וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חושף השחיתות" בחברה לפיתוח השומרון: "צר לי על מסיקה"

21.5.2015 / 18:55

יואל נוימן, שהגיש בעבר תביעה אזרחית נגד ראש המועצה שהפך לעד מדינה, מתכוון לחדש את מאבקו ולעתור לבג"ץ. אלעזר שטרן בריאיון לאולפן וואלה!NEWS: "ברכותיי לתושבים שנפטרו מכתם מתמשך"

צילום: מגד גוזני, עריכה: ניר חן

יואל נוימן, תושב ההתנחלות יצהר שבשומרון, לא שמח לאידו של ראש המועצה גרשון מסיקה, שהודיע היום (חמישי) על כוונתו להשעות את עצמו בעקבות הפיכתו לעד מדינה בפרשת השחיתות הציבורית. נוימן, שהיה מחושפי השחיתות בחברה לפיתוח השומרון, סולק מתפקידו בחברה אחרי שהגיש ב-2013 תביעה אזרחית בסך 28 מיליון שקלים, בין היתר נגד מסיקה, בגין מעילה ובגניבת כספים. עם זאת, הוא מדגיש כי המצב של מסיקה, שנמצא באמצע כהונתו השנייה כראש המועצה, מצער אותו.

"באופן אישי, זה מצער. אני אוהב ומעריך את גרשון וצר לי על המצב שהוא נקלע אליו", אמר נוימן. "אני מקווה שהוא יתרום את תרומתו לתיקון המצב באמצעות עזרה בהליך המשפטי האזרחי של תביעת העושקים והגונבים מהחברה לפיתוח השומרון". במהלך כהונתו כחבר הנהלה בחברה, הוא נכח בישיבות ונחשף לדברים שנראו לו מנוגדים לחוק. למרות המסמכים שבהם הוא החזיק, תביעתו בוטלה בסוף 2014 והוא חויב לשלם 85 אלף שקלים בגין הוצאות משפט.

לקריאה נוספת:
גרשון מסיקה צפוי למסור מידע חיוני על ח"כ מכהן וח"כ לשעבר
בתום חקירה: נאסר על פאינה קירשנבאום לצאת מהארץ

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
מקורב לבכירים בליכוד. גרשון מסיקה/ראובן קסטרו

כעת, הוא פונה לבג"ץ במטרה לחדש את ההליך ולהפוך את ההחלטה. לדבריו, חלק מעובדי החברה לקחו את הכסף וחברי הנהלה אחרים, בהם מסיקה, נתבעים על אחריותם למעשים. נוימן טוען כי חלקו של מסיקה, שבעבר ניהל כמה חברות, בפרשת השחיתות האזרחית, הוא זניח לעומת חלקו בתביעה האזרחית. ככל הידוע החשדות הללו טרם נחקרו במשטרה.

עוד הוא אמר כי בעבר נעשו מאמצים רבים להסתיר את הנושא, אך הוא ואדם נוסף הצליחו לחשוף את החומרים הרלוונטיים גם למסיקה. בשנים האחרונות הפך מסיקה לדמות חזקה מאוד במרכז מפלגת הליכוד והביא עמו מתפקדים רבים מיהודה ושומרון. מסיקה נמצא בקשרים קרובים עם שרים מהמפלגה, בהם שר הביטחון משה יעלון, שר התחבורה ישראל כץ ושר הקליטה זאב אלקין, וכן גורמים נוספים במפלגה.

בתקופה האחרונה נוימן התראיין לא אחת בנושא, וחשף חלק מהתיעודים שבהם דובר על כספי השוחד הקשורים בפרשת השחיתות הציבורית. עוד הוא הצהיר כי למרות הקשיים שלו במציאת עבודה מאז הגיש את התביעה, הוא שלם עם החלטתו. "לא ייתכן שגונבים כספים השייכים לציבור ושמיועדים לפיתוח ובנייה", טוען נוימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלעזר שטרן באולפן וואלה. מגד גוזני
"ראש מועצה שהיה כתם מתמשך"/מגד גוזני

אלעזר שטרן התייחס בריאיון לאולפן וואלה!NEWS למעורבתו של מסיקה בפרשה. "ברכותיי לתושבים שנפטרו מראש מועצה שהיה כתם מתמשך עבורם", אמר. בין מסיקה לשטרן היו דין ודברים בעבר, לאחר ששטרן תקף את הרב דוב ליאור, מבכירי הציונות הדתית, וטען שהוא אינו ראוי להיקרא רב. בתגובה, מסיקה תקף את שטרן וטען כי הוא עשב שוטה בציוניות הדתית.

"לצערי הרב, זה לא סוד שכספים שהגיעו אליו בכל מיני דרכים שימשו לא את תושבי המועצה", הוסיף שטרן. "אני, באופן אישי, יכול לומר שמהמועצה שלו, בכספים הייחודיים שהיא קיבלה, עשתה בהם שימוש גם לארגון עצומות נגד הגיור. מה לראש מועצה ולזה? אנשים שהוא שילם להם משכורות ארגנו עצומות בכספים שאולי עכשיו יתברר מה המקורות שלהם. ולכן, אני בסוף אגיד 'מודה ועוזב ירוחם'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully