וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: ירידה של 19% בהוצאות מעון ראש הממשלה

22.5.2015 / 0:29

לשכתו של ראש הממשלה פרסמה את הפירוט השנתי של הוצאות המעון. לפי הדוח, סך כל ההוצאות בשנה החולפת נמוך ב-35% מהתקציב שאושר מראש. עם זאת, הפירוט לא כולל הוצאות על אבטחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בצאתו לוושינגטון. עמוס בן גרשם, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה אמש (חמישי) פירוט שנתי של הוצאות מעון ראש הממשלה. על פי הפירוט, שהועלה לאתר משרד ראש הממשלה, בשנת 2014 חלה ירידה של 19% בהוצאות לעומת השנה הקודמת. הפירוט אינו כולל הוצאות על אבטחה. גם ב-2013 הן לא נכללו בפירוט. בלשכת ראש הממשלה מדגישים כי סך כל ההוצאות ב-2014 נמוכה ב-35% מהתקציב שאושר מראש.

עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "בליל חמישי, בשקט בשקט, הונח באתר משרד ראש הממשלה דו"ח הוצאות המעונות של ראש הממשלה. כידוע, לפני כשנתיים עתרה התנועה לקבל את הדו"ח המפורט ומאז בכל שנה פונה התנועה לקבל תמונת מצב מעודכנת לגבי ההוצאות. על פניו, טוב עשו במשרד רה"מ, הם פרסמו את המידע באופן יזום. אך מי שמסתכל על הדו"ח שפורסם מגלה מציאות מעט יותר מורכבת.

מהתנועה לחופש המידע נמסר: "הדוח, בן מסמך אחד, כולל הוצאות כלליות. ללא פירוט וללא הסבר. בעבר קיבלה התנועה טבלת אקסל מפורטת של ההוצאות בחלוקה לחודשים. לא ניתן להסתפק במה שבחרו לפרסם היום במשרד ראש הממשלה וזה מעורר חשש וחשד ששיקולים לא ראויים הביאו לפרסום המסמך בטיימינג הספציפי הזה".

עוד נמסר: "אנו מבקשים לשוב ולהזכיר לכל הנוגעים בדבר - את הוצאות המעונות של ראש הממשלה משלם הציבור. משלם מכיסו ממש. כספי המסים שלנו מאפשרים זאת, ולכן, זוהי זכותנו לראות את פירוט ההוצאות, לבקר או לתמוך בהן. לא יעלה עוד על הדעת הסתרת מידע זה מהציבור.
התנועה תמשיך במאבקה לשקיפות שלטונית. אנו רואים חשיבות רבה בשקיפות מלאה של הוצאות מעונות ראש הממשלה, בדיוק כפי שכלל הוצאות כספי הציבור צריכים להתנהל."

לפני כשלושה חודשים פרסם מבקר המדינה השופט יוסף שפירא דוח שעסק בהוצאות מעון ראש הממשלה ובביתו הפרטי. עיקרי הדוח מצאו כי הוצאו 162 אלף שקלים בשנתיים להלבשה ואיפור מעבר לתקציב הקיים; הזמנת עבודות מחשמלאי במכרז מפוקפק, כולל קריאה ביום כיפור לווילה בקיסריה; תשלום "מס בצורת" במעון הפרטי על חשבון משלם המסים; עובדים ששילמו מכיסם עבור ראש הממשלה או משפחתו ולא קיבלו החזרים; תקציב ניקיון מנופח לשני מעונות המשפחה; הזמנת מזון בעשרות אלפי שקלים בשנה במקביל להעסקת מבשלת; התערבות והשפעה של ראש הממשלה על הוועדה שקובעת את מקורות המימון של מעונות ראש הממשלה.

עוד בוואלה!NEWS
בעקבות חשיפת וואלה!NEWS: פנייה לביטול מינוי ראש המטה של לוין
דרעי על המשרד לפיתוח הנגב והגליל: "כלי חזק - בלי בירוקרטיה"

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully