וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרות ועשרות אלפי רקטות: חיזבאללה מתכונן למלחמה עם ישראל

24.5.2015 / 1:07

כתב של העיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם הארגון, דיווח על הכנותיו לקראת עימות עתידי. בין היתר, נטען, כי רשת סבוכה של מנהרות הוקמה בסמוך לגבול כמו עמדות תצפית עם אמצעים טכנולוגיים

עריכה: שניר דבוש

(בסרטון: תיעוד של הקרבות בהרי הקלמון שבגבול סוריה-לבנון שהפיץ החודש חיזבאללה)

למרות המלחמה העקובה מדם בסוריה שגבתה מהארגון מחיר כבד, בחיזבאללה מנסים לשדר עסקים כרגיל ולהראות שהם מוכנים לעימות גם עם ישראל. העיתון הלבנוני "א-ספיר", המזוהה עם הארגון השיעי, סקר בפרסומים בסוף השבוע את ההכנות שעושה חיזבאללה מאז תום מלחמת לבנון השנייה ב-2006. לפי הדיווחים, הארגון בנה רשת של מנהרות בסמוך לגבול עם ישראל שבהן מוצבות רקטות המכוונות לישראל.

לפי הדיווח של כתב העיתון, שלא ניתן לאמת את מהימנותו, המנהרות מצוידות היטב, עם בטון מזוין, אספקת חשמל שנמשכת לאורך כל שעות היממה דרך גנרטורים תת-קרקעיים, מערכת אוורור שמטרה למנוע מהלחות לפגוע בציוד הצבאי ורשת של יציאות חירום, שדרכן אמורים להילמלט לוחמי הארגון במצב של לחימה עם ישראל.

עוד נטען כי במנהרות נמצאות עשרות אלפי רקטות שמוכנות לשיגור, שגם בהן יש אמצעים שאמורים להגן עליהן משחיקה. כמו כן, דווח כי חיזבאללה עוקב אחרי אזור הגבול עם ישראל באמצעות ציוד אלקטרוני כמו גם עמדות שמירה המצוידות בראיית לילה.

עוד בוואלה!NEWS:
נסראללה מול המצלמות: "השמועות על מצבי הבריאותי אינן נכונות"
דיווח: עשרות לוחמי חיזבאללה ומורדים נהרגו בקרבות בסוריה
תיעוד נדיר: חיזבאללה מוביל את המערכה בהרי הקלמון

מנהרה של חיזבאללה. א-ספיר, צילום מסך
לוחם של חיזבאללה במנהרה של הארגון/צילום מסך, א-ספיר

בתוך כך, שלשום התייחס מזכ"ל הארגון חסן נסראללה,ללחימה בארגונים האיסלאמיסטיים בסוריה ואמר כי בקרוב יוכרז גיוס כללי בארגונו כדי לתגבר את הלוחמים בכוחות ג'בהת א-נוסרה, "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וארגונים אחרים. נסראללה הוסיף כי ארגונו מנהל מערכה קיומית בסוריה בדומה למלחמה ב-1982 (מלחמת לבנון הראשונה, א"י), על כל המשתמע מכך.

"בשלב הבא, נילחם בכל מקום, ונכריז על גיוס כללי בקרב כל האנשים", אמר בנאום שנשא לרגל "יום הפצוע" של הארגון והוקרן במסך טלוויזיה לפעילים של חיזבאללה, ובהם עשרות פצועים. נסראללה הדגיש כי אם חיזבאללה לא יילחם בערים הסוריות הרי שינהל את המלחמה בלבנון.

הוא הבהיר כי ארגונו ימשיך להילחם במורדים הסורים, על אף ההתנגדות שהדבר מעורר בלבנון. "מצבנו היום טוב יותר מבעבר. אחנו נלחמים בעיניים פקוחות בכל מקום ואם יש מישהו שהדבר לא מוצא חן בעיניו, שיעשה מה שנראה לו לנכון".

בשבועיים האחרונים מתנהלים קרבות עזים בין צבא אסד ולוחמי חיזבאללה לבין ארגוני המורדים האיסלאמיסטיים ברכס הרי הקלמון שבגבול סוריה-לבנון. החודש דווח על עשרות הרוגים בשני הצדדים.

(עדכון ראשון: 20:32)

חסן נסראללה. AP
"נילחם בכל מקום". נסראללה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully