וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב של איינשטיין מלפני 64 שנים נמצא בבית ספר בברזיל

הפיזקאי הנודע כתב לסטודנטים דברי עידוד ביוני 1951, ומומחים אף מאשרים כי הוא אכן חתום על המכתב. "מעבר לערך ההיסטורי או המסחרי שלו, יש ערך במסר שבו, במזכרת שהוא השאיר לסטודנטים"

אלברט איינשטיין. ערוץ ההיסטוריה,
"מי שיודע את האושר שבהבנה זכה לחבר לחיים". איינשטיין/ערוץ ההיסטוריה

מכתב שכתב אלברט איינשטיין לפני כמעט 64 שנים אותר לאחרונה בכספת בבית ספר בברזיל - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. אמינותו של המכתב, שהוקלד במכונת כתיבה ועליו מופיעה חתימתו של הפיזיקאי עצמו, אושרה על ידי מומחים.

במכתב, שמתוארך ליוני 1951 ומכוון לסטודנטים ב"קולג' אנצ'איטה" שבעיר פורטו אלגרה במזרח המדינה, כתב איינשטיין בגרמנית: "מי שיודע את האושר שבהבנה זכה לחבר לחיים. חשיבה לאדם היא מה שתעופה היא לציפור. אל תקחו דוגמה מהתרנגולת, כשאתם יכולים להיות עפרוני".

מבית הספר נמסר כי הדברים נכתבו לבקשתו של נשיא ברזיל הין השנים 1951-1946, גספאר דוטרה, שחי בארצות הברית ופגש את איינשטיין בניו יורק. דוטרה הביא מאוחר את המכתב לפורטו אלגרה ושמר אותו נעול בכספת בית הספר.

עוד בוואלה!NEWS:
חג אביבי: מזג אוויר נאה ברוב הארץ; מחר – התחממות ניכרת
אז למה לעזאזל הישראלים כל כך מאושרים?
ישראל מחתה - וארה"ב דחתה מסמך הנוגע לפירוז מנשק גרעיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כתב לאנשים צעירים מעיר שמעולם לא דמיין שקיימת". מכתבו של איינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מסר שהוא השאיר לתלמידים של 'אנצ'איטה' במטרה לעודד אותם לתור אחר ידע, משום שהוא אדם בלתי-רגיל בתחום המדע", אמר מורה בבית הספר לאתר חדשות בברזיל. "אנו, כמחנכים, רוצים לקדם זאת".

מנהל בית הספר, שמונה כ-3,000 תלמידים, אמר שהוא שמע על המכתב מאז שהצטרף לצוות הקולג' לפני 40 שנים, אבל לא חיפש אחריו עד כה. "האדם שעסק בתאוריית היחסות ובדברים נוספים חשב לכתוב לאנשים צעירים מעיר שמעולם לא דמיין שקיימת", אמר. "למסמך הזה יש ערך רב. מעבר לערך ההיסטורי או המסחרי שלו, יש ערך במסר שבו, במזכרת שהוא השאיר לסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully