וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: המורדים הודיעו על ביטול הפסקת האש החד-צדדית

23.5.2015 / 16:15

המחתרת המרקסיסטית החליטה לחדול מהפסקת האש שעליה הכריזה לפני כחצי שנה בעקבות מתקפה קטלנית של הצבא, שהביאה למותם של 26 מלוחמיה. שיחות השלום בין הצדדים עלולות להיפגע מכך

נשיא קולובמיה חואן מנואל סנטוס לצד שר ההגנה ומפקדי הצבא במסיבת עיתונאים בבירה בוגוטה, 22 במאי 2015. רויטרס
נשיא קולומביה סנטוס לצד ראשי כוחות הביטחון והצבא, אתמול/רויטרס

המחתרת המרקסיסטית בקולומביה (FARC) הודיעה אתמול (שישי) על ביטול הפסקת האש-החד צדדית שעליה הכריזו לפני כחצי שנה אחרי שכוחות הצבא חיסלו 26 מלוחמיה. צעד זה עלול לסכן את שיחות השלום בין הצדדים, שמתקיימות בשנתיים וחצי האחרונות במטרה להביא לסיום הלחימה שנמשכת כבר חמישה עשורים. זאת אחת התקריות החמורות ביותר מאז החל המשא ומתן בין הצדדים בקובה בסוף 2012.

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס אמר כי כוחות הביטחון מוכנים לחידוש המתקפה ובתגובה תקפה אותו המחתרת בחריפות. "לא רצינו לבטל את הפסקת האש, אולם חוסר הבהירות בפעולות הממשלה של סנטוס גרמו לכך", נמסר בהודעה של FARC שפורסמה באתר האינטרנט שלה. "הדו-שיח יימשך", מסר מהוואנה פבלו קטטומבו, נציג מטעם המורדים בשיחות השלום וחבר במזכירות הארגון המונה שבעה חברים. "יש אווירה מתוחה שמעכירה את שיחות השלום בימים אלו", הוסיף.

.

צבא קולומביה מפנה גופות חיילים שנהרגו בחילופי אש עם מורדי פאר"ק בכפר לה אספרנסה בצפון המדינה – 15 באפריל 2015. רויטרס
פינוי גופות של חיילים קולומביאנים שנהרגו בקרבות עם המורדים בחודש שעבר/רויטרס

בהצהרה חזרה המחתרת על דרישתה שגם הממשלה תכריז על הפסקת אש למען "בריאות" התהליך וכדי למנוע קורבנות נוספים. עם זאת, הנשיא מסרב להפסיק את הפעילות הצבאית נגד FARC עד אשר ייחתם תהליך שלום. דקות ספורות לפני ששוחררה ההצהרה, הפציר סנטוס ב-FARC להאיץ את המשא ומתן. הוא קרא לסיום "מעגל האלימות, השנא והנקמה" ושיבח את כוחות הביטחון.

ההפצצה האווירית והלחימה על הקרקע שבמהלכן נהרגו 26 מורדים במחנה במעבי הג'ונגל, אירעה במחוז קאוקה, שמשמש צומת מרכזי לסחר בסמים ומהווה את אחד ממעוזי המחתרת.

שיחות השלום שנפתחו במטרה לסיים את המלחמה שהביאה למותם של יותר מ-220 אלף בני אדם וגרמה לעקירתם של מיליונים מבתיהם השיגו עד כה הבנות חלקיות לגבי שלושה נושאים מתוך חמש סוגיות שבהן דנים המורדים והממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully