וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התלוננה - ארה"ב הטילה עיצומים על חברות שסייעו לאיראן

21.5.2015 / 18:30

לאחר שבכיר ישראלי טען כי ארצות הברית לא מנעה מאיראן לרכוש לאחרונה 15 מטוסים, משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת סנקציות על שתי חברות תעופה עיראקיות. וושינגטון מבהירה: נותרנו מחויבים לסנקציות

מטוס של חברת מאהאן אייר האיראנית אשר רכשה מטוסים על אף הסנקציות האמריקניות. AP
מטוס של חברת התעופה האיראנית "מאהאן אייר"/AP

ארצות הברית הטילה היום (חמישי) סנקציות כלכליות על שתי חברות תעופה שפועלות בעיראק ובאיחוד האמירויות הערביות, בשל סיוען לאיראן לרכוש מטוסים אזרחיים. ממשרד האוצר האמריקני נמסר כי החברות הן "א-נאסר איירליינס" העיראקית ו"סקיי בלו בירד", שסייעו על פי ההערכות לחברה האמריקנית "מאהאן אייר".

ההכרזה האמריקנית הגיעה בעקבות ביקורת חריפה שהעביר גורם בכיר בירושלים על הממשל האמריקני. בדברים שנמסרו לסוכנות הידיעות רויטרס ביום שלישי, טען הגורם כי ארצות הברית לא מנעה מאיראן לרכוש לאחרונה 15 מטוסים אזרחיים. זאת, על אף ההתרעה הישראלית בעניין. "ישראל למדה ממקורות מודיעיניים על ההפרה המשמעותית הזו של הסנקציות עוד לפני הרכישה", אמר הבכיר הישראלי והוסיף: "אותתנו על העניין לממשל האמריקני, אך לצערנו העסקה עדיין התקיימה והניסיון למנוע אותה נכשל".

עוד בוואלה חדשות:
איראן: "בידינו 80 אלף טילים שמכוונים לחיפה ולתל אביב"
בישראל מבהירים: לא נשלם לאויב האיראני מיליארד דולר
ארה"ב תעביר לישראל טילים ופצצות בשווי 1.8 מיליארד דולר

שר החוץ של איראן בליסבון, פורטוגל, אפריל 2015. AP
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בשיחות הגרעין בחודש שעבר/AP

שר התחבורה של איראן, עבאס אחונדי, אמר בתחילת השבוע שעבר כי איראן רכשה 15 מטוסים מסחריים משומשים בשלושת החודשים האחרונים, וכי תשעה מטוסים כבר הגיעו למדינה. הדבר מהווה הפרה של הסנקציות האמריקניות אשר אוסרות למכור מטוסים לרפובליקה האיסלאמית. גורם רשמי ממזכירות המדינה האמריקנית הגיב אז לדברים ואמר כי ממשל אובמה מודע לדיווחים וכי "אם יש פעילות המפרה את הסנקציות, נפעל".

במסגרת הסכם הביניים שנחתם בין איראן למעצמות בחודש נובמבר 2013 בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן, הוסכם להקל בסנקציות הנוגעות למכירת חלקים העשויים לשמש להרכבת כלי טיס, אולם ההגבלות הנוגעות למכירת מטוסים נותרו על כנן. ההחלטה האמריקנית עשויה להיות איתות לישראל, במטרה להבהיר כי וושינגטון מחויבת למשטר הסנקציות ולא תיסוג ממנו. זאת, לקראת המשך שיחות הגרעין עד לתאריך היעד שנקבע לסוף החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully