשים וילדים נרצחו ברחובות העיר בידי הלוחמים האיסלאמיסטיים. עוד דווח כי 400 מורדים נהרגו בהפצצות אוויריות בבית החולים בג'יסר א-שורור

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 400 בני אדם נהרגו על ידי לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר תדמור שבסוריה, מרביתם נשים וילדים – כך דווח היום (ראשון) מפי תושבי העיר ברשת הטלוויזיה הממלכתית של סוריה. עם זאת, הדיווח לא אושר על ידי גורמים נוספים ולא ניתן לפי שעה לקבוע את מהימנותו. פעילי אופוזיציה דיווחו ברשתות החברתיות כי מאות גופות של גורמים הנאמנים לממשל בדמשק נמצאו ברחובות העיר העתיקה, מאז השתלט דאעש על האזור ביום רביעי האחרון.

עוד דווח בטלוויזיה הממלכתית כי לפחות 300 מורדים הרגו ומאות נוספים נפצעו בתקיפות אוויריות של חיל האוויר הסורי באזור בית החולים בג'יסר א-שורור, שבמחוז אידליב. לפי הדיווח, ההפצצות הכבדות סייעו בחילוץ כוחות המשטר שהיו נצורים במתחם בית החולים מאז החודש שעבר ושוחררו ביום שישי. המתחם נפל לידי ארגוני מורדים, בהם ג'בהת א-נוסרה, בחודש שעבר במה שהיווה מכה קשה למשטרו של אסד.

עוד בוואלה חדשות:
עיראק: הצבא פתח במבצע לכיבוש רמאדי מידי דאעש
עשרות הרוגים בפיגוע של דאעש במסגד שיעי בערב הסעודית
הסוס הטרויאני של דאעש בעיראק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שהופצה ברשתות החברתיות של דגל דאעש על גבי אחת המצודות בתדמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול דווח כי לוחמי דאעש פרצו למוזיאון של תדמור, שהעיר העתיקה שלה מוגדרת אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית תקפה לראשונה באזור, במטרה לסייע לכוחות בשטח להניס את דאעש מהעיר. עם זאת, גורמים רבים מעריכים כי המאמצים האוויריים לאחר ההשתלטות לא ישנו את תמונת המצב בשטח.

לוחמי "המדינה האיסלאמית" הניפו אתמול את דגל הארגון על אחת המצודות העתיקות בעיר. גורמים ברשות העתיקות הסורית מעריכים כי העובדה שהמצודות נבנו על ידי שלטונות האימפריה המוסלמית העתיקה עשויה להגן עליהן מפני הרס בידי דאעש. כמו כן, נטען שהלוחמים החלו לסחור בעתיקות בשוק השחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully