וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון מסיקה צפוי למסור מידע חיוני על ח"כ מכהן וח"כ לשעבר

21.5.2015 / 16:09

ראש המועצה האזורית שומרון, שגויס כעד מדינה במסגרת פרשת השחיתות שבה מעורבים לכאורה גורמים בישראל ביתנו, יעביר בקרוב מידע בתמורה להסכם. הוא אמור לספק את מה שידוע לו על פרשת השחיתות הציבורית ועל ספיחיה

צילום: באדיבות המועצה האזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שגויס כעד מדינה בפרשת השחיתות שבה מעורבים לכאורה בכירים בישראל ביתנו, צפוי למסור בתמורה מידע חיוני על עבירות שביצעו לכאורה לפחות חבר כנסת אחד מכהן ואחד שכיהן בעבר. על אף שחקירת פרשת השחיתות הציבורית קרובה לסיומה, ובמסגרתה המשטרה תמליץ על הגשת כתבי אישום נגד שורת אנשי ציבור, בהם סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, מסיקה אמור לספק את כל שידוע לו על השחיתות הציבורית.

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
גרשון מסיקה/ראובן קסטרו

בין היתר, ההערכה היא כי המשטרה תבדוק אם מסיקה מחזיק מידע כלשהו על ספיחים מהפרשה הגדולה, שבה עלו שמות של לפחות ארבעה חברי כנסת שלא מישראל ביתנו בנוגע לעבירות על טוהר המידות. מסיקה אמור להעביר את כל מה שידוע לו במסגרת פרשת 243, שנגזרה מהפרשה המקורית, כולל חומרים הקשורים למנגנון שבאמצעותו פעלה לפי החשד השיטה. בשלב זה נמצאת פרשת 243 בשלביה הסמויים. לפיכך,כעת נבדק החומר המודיעיני שיש בידי המשטרה וכן ייבדק החומר שיעביר מסיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אמשיך לעשות כל מאמץ לבנות ולפתח את השומרון"

מסיקה הודיע על כוונתו להשעות עצמו מתפקיד ראש המועצה בלבד, והבהיר כי אינו מתכוון להתפטר. יוסי דגן, יכהן במקומו כראש המועצה האזורית בפועל. במכתב שכתב לחברי המועצה כתב מסיקה: "כידוע לכם, התקופה האחרונה הייתה מורכבת עבורי וכלל לא פשוטה. ראשית, אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם, תושבים יקרים. תודה על התמיכה והיחס החם שהפגנתם כלפיי וכלפי משפחתי בחודשים אלו".

עוד כתב כי "ברצוני לעדכן אתכם כי בימים האחרונים קיבלתי החלטה להשעות את עצמי מתפקידי כראש מועצה אזורית שומרון ובהתאם לה, אני מפסיק באופן מידי את ניהול ענייני המועצה. את מקומי יחליף סגני, יוסי דגן. אני סמוך ובטוח כי יוסי יבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר, לאור ניסיונו הרב וכישוריו הברוכים. במשך כל שנות כהונתי וגם היום, אמשיך לעשות כל מאמץ לבנות ולפתח את השומרון. אנו שותפים בגאווה למשימה היסטורית בבנייה ופיתוח השומרון לדורות הבאים. זה הדבר היחיד שעומד לנגד עיניי בעבר, בהווה ובעתיד".

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
נאסר עליה לצאת מהארץ. פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

כבר לפני יותר מחודש הודיע מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי חקירת הפרשה הגיעה לישורת האחרונה. "אני מעריך שהחקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי", אמר דנינו בזמנו באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. בריאיון לוואלה! NEWS הוסיף המפכ"ל כי המשטרה צפויה להמליץ על הגשת לפחות 12 כתבי אישום בפרשה.

אחת החשודות המרכזיות בפרשה, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, עוכבה לחקירה פעם נוספת לפני כחודש, ובתום חקירתה שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. בין היתר, נאסר על סגנית השר לשעבר, החשודה שנהגה להעביר תקציבי מדינה לעמותות שונות במגזר הציבורי בתמורה לכספים שהועברו גם לחשבון הבנק הפרטי שלה, לצאת מהארץ או ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully