וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "בידינו 80 אלף טילים שמכוונים לחיפה ולתל אביב"

יועצו של המנהיג העליון של איראן אמר כי איומיה של ישראל על טהראן הם איומי סרק בלבד, מאחר שיש לה בעיות אחרות ורבות להתמודד עמן. "הציונים לא מנצחים אפילו במלחמה נגד עזה, אז בוודאי לא נגד איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

בידי איראן וחיזבאללה 80 אלף טילים המוכנים לשיגור לעבר תל אביב וחיפה – כך אמר היום (חמישי) רחים ספווי, יועצו של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". "בסיוע חיזבאללה ובני בריתה, איראן יכולה לשטח את חיפה ואת תל אביב", אמר ספווי. "רוב היכולות הצבאיות שלנו עדיין סודיות".

לדבריו, על אף שהופנו איומים מצד ישראל כלפי איראן, מדובר באיומי סרק מאחר שלישראל יש בעיות אחרות, והיא מודעת לכך שכוחה של איראן רב מכדי להתמודד עמו כעת. "הציונים יודעים שהם לא מסוגלים לנצח אפילו במלחמה נגד חיזבאללה ונגד עזה, אז הם וודאי לא יכולים להתמודד מול מדינה חזקה ובעלת יכולות כמו איראן", אמר. כמו כן, טען כי גם האיומים של ארצות הברית נועדו כדי "לעשות רעש" בלבד, מאחר שאיראן מסוגלת להגיב בעוצמה לכל גורם שיתקוף אותה, ולא רק לישראל.

עוד בנושא:
חמינאי על ההבנות: "מוקדם לברך, לא מובטח שייחתם הסכם קבע"
"נקודת מפנה": החזון המשותף של ארדואן ורוחאני למזרח התיכון
בטהראן חוגגים את "הפירוזי": ניצחון העם האיראני על המערב

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2015. AP
"טהראן לא תסכים לדרישות בלתי-הגיוניות". חמינאי/AP

אתמול הצהיר חמינאי שטהראן לא תסכים ל"דרישות בלתי-הגיוניות" מצד המעצמות במסגרת המשא ומתן ביניהן על תכנית הגרעין שלהן. כמו כן, חמינאי שלל את האפשרות שמדעני הגרעין של איראן יתוחקרו בידי פקחים. דבריו של חמינאי, ששודרו בטלוויזיה, היו חלק משורת הצהרות שהעניק לאחרונה לקראת תאריך היעד להסכם סופי שעומד על 30 ביוני.

"איראן לא תאפשר גישה למדעניה או פגיעה בכל נושא חשוב אחר", אמר המנהיג העליון. חמינאי, שאמור לאשר כל הסכם סופי, שלל בחודש שעבר את האפשרות שיופעלו מנגנוני פיקוח מקיפים על פעילות הגרעין של ארצו והבהיר כי לא יתיר גישה לפקחים להיכנס לאתרים צבאיים. זאת על אף שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מתלוננת על כך שאין לה גישה לאתרים, למסכמים ולאנשים הרלוונטיים לחקירתה, שנועדה לאמת את טענות טהראן שלפיהן תכנית הגרעין שלה היא לצורכי שלום בלבד.

ב-2 באפריל הגיעה איראן להבנות עם ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה הנוגעות להסכם הגרעין, שבמסגרתן יורשו פקחים של האו"ם לבצע בדיקות פולשניות יותר וקצרות-טווח יותר. עם זאת, ישנם הבדלים מהותיים בין פירוש הצדדים לאותן הבנות. צוותי המשא ומתן של הצדדים ייפגשו היום בווינה כדי לנסות ולהתקדם בשיחות ולפתור את המחלוקות המהותיות שעוד נותרו, בהם המועד שבו יוסרו הסנקציות מעל איראן וכן עתידה של תכנית הפיתוח והמחקר של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully