וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה!NEWS: פנייה לביטול מינוי ראש המטה של לוין

22.5.2015 / 0:28

התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולשר התיירות והשר לביטחון הפנים אחרי שנחשף כי רועי שרעבי הורשע בעבר בדקירת אדם. לטענתה, הוא הורשע פעמיים נוספות בעבר. "פוגע באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: קשת סידי

בעקבות חשיפת וואלה!NEWS כי ראש המטה של השר לביטחון הפנים יריב לוין הוא עבריין מורשע, פנתה היום (חמישי) התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולשר לוין עצמו בבקשה לבטל את המינוי של רועי שרעבי.

שרעבי הורשע בשנת 1997 בדקירת אדם במועדון "האקסטה" שהיה בבעלותו. כעולה מהחלטת ביניים, הכרעת הדין קבעה כי שרעבי דקר את אחד המבלים בבר בקטטה שהתפתחה לאחר סירוב השומר להכניסו למועדון. בית המשפט המחוזי דחה את טענתו שהתנהלותו הייתה מתוך הגנה עצמית, בקשתו לערעור נדחתה בבית המשפט העליון והוא הורשע בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה ונידון למאסר על תנאי ולשירות לתועלת הציבור. בנוסף להרשעה של שרעבי ב-1997, ציינה התנועה לאיכות השלטון במכתבה כי מצאה ששרעבי הורשע בעבר פעמיים בין השנים 1988 ו-1991 בעבירות שטבען אינו ידוע לתנועה.

עוד על השר החדש לביטחון הפנים:
יריב לוין: נדאג להסדיר עליית חברי כנסת להר הבית
חשש במשטרה ממינויו של לוין: "ביטחון הפנים הפך למשרד מקופח"

השר יריב לוין וראש המטה שלו רועי שרעבי. פייסבוק, אתר רשמי
שרעבי והשר לוין/אתר רשמי, פייסבוק

התנועה לאיכות השלטון מתחה ביקורת חריפה במכתבה על מינוי שרעבי והעלתה את השאלה המוסרית כיצד עבריין מורשע יוכל לשמש דוגמה בתפקיד שאמון על המשטרה. "תפקיד ראש המטה הוא תפקיד חשוב ובכיר מאוד. ראש המטה מקורב מאוד לשר, ועל כן בעל השפעה משמעותית על צוות העובדים ועל התנהלות המשרד", נכתב.

בהמשך נכתב: "בפסק הדין הודגש כי 'העבירה שבה הורשע ונסיבות ביצועה הן חמורות ביותר'. כיצד יעלה על הדעת שראש המטה לביטחון הפנים, ומי שאמון על אכיפת החוק, יהיה עבריין מורשע בעבירת אלימות קשה, שאינו יכול לשמש דוגמא אישית, לבד מדוגמא אישית שלילית? מינוי זה פוגע באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק ומעביר מסר של לגיטימציה לאלימות, ללקיחת החוק לידיים ולפשיעה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"מר רועי שרעבי שינה את דרכיו לחלוטין"

מלשכת השר לוין נמסר בתגובה לחשיפת וואלה!NEWS: "מר רועי שרעבי הוא דוגמה לאדם אשר ביצע מעשה חמור לפני למעלה מ-15 שנה, שילם את חובו לחברה, שינה את דרכיו לחלוטין ושיקם את חייו באופן שמשמש דוגמה לרבים אחרים.

"מר שרעבי הקים משפחה וכיהן בשנים האחרונות בשורה ארוכה של תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ביניהם סגן יו"ר ההסתדרות, יו"ר דירקטוריון רשת המתנ"סים ברחובות, חבר דירקטוריון ויו"ר ועדת משאבי אנוש בקק"ל ומנכ"ל הליכוד העולמי. כל זאת, תוך שהוא משלים בימים אלה לימודי משפטים ואף סיים תוכנית לימודים למנהלים בכירים בשלטון המקומי.אין ספק כי מר שרעבי יוכל לתרום מנסיונו גם בתפקיד של יועץ שר במשרד התיירות".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully