וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל אורז: שליט קוריאה הצפונית חיסל את סגן שר הצבא"

לפי עיתון מקוריאה הדרומית, סגן שר הכוחות המזוינים, סו הונג-צ'ן, הוצא להורג לאחר שלא מילא אחר הוראותיו של הדיקטטור והחליט לקצץ במנות המזון של החיילים בשל דלדול מלאי האורז במדינה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פסגת הר פאקטו, אפריל 2015. רויטרס
קים ג'ונג און וחיילים, בחודש שעבר/רויטרס

לאחר שדווח כי שר ההגנה של קוריאה הצפונית הוצא להורג משום ש"נרדם בטקס", שערורייה חדשה מסעירה את המדינה המבודדת: ככל הנראה, מנהיג קוריאה הצפונית, הרודן קים ג'ונג און, הורה להוציא להורג או להגלות בכירים בממשל, הפעם בגין צמצום הקצאת מנות מזון לחיילים.

לפי הדיווח בעיתון הדרום-קוריאני "צ'וסון אילבו", סגן שר הכוחות המזוינים, סו הונג-צ'ן, נעלם לאחרונה מעיני הציבור. סו נראה לאחרונה במרץ האחרון, והיעדרותו בלטה במיוחד באירוע רשמי שנערך ב-15 באפריל במוזולאום הציבורי בארמון קומסוסן, שבו קבורים אביו וסבו של הדיקטטור, קים ג'ונג איל וקים איל סונג.

שר ההגנה של קוריאה הצפונית היון יונג צ'ול בוועידה במוסקבה, אפריל 2015. רויטרס
שר ההגנה, היון יונג צ'ול, בוועידה ביטחונית במוסקבה בחודש שעבר/רויטרס

העיתון ציטט מקור אנונימי שחשף דיווחים של שירותי המודיעין בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, שלפיהם ייתכן שאחת הסיבות לטיהורים האחרונים קשורה לכך שהקצונה הבכירה לא נשמעה להוראותיו של קים, שדרש לשפר את תנאי המחיה של חיילים פשוטים. "קים הורה למפקדים להאכיל את החיילים היטב, ובמקום זאת הם חתכו את ההקצבה היומית במטרה להגדיל את עתודות האורז", אמר המקור. סיבה נוספת לצמצום הקצאת האורז היא החורף האחרון שהיה יבש במיוחד. זאת נוסף על הפחד התמידי מגלי רעב ומבעיית התזונה הכרונית במדינה.

אחת ההשערות היא שהחלטת הבכירים לקצץ במזון על חשבון החיילים, החלטה שאולי עלתה להם בחייהם, הגיעה בעקבות חגיגות מפוארות שנערכו לציון ימי ההולדת של האב והסב, שדלדלו את מלאי האורז במדינה. לרוב לא ניתן לאמת דיווחים מהמדינה המסוגרת, אך מבדיקה של הדיווחים הרשמיים בתקשורת המקומית ניכר כי פיונגיאנג שמה דגש רב על תפוקת האוכל שלה בשבועות האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פסגת הר פאקטו, אפריל 2015. רויטרס
אוהב לובסטרים. קים ג'ונג און/רויטרס

חמישה מתוך שישה מאמרים שנכתבו באנגלית ופורסמו לאחרונה בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, KCNA, הציגו ביקורים רשמיים של המנהיג השמנמן במפעלי מזון, ובהם שתי חוות לגידול דגים, חווה לגידול בקר וחווה לגידול צבי ים. בדרך כלל ביקורים מסוג זה מספקים הזדמנות פז למערך התעמולה המשומן של הרפובליקה הדמוקרטית העממית לצלם את קים המחייך בעודו משבח את "המדינה המתקדמת", כשהוא מוקף בבכירים שרושמים את הערותיו. ואולם, הביקור בחווה לגידול צבי ים לא סיפקה את הסחורה לאחר שהפכה לזירה לאחת מהתפרצויות הזעם הידועות של קים. הוא איבד את העשתונות לאחר שגילה כי מדעני החווה לא הצליחו לגדל לובסטרים שנשלחו אליה לפני כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully