וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשר הקליטה: בטל המכרז על מתחם קליטה של עולי אתיופיה

21.5.2015 / 22:07

ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד שלח מכתב לשר החדש זאב אלקין בדרישה שלא למכור את המרכז שבו מתגוררים כ-1,300 עולים. "בסיס חשוב בכל הקשור לשילובם של העולים בחברה". הכוונה למכור את המתחם נחשפה בוואלה!NEWS

מרכז הקליטה במבשרת ציון. טלי מאייר
מרכז הקליטה במבשרת ציון/טלי מאייר

בעקבות פרסום וואלה!NEWS על חידוש המכרז למכירת קרקעות של מרכז קליטה לעולי אתיופיה במבשרת ציון לכרישי נדל"ן, פנה היום (חמישי) ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) לשר הקליטה והעלייה החדש זאב אלקין וביקש ממנו לבטל באופן מידי את המכרז. במרכז הקליטה מתגוררים בתנאים קשים 1,300 עולים והוא ממומן על ידי קרן הפנסיה וקופות הגמל של הסוכנות היהודית.

במכתב שנשלח ללשכתו של אלקין נכתב בין היתר: "אני פונה אליך בכדי לבקש ממך שתפעיל את סמכויותיך ושתעצור את מכירת מרכז הקליטה במבשרת ציון ובכך תמנע את הפגיעה הצפויה בעולים שעתידים להגיע לישראל". עוד נכתב כי "כידוע לך, עולים רבים צפויים להגיע לישראל, אך למרות זאת, שוב נפתח מכרז למכירת מרכז הקליטה במבשרת ציון. בעקבות פניית התנועה למען איכות השלטון בישראל למשטרה (בדבר חשדות להליך לא תקין של העברת השטח מידי המדינה לגוף פרטי, י"א), על כך שכבר בסוף החודש הקרוב ייסגר המכרז, חשוב שנעצור את מכירתו של מרכז הקליטה ונשאיר למדינה ולמשרד העלייה והקליטה את היכולת לדאוג לעולים שחיים בישראל ולאלו שצפויים להגיע בעתיד".

עוד בוואלה!NEWS
דרעי על המשרד לפיתוח הנגב והגליל: "כלי חזק - בלי בירוקרטיה"
עודה נפגש עם נתניהו: "בחר להסית נגדנו ונגד עצם אזרחותו"

ח"כ זאב אלקין  מחוץ ללשכת ראש הממשלה בכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
שר הקליטה והעלייה החדש זאב אלקין בכנסת בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

לטענתו, "מדובר במתקן שמשמש מרכז קליטה שנים רבות. נכון להיום, הוא מהמובחרים בישראל. המתקנים שבו יוצרים בסיס חשוב בכל הקשור לשילובם של העולים בחברה". ח"כ רזבוזוב הוסיף כי "זה לא סוד שלמדינת ישראל צפויים להגיע גלי עלייה רבים, כך שוויתור על מרכז זה לצורך התעשרותם של גופים וחברות פרטיות נוגד את החזון הציוני. אני לא אתן לאף גוף, ובטח שלא לשר העלייה והקליטה הנכנס, למכור את העולים לכל המרבה במחיר". לדבריו, "מבלי להתייחס על סימני השאלה שעלו בדבר כשירותם של המהלכים שהובילו למכרז זה, אני בטוח שרק ביטול המכרז בגרסתו הנוכחית תמנע את הפגיעה בעולים שגרים במרכז הקליטה ובעולים שיכולים יהיו עוד לגור בו".

מלשכתו של אלקין טרם התקבלה תגובה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully