וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזור השרות מתמונת הממשלה - יחסי ציבור ופרובוקציה זולה

22.5.2015 / 12:39

אתר האינטרנט "בחדרי חרדים" ועיתון "יום ליום" של ש"ס בחרו לצנזר את השרות מתמונת הממשלה ה-34. בהחלטה זו אין שום עניין או היגיון הלכתי, אלא ניסיון זול לצבור את אהדת הרחוב החרדי

הממשלה ה-34 כפי שפורסמה באתר חדרי חרדים, מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
תמונות הממשלה כפי שפורסמה באתר "בחדרי חרדים"/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

כאשר התקשרה אליי מפיקת תוכנית הבוקר של אחד מערוצי הטלוויזיה המובילים כדי להזמין אותי להתראיין על כך שהעיתון של ש"ס ואתר חרדי צנזרו את הנשים בצילום הממשלה המסורתי, הסברתי ש"לא מדובר כאן בקיצוניות מחרידה", כפי שטענה בשיחה, "אלא בפרובוקציה זולה". היא נדהמה - היא לא חשבה שזו התשובה שתקבל. המשכתי להסביר שאין כאן עניין הלכתי, אלא ניסיון נוסף של גורמים חרדים ליצור סיבוב של יחסי ציבור.

אין זה סוד שהעיתונות החרדית מצנזרת תמונות של נשים, ובעבר גם סירבה להזכיר את שמותיהן. אבל הסאגה האחרונה יצאה דווקא מבית מדרשו של "בחדרי חרדים", אתר אינטרנט שנחשב כשהוקם לפורץ דרך במגזר החרדי. עד להקמתו שלטו במגזר, ללא עוררין, יומונים מפלגתיים כ"המודיע" ו"יתד נאמן", שהכתיבו לקוראים את תמונת המציאות באופן שמשרת את האינטרס הפוליטי המפלגתי. "בחדרי", כפי שהוא נקרא בסלנג הפנים מגזרי, שינה לגמרי את התמונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת הממשלה כפי שפורסמה בעיתון "יום ליום", שופרו של ש"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיקור החדשותי באתר החרדי שונה לחלוטין מאופן הסיקור בעיתונים החרדיים היומיים. בעוד האתר מפרסם כתבות על סחיטה, רצח או ניסיון רצח של עבריינים, ואף אמירות גינוי של פוליטיקאים חרדים נגד הסתה על חיילים חרדים, היומונים המפלגתיים שנחשבים לשמרנים לא יזכירו על כך מילה. עם זאת, דווקא עיתונים אלה התנהגו הפעם בבגרות ונמנעו מפרסום התמונה, שבה בחר האתר החרדי לטשטש את פני הנשים.

שאף אחד לא יעבוד עליכם - בהחלטה לצנזר אין שום עניין או היגיון הלכתי, ההפך הוא הנכון. אם תשאלו רב מה עדיף: לפרסם, לצנזר או לא לפרסם בכלל? האפשרות של צנזור תהיה עבורו "חילול השם", ובמקרה הגרוע ביותר יאמר הרב שלא לפרסם בכלל. עורכי האתר הסבירו ש"זכות היסוד של חופש הביטוי לא נעצרת בכניסה לבני ברק", אבל ספק אם ההחלטה לצנזר נשים היא בגדר "חופש ביטוי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מעמד הצילום המסורתי של הממשלה ה 34 של מדינת ישראל בבית הנשיא, מאי 2015. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
תמונת הממשלה המקורית/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם העיתון "יום ליום", שופרו של ש"ס, מפלגה המתיימרת לייצג אוכלוסייה מגוונת של חרדים, דתיים וחילונים, חשפה שוב את הצד האולטרה חרדי שלה כאשר עיצבה מחדש את תמונת השרים ללא הצגת השרות כלל. את אותו צד האולטרה חרדי ביקשו הפעם להצניע בעיתונים המזוהים עם "יהדות התורה", אשר בחרו שלא פרסמו את התמונה.

ספק אם קוראי "בחדרי חרדים", שחשופים לאינטרנט, או קוראי "יום ליום", לא נחשפו לצילום המקורי של הממשלה ה-34. הרי לא מדובר בקוראים שמרנים או הדוקים ממאה-שערים. אם כן, מה ניסו עורכי העיתון או האתר להשיג אם לא קצת יחסי ציבור על מתקפה של "קיצוניות הזויה" שקשה ממש להפריך אותה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully