וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הישראלי שהצטרף לדאעש: "לא יודע מה עבר לו בראש"

שלומי גבאי

22.5.2015 / 16:16

משפחתו של יונס עזאם גילתה כי הוא הצטרף ללחימה רק לאחר שכבר הגיע לסוריה. למרות הכעס על מעשיו, התקשו לקבל את הבשורה המרה על מותו. בריאיון לוואלה!NEWS סיפר אביו: "לא היה חסר לו כלום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"אני לא יודע להסביר מה עבר לו בראש, למה הוא רצה להיות שם" - כך סיפר היום (שישי) לוואלה!NEWS עבד אל-קאדר מחמוד עזאם, אביו של יונס, תושב טייבה בן 28, שהצטרף לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), והיום דווח בעיתון "אל-ערב" היוצא לאור בנצרת כי הוא נהרג בלחימה בעיר תדמור שבסוריה. יונס עזב את רעייתו, שהייתה אז בהיריון מתקדם, ואת שני ילדיו הקטנים, ואביו סיפר כי הוא היה איש משפחה מסור.

במשפחת עזאם עדיין מתקשים לעכל את הבשורה הקשה, ומנחמים רבים הגיעו אל סוכת האבלים שהוקמה בבית המשפחה. "אתמול שלחו לנו הודעה קולית שבה מישהו דיבר וסיפר שיונס נהרג, וביקש לתרום את כל חפציו שהפקיד לפני שנכנס לאזור הקרבות לאנשים נזקקים", סיפר האב. "אין לי מושג איך הוא נהרג, אם מפצצה או מכדורים. אף גורם רשמי של המדינה עדיין לא פנה אלינו".

עוד בוואלה חדשות:
בתום חודש של מצור: ג'בהת א-נוסרה כבש בית חולים צבאי בסוריה
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור
הסוס הטרויאני של דאעש בעיראק

סוכת האבלים שהוקמה בביתו של יונס מדני עזאם, תושב טייבה, שהתגייס לדאעש ונהרג בסוריה, מאי 2015. שלומי גבאי, ספק 500
"אף אבא לא היה רוצה שהבן שלו יהיה במקום כזה". סוכת האבלים בבית המשפחה בטייבה, היום/ספק 500, שלומי גבאי
"הבן שלי מת כשהיד, אך למרות זאת, אני אומר לכל הצעירים שרוצים לנסוע לשם, שלא יסעו ושלא יעשו את זה למשפחות שלהם"

יונס היה נשוי, כאמור, ואב לשלושה ילדים, בני ארבע, שלוש - ושבועיים. בתחילת חודש ינואר הוא נסע לטורקיה מבלי לספר כמעט לאיש. לרעייתו הוא סיפר שהוא נוסע לצרכי עבודה, אולם לא שב. עד לנסיעתו, יונס היה קבלן עצמאי לעבודות עפר ותשתיות ומפעיל ציוד כבד. "הוא הבן השלישי שלי מבין שבעה ילדים, ילד טוב שלא חסר לו כלום. עבד, התחתן, נולדו לו ילדים, לא היה חסר לו כסף, קנה טרקטורים חדשים והתפרנס בכבוד", סיפר אביו.

"כששמעתי שהוא נסע, הייתי בטוח שהוא יחזור תוך כמה ימים", הוסיף. לדבריו, הוא נסע ביום ראשון, ואילו האב ידע שיש טיסה חזרה מטורקיה לישראל ביום חמישי. לאחר שראה כי הוא לא חוזר תוך כמה ימים לארץ, ובייחוד כשרעייתו בהיריון, האב דיווח למשטרה על היעדרותו של יונס. לאחר ששוחח עם חבריו של בנו, החל האב להבין שהוא בעצם נסע להצטרף לכוחות דאעש בסוריה.

"לאחר שדיווחתי הגיעו אלינו הביתה כוחות ביטחון, ערכו חיפוש בבית, החרימו את הטלפונים וחקרו את בני המשפחה", שחזר האב, "שאלו אם ידענו על כוונתו ואם הוא דיבר על כך שהוא עומד לנסוע כדי להשתתף בלחימה באסד. אחרי כמה ימים הוא התקשר מסוריה. דיברתי אתו בעצבים, אמרתי לו לחזור מהר לילדים ולמשפחה שלו, שזה מסוכן להיות שם ואין לו מה לעשות שם. הוא אמר לי 'אבא, יהיה בסדר, אלוהים יעזור לי. אני בחיל ההנדסה, עובד על הטרקטורים, פותח את הדרך אחרי ההפצצות'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עבד אל-קאדר מדני עזאם, אביו של תושב טייבה שהתגייס לדאעש ונהרג בסוריה, 22 במאי 2015. שלומי גבאי, ספק 500
"כששמעתי שהוא נסע, הייתי בטוח שהוא יחזור תוך כמה ימים". עבד אל-קאדר מחמוד עזאם/ספק 500, שלומי גבאי

"אמרתי לו 'מחכים לך פה'", סיפר. "הבנתי שהוא נמצא בעיר תדמור. הוא היה מתקשר מדי כמה ימים, אבל בשלב מסוים כעסתי שהוא לא חוזר ולא דיברתי אתו. אף אבא לא היה רוצה שהבן שלו יהיה במקום שכל יום נהרגים בו אנשים".

לדבריו, "הבן שלי מת כשהיד. הוא בשבילנו שהיד, אך למרות זאת אני אומר לכל הצעירים שרוצים לנסוע לשם, שלא ייסעו ושלא יעשו את זה למשפחות שלהם. מי שצריך להילחם שם שיילחם. לנו אין קשר לסכסוך הזה ואני מקווה שבעזרת השם יהיה שלום גם שם וגם פה אצלנו ונחיה בשקט ובלי צרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully