וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיקה: "ההסדר לא היה מוצע לי לו חשדו שקידמתי את עצמי"

22.5.2015 / 14:12

ראש המועצה האזורית שומרון, שהשעה את עצמו לאחר שחתם על הסכם עד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית, הדגיש בפייסבוק כי כל שעשה היה תמיד לטובת תושבי השומרון. "לא לקחתי אגורה שחוקה לכיסי"

צילום: מגד גוזני, עריכה: ניר חן

(צפו באלעזר שטרן בריאיון באולפן וואלה!NEWS)

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התייחס היום (שישי) להחלטתו להשעות את עצמו מתפקידו לאחר שחתם על הסכם עד מדינה בפרשת השחיתות הגדולה שבה חשודים שורה של אנשי ציבור. בפוסט שהעלה לפייסבוק כתב מסיקה כי מעולם לא לקח כסף לכיסו, אלא פעל אך ורק לטובת תושבי השומרון.

"בפתחו של ערב חג מתן תורה אני מרגיש כעת הרבה יותר שלם עם עצמי", פתח מסיקה את דבריו. "לאורך כל תקופת עשייתי הציבורית שמתי את טובתו של השומרון ופיתוחו מעל לכל דבר אחר. דאגתי לשומרון ולתושבים הנפלאים, וזה בדיוק גם מה שעמד לנגד עיניי כשגמלה בלבי ההחלטה להגיע להסדר עם המדינה".

עוד על מסיקה ופרשת השחיתות:
"מי שלא מתיישר איתו עף": זהו מחליפו של גרשון מסיקה
"חושף השחיתות" בחברה לפיתוח השומרון: "צר לי על מסיקה"
גרשון מסיקה צפוי למסור מידע חיוני על ח"כ מכהן וח"כ לשעבר

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
מסיקה בבית המשפט/ראובן קסטרו

מסיקה ציין כי אף שהחליט להשעות את עצמו מתפקיד ראש המועצה, בכוונתו להמשיך לפעול למען השומרון ולמען תושביו. "אני מרגיש שהעשייה שלי למען השומרון לא יכולה לצאת לחופשה ובטח שלא יכולה להיפסק, מכיוון שאנו מצויים כעת בים מדיני סוער, שגליו גבוהים ועשויים לטלטל גם ספינות גדולות ויציבות", כתב מסיקה. "דווקא עכשיו אני חש שיש על כתפיי אחריות כבדה לדאוג לכך שביכורי השומרון ימשיכו לפאר את כל בית ישראל גם בעתיד".

בנוגע להסדר עד המדינה, ביקש מסיקה להדגיש כי הוא התאפשר רק משום שהוא מעולם לא קידם את עצמו באופן אישי. "ההסדר הזה כלל לא היה מוצע לי אילו היה חשד או ספק קטן שפעלתי כדי לקדם את עצמי או את כלכלתי ורווחתי האישית", טען. "הצהרת היחידה החוקרת מהיום שבו נפתחה החקירה כי לא לקחתי אגורה שחוקה לכיסי ומה שעשיתי נעשה למען תושבי השומרון, תקפה שרירה וקיימת".

שעליו חתפוסט של ראש המועצה האזורית שומרון בפייסבוק על הסכם עד מדינה ם בפרשת השחיתות, מאי 2015. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של מסיקה/צילום מסך, פייסבוק

במסגרת הסכם עד המדינה שעליו חתם מסיקה הוא צפוי למסור מידע חיוני על עבירות שביצעו לכאורה לפחות חבר כנסת מכהן אחד ואחד שכיהן בעבר. אף שחקירת פרשת השחיתות הציבורית קרובה לסיומה, ובמסגרתה תמליץ המשטרה על הגשת כתבי אישום נגד שורת אנשי ציבור, ובהם סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, מסיקה אמור לספק את כל שידוע לו על השחיתות הציבורית.

בין היתר, ההערכה היא כי המשטרה תבדוק אם מסיקה מחזיק במידע כלשהו על ספיחים מהפרשה הגדולה, שבה עלו שמות של לפחות ארבעה חברי כנסת שלא מישראל ביתנו בנוגע לעבירות של פגיעה בטוהר המידות. מסיקה אמור להעביר את כל מה שידוע לו במסגרת פרשה 243, שנגזרה מהפרשה המקורית, כולל חומרים הקשורים למנגנון שבאמצעותו פעלה לפי החשד השיטה. בשלב זה נמצאת פרשה 243 בשלב הסמוי. לפיכך, נבדק כעת החומר המודיעיני שיש בידי המשטרה וכן ייבדק החומר שיעביר מסיקה.

את מקומו של מסיקה ימלא סגנו, יוסי דגן, הנחשב לאדם חזק במועצה ובליכוד, ןפועל לצדו של מסיקה בשנים האחרונות. "אני סמוך ובטוח כי יוסי יבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר, לאור ניסיונו הרב וכישוריו הברוכים", כתב מסיקה במכתב ששלח לחברי המועצה לאחר השעייתו.

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully