וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שלחה 2,000 משגרי-כתף נגד מכוניות התופת של דאעש

משלוח של משגרי-כתף יגיע לעיראק בשבוע הבא ואלה יסייעו לצבא להתמודד עם השימוש ההולך וגובר של דאעש במכוניות ממולכדות. בתוך כך, דאעש ממשיך לנחול הצלחות ולכבוש יעדים ממזרח לרמאדי. "המצב קריטי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(תיעוד: צבא עיראק מחלץ חיילים מרמאדי)

הפנטגון הודיע הלילה (שישי) כי משלוח מזורז של כ-2,000 משגרי-כתף יגיע לעיראק בשבוע הבא במטרה לסייע לצבא במאבקו בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ובפרט בנטרול כלי הרכב הממלוכדים שבהם עושה שימוש הארגון הקיצוני. הקולונל סטיב וורן, דובר הפנטגון, אמר כי המשלוח, המכיל משגרים מסוג AT-4, לא מגיע בשל נפילתה של העיר רמאדי בידי דאעש בסוף השבוע שעבר. עם זאת, הוא ציין כי השימוש של דאעש בכלי רכב ממולכדים במהלך הקרב ברמאדי הציג את החסרונות של צבא עיראק וגרם לבית הלבן להאיץ את התהליכים ולחפש דרכים להגברת הסיוע האמריקני למדינה.

גורם בכיר ממחלקת המדינה האמריקנית אמר ברביעי האחרון כי המתקפה של דאעש ברמאדי כללה כ-30 כלי רכב ממולכדים, מתוכם עשרה כלי רכב שהועמסו בחומר נפץ רב. לדבריו, חלק מכלי הרכב היו משאיות משוריינות אשר לצבא אין את האמצעים לנטרל. ה-AT-4 הוא כלי נשק קל משקל באופן יחסי אשר מיועד לירי טילים נגד טנקים. אותם טילים מסוגלים לחדור כלי רכב רכבים משוריינים, כך שכלי נשק זה יהיה יעיל לפיצוץ כלי הרכב הממולכדים, כולל כלי הרכב המשוריינים, לפני שהם מגיעים לחיילים בשטח.

עוד כתבות בנושא:
"גופות מושלכות לנהר הפרת": כאוס בעיר רמאדי אחרי כיבוש דאעש
כך ניצל דאעש את מזג האוויר בדרכו לכיבוש העיר האסטרטגית בעיראק
איראן: מוכנים לסייע לעיראק בשחרור רמאדי מידי דאעש

מכונית תופת שהתפוצצה בעיר ארביל שבצפון עיראק, ליד הקונסוליה של ארצות הברית. טוויטר, צילום מסך
מכונית תופת שהתפוצצה באירביל שבעיראק/צילום מסך, טוויטר

מדובר בחלק ממגוון רחב של כלי נשק שארצות הברית הסכימה לשלוח לעיראק אחרי ביקורו של ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי בוושינגטון באפריל האחרון. במהלך ביקורו אמר עבאדי כי הוא יבקש מארצות הברית להעביר משלוחי תחמושת למדינתו, בתמורה לתשלומים נדחים. "אנו צריכים תחמושת, אם הם יכולים לספק לנו כלי נשק כבדים, טנקים, אנו צריכים אותם באופן דחוף", אמר עבאדי. בנוגע לתשלום הדגיש כי "עיראק תוכל לשלם מאוחר יותר, לא עכשיו. אני חושב שניתן יהיה להגיע להסדר".

בשלישי האחרון נפגש הנשיא אובמה עם יועצים לאומיים בכירים כדי לדון במצב בעיראק ובאסטרטגיית הלחימה בדאעש. בפגישה אובמה אישר את תמיכתה החזקה של ארצות הברית בראש הממשלה של עיראק ואת מחויבות ארצות הברית לממשלת עיראק להוביל מבצעים צבאיים כדי להשתלט מחדש על העיר רמאדי.

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול בתום פגישה עם עבאדי בקרמלין, כי מוסקבה ובגדד ירחיבו את שיתוף הפעולה הצבאי וכי רוסיה מוכנה לספק נשק לעיראק. מוקדם יותר אמר גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי מוסקבה תעשה כל מאמץ לסייע לממשלה העיראקית להילחם בכוחות דאעש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משיב על שאלות אזרחים – מוסקבה, 16 באפריל 2015. AP
הודיע כי ירחיב את שיתוף הפעולה עם צבא עיראק. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

בתוך כך, נמשכות ההכנות בשני הצדדים לקראת מבצע לכיבוש העיר מחדש. הבית הלבן הודיע השבוע כי הקואליציה הלוחמת בדאעש בסוריה ובעיראק, בהובלת ארצות הברית, תתמוך בכוח העיראקי ובמליציות השיעיות במאמציהם לכבוש מחדש את העיר. כמו כן, דווח כי כוחות הביטחון בעיראק החלו לפרוס טנקים וארטילריה מסביב לרמאדי, וכי כ-3,000 לוחמים שיעים נמצאים בכוננות בבסיס הצבאי חבאניה הנמצא כ-20 קילומטרים ממזרח לעיר.

עם זאת, דאעש ממשיך להתקדם מזרחה. אתמול דווח כי לוחמי הארגון הצליחו לחצות את קו ההגנה של המשטרה והמליציות השיעיות התומכות במשטר בבסיס חוסייבה שממזרח לרמאדי. "המצב הוא קריטי ביותר לאחר שלוחמי דאעש הצליחו להתגבר על קווי ההגנה", אמר חאלד אל-פאחדאווי, מפקד משטרת מחוז אל-אנבאר. "אנו נסוגנו לחלק המזרחי של האזור ואנו מחכים לעוד תגבורת ותקיפות אוויריות כדי לעצור את ההתקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully